ביטוח רכב - הסוגים השונים וההבדלים ביניהם

תוכן-מקודם

Member
מנהל
תמונה4.png
קרדיט לתמונה: באדיבות מנורה מבטחים

ביטוח הרכב הוא נושא חשוב מאוד עבור כל נהג. ניתן לסווג אותו ל-3 קטגוריות עיקריות: ביטוח חובה, ביטוח צד ג' וביטוח מקיף. בכתבה זו נבהיר את ההבדלים ביניהם ואת הסיבות לבחור בביטוח כזה או אחר. לפני שנתעמק בכל אחד מסוגי הביטוח, חשוב להבהיר שעולם ביטוח הרכב מורכב משני סוגים: ביטוח חובה וביטוח רכוש, כאשר כל סוג מעניק כיסויים שונים וביטוח רכוש, בנוסף, מעניק אפשרויות לבחירה.

ביטוח חובה לרכב​

כמו ששמו מרמז כשזה מגיע לביטוח 'חובה' אין באמת בחירה. אסור לאדם לנהוג ברכב אם הוא והרכב אינם מבוטחים במסגרת פוליסת ביטוח חובה. למעשה, נהיגה ברכב ללא ביטוח מוגדרת עבירה פלילית. שימו לב שהאחריות על וידוא שאכן יש כיסוי של ביטוח חובה היא על נהג הרכב.
אז מה בעצם מכסה ביטוח חובה ולמה אין שום אופציית בחירה? כאמור המדינה מחייבת כל נהג להיות מכוסה בביטוח הזה. ובכן, ביטוח החובה מכסה את כל מה שנקרא 'נזקי גוף', לכל מי, שחלילה, יפגע בתאונה בה היה מעורב הרכב (הנהג, הנוסעים ברכב בזמן התאונה והולכי רגל שנפגעו כתוצאה מתאונת דרכים בה מעורב הרכב). מאחר והוצאות טיפול רפואי או פיצוי על פגיעה פיזית (ולעיתים מוות) כתוצאה מתאונת דרכים, עלולות להתגלות אסטרונומיות, המדינה החליטה שבמקרה הזה היא לא לוקחת סיכון ומחייבת את כל הנהגים להיות מבוטחים בביטוח שיסדיר את הנושא הזה. כך שאין באמת שאלה השאלה הנוגעת לביטוח רכב חובה, האם לרכוש אותו (הוא 'חובה' כך שהשאלה בכלל אינה קיימת).

האם להסתפק רק בביטוח חובה ולא לרכוש פוליסה שמעניקה כיסוי לנזקי רכוש? זאת באמת שאלה שכל בעל רכב צריך לשאול את עצמו. התשובה, היחסית גורפת, שהיא גם בגדר המלצה איתנה - ממש לא מומלץ להסתפק רק בביטוח חובה !

ביטוח מקיף לרכב​

כמו ששמו מרמז הביטוח המקיף מספק את חבילת הביטוח האולטימטיבית לרכב - כלומר, הוא הוא מכסה פגיעה ונזק שנגרם לרכב שלכם כתוצאה בתאונת דרכים, גניבה או ניסיון גניבה, נזק אש, נזקי טבע, מעשה בזדון, בנוסף, ביטוח מקיף מכסה נזק לרכוש צד ג' כתוצאה משימוש ברכב. .

כחלק מהכיסויים בפוליסה ניתן לרכוש כיסוי לשבר שמשות, פנסים ומראות, רכב חלופי, שרותי דרך וגרירה שכוללים גם החלפת גלגל, פגושים, החלפת מפתחות, כל הכיסויים האלה יאפשרו קבלת שירות ללא רישום תביעה לפוליסה ובהשתתפות עצמית מופחתת.

כלל האצבע שכאשר מדובר ברכב חדש ששוויו עשרות או מאות אלפי שקלים שיכולים 'להימחק' בגלל גניבה או תאונת טוטל לוס, שווה להשקיע בביטוח הזה, זה הופך אותו למאוד משתלם.

ביטוח צד ג' לרכב​

הסוג הבא של ביטוח רכב, מהווה מעטפת הגנה עבור בעל הפוליסה הוא מה שנקרא ביטוח צד ג' (או ביטוח צד שלישי). מטרת ביטוח צד ג' היא לכסות את בעל הפוליסה במקרה שתאונה שהתרחשה באחריותו, גרמה נזק לרכב אחר או לרכוש של צד שלישי. מאחר שגם פגיעות יחסית פעוטות בפח הרכב עלולות לגרור תיקון בעלות גבוהה מאוד (אלפי, ובמקרה של דגמי יוקרה, אפילו עשרות אלפי שקלים) או פגיעה של רכב בחנות, עמוד חשמל, גדר יכולה להוביל להסתבכות כלכלית שממש משתלם למנוע מראש - ביטוח צד ג' הוא הדרך הטובה ביותר להגן על עצמכם במקרה של תרחיש כזה.
לכן, ההמלצה הגורפת שתמהיל המינימום של ביטוח הרכב שלכם, יכלול בנוסף לביטוח חובה גם כיסוי ביטוח צד ג'. בראיה של גידור סיכונים, ביטוח צד ג' הוא לא רק מוצר שמעניק לכם שקט, אלא גם מוצר משתלם.

גם במקרה של ביטוח צד ג' ניתן לרכוש הרחבה לפוליסה כיסויי לשמשות, פנסים ומראות, שירותי דרך וגרירה.

לסיכום, ביטוח רכב הוא נושא חשוב וקריטי לנהגים ובעלי רכב. כדאי לשקול אותו בכובד ראש ולקבל החלטה מושכלת ומעמיקה. תמיד ניתן לפנות לסוכן ביטוח מקצועי שידע להתאים את הביטוח לצרכים הייחודיים שלכם.
 
למעלה