נישואים בקטוביץ' - 1935

Ayron1

Member
שלום רב,
אשמח לקבל עצה טובה ...
מדובר בזוג מלבוב שנישא בשנת 1935 בקטוביץ', עקר לבילארוס ונספה בשואה בעיר וולקוביסק. שם החתן ידוע, אך כל מקורות המידע מלבוב אינם מראים את שמותיהם של הוריו.

את טקס הנישואין של הזוג ערך רב הקהילה של קטוביץ בשנת 1935, הטקס נערך בביתו מאחר והרב היה קרוב משפחה של הכלה.

אני שואף לגלות את שמות הורי החתן
, אשר מן הסתם נרשמו בספר הנישואין של הקהילה בקטוביץ'.

הבעייה היא שלפי הרשום במסד הנתונים של JRI-POLAND, רישומי נישואין יהודיים ב-קטוביץ' משנות השלושים לא קיימים במאגריהם, ואולי אינם כלל בנמצא.

רעיונות כיצד ניתן להתקדם יתקבלו בתודה ובברכה..

שנה אזרחית מוצלחת ובריאה.
 

mallilg

Member
תבדוק באתר routes to roots אם קיימים רישומים כאלה.
אתה גם יכול לכתוב לאחראי על קטוביץ' בJRI לבדוק אם קיימים רישומים. האתר של jri לא מעודכן ויש להם המון רישומים שעוד לא עלו לאתר כי הם מחכים למימון.
 

Ayron1

Member
תודה. ניסיתי ב RtoR (לא מצויינים מקורות מעבר לאלו הרשומים נ-JRI). ניסיתי גם מול אחראי העיר מטעם JRI . נראה שלעיר זו אין ברשותם ספרי נישואין לשנים אלו, ובכלל מצאי הרישומים עבור העיר די מצומצם.
כלומר, לא נראה שהרישומים ה"סטנדרטיים" יימצאו, ואני מקווה ללמוד על דרכים אחרות, כמו אולי מאגרי עיתונות מהעיר, או חוקר מנוסה/מומלץ לגנאולוגיה של העיר, או כל רעיון אחר. מקווה שבין קוראי פורום זה יש מי שהתנסה בגינאולוגיה של העיר קטוביץ'...

תודה!
 

Ayron1

Member
לא ידוע לי היכן נולד החתן.
יש לי השערה שנולד בלבוב, אך שמו היהודי ושמו הלועזי אינם מופיעים בכל מקורות המידע של לבוב אותם בדקתי בקפידה (ספרי כתובות, רשימות תלמידים, רישומי BMD ב-GG/JRI וכל שאר המקומות המקובלים).
 

שרי סילבר

Active member
הרישומים ב-JRI לא בהכרח מכסים הכול. האם אתה יודע מתי נולד?

איני יודעת למה כוונתך ב-"כול שאר המקומות המקובלים", אבל אם אתה יודע מתי נולד, כדאי לנסות לחפש הן ב-FamilySearch והן במאגר של AGAD. הרישומים ב-JRI אמנם מבוססים על AGAD, אבל לא הכול "אונדקס". למשל, זניצייני, פרבר של לבוב, לא כלול ב-JRI, ואישית איתרתי רישומים שהייתי זקוקה להם בין הרישומים של AGAD, אולם עד לרגע זה אינם מופיעים ב-JRI.

אגב, למען הסר ספק: ב-JRI יש לא מעט טעויות בפענוח. במצב כזה, אם מחפשים את שם-המשפחה בצורה מדויקת כפי שהוא מוכר למשפחתך, אפשר בהחלט לפספס. שווה לנסות להרחיב את החיפוש לחיפוש בדרך של "נשמע כמו". כדי לא לקבל כמות אדירה של תוצאות, אפשר להגביל בסוגריים מרובעים את האות הראשונה (כך תתקבלנה רק תוצאות שמתחילות באות זו) ו/או חלק מהאותיות בשם. קרה לי לא פעם שבמאגרים שונים מצאתי את מבוקשי רק אחרי הרחבה של החיפוש, אז גיליתי את הרישום המבוקש תחת כתיב שגוי.

FamilySearch

AGAD
 

Ayron1

Member
ראשית, תודה על התשובה.
חיפשתי ב- FamilySearch בתחילת החיפוש ולא מצאתי. גם ב-JRI חיפשתי את כל הוריאציות (SOUNDS LIKE...) השם.

חיפוש FLAT ב-AGAD זה רעיון מעניין, אנסה אותו.

ושוב תודה..
 

שרי סילבר

Active member
שכחתי להזכיר: אם חיפשת ב-FamilySearch דרך Records, הרי שמן הסתם לא תמצא, כי הרישומים אינם "מאונדקסים". אפשר לנסות לחפש דרך Catalog, ושם להקליד Lwow או Lemberg ולבחון את המצאי.

כדי לא להיגרר לעבודת-נמלים ולעבור על כול הספרים, כדאי לנסות להעריך מתי נולד החתן, ולבדוק רק ביחס לשנים שעשויות להיות רלוונטיות. כמובן שזה תקף גם ביחס לחיפוש ב-AGAD.

בהצלחה!
 
למעלה