אבחון לפני כיתה א - איזה?

nina201

New member
אבחון לפני כיתה א - איזה?

שלום

יש לי ילד בן 5.5 בגן חובה. יליד ספט' זא יהיה בן 6 עוד חצי שנה.
מקבל השנה גננת שילוב פעמיים בשבוע, טיפול רגשי אחהצ פעם בשבוע.
הגננת מעט מתלבטת לגבי שנה הבאה - אם להשאיר או להעלות לא'
באזור מאי ניפגש שוב עם פסכ' הגן

אני מעונינת לעשות אבחון פרטי עבורו
איזה אבחון מתאים דידקטי או פסיכו דידקטי? או בכלל יש אבחון אחר לפני כיתה א?
רוב הסיכויים שאלך למאבחנת פרטית
אשמח לסיוע ואם מישהו מכיר מאבחנת מאזור ירושלים
אפשר גם להעביר בפרטי

תודה
 

שירהד1

Member
מנהל
עונה כמרפאה בעיסוק-

אני עושה 1+1

יליד ספטמבר, כלומר- מהקטנים בשכבה.
מקבל גננת שילוב פעמיים בשבוע+טיפול רגשי אחר הצהריים, כלומר- יש כל מיני נושאים שמצריכים טיפול, וסביר להניח שטיפול לטווח ארוך.
הגננת מתלבטת לגבי שנה הבאה. מבחינתי- אם יש התלבטות- אז אין התלבטות...

בעיניי- אין בכלל מה להתלבט- להשאיר שנה נוספת ולתת לו כמה שיותר סיוע וכמה שיותר עזרה. זה עוד לא אומר שמהלך שנות לימודיו בבית הספר הוא לא יזדקק לסיוע, אבל זה בהחלט יאפשר לו להגיע לבית הספר כמה שיותר מוכן- מכל הבחינות.

לצערי, רוב הפסיכולוגיות החינוכיות שמבצעות את האבחונים לא מסכימות איתי בנושא זה (כמו לגבי עוד נושאים...)- הן טוענות שיש להשאיר ילד שנה נוספת בגן רק אם יש חוסר בשלות רגשית, ולא אם יש לקות למידה. ואני אומרת- שיש להשאיר גם אם יש לקות למידה. ולמה?- כי ילדים עם לקויות למידה לומדים, אך הם לומדים לאט יותר, עם הרבה יותר תיווך והרבה יותר מאמץ. ולכן- אם הילד גם כך צעיר בגיל, כבר עדיף להשאירו שנה נוספת ולתת לו את כל הסיוע האפשרי.

אני כמובן לא קובעת באינטרנט שיש לילד לקויות למידה, אבל מניסיוני- מי שמקבל גננת שילוב, אלו ילדים שיש להם קשיים התפתחותיים, שעלולים להצביע על קיום לקויות למידה.

השאלה היא האם את צריכה אבחון כדי לעזור לך בהתלבטות, או כי זה חלק מהמדיניות של הישוב בו את גרה. לדוגמא- פה ברעננה, ילדים חייבים לעבור אבחון בשירות הפסיכולוגי, גם אם ההורים מעוניינים מראש להשאיר בגן, כי זו המדיניות.

בכל מקרה, אינני מכירה מישהי באיזור ירושליים. ועוד דבר- כמו שאת מבינה- יש כל מיני אנשי מקצוע, עם כל מיני דעות, ולכן, לא בטוח שאבחון יתן לכם את התשובה. כי אחת תגיד כך, ואחרת- תגיד משהו אחר. אז לפני שמשלמים 3000 ש"ח, צריך להבין ולחשוב טוב טוב למי הולכים ומה מצפים ממנה והאם היא תענה על הציפיות.

שיהיה בהצלחה!
שירה.

שירה דוד 09-7749028
מרפאה בעיסוק לילדים בעלי קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
מדריכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז.
 

ayely33

New member
מסכימה עם כל מילה שכתבה שירה

כאמא לילד בכיתה א' שנשאר עוד שנה בגן ורק הרוויח מזה וגם כמחנכת לכיתה א' שרואה שוב ושוב הורים שעושים את הטעות לעלות מהר מידי לכיתה א' וכשהם מתחרטים זה כבר מאוחר אי אפשר לחזור לגן. אם יש התלבטות אין התלבטות!!
 
אפשר שאלה אלייך - כמחנכת כיתה א'

הי,
האם את כמורה לכיתה א' מרגישה שלילדים הצעירים של השנתון יותר קשה להסתגל? האם הם מתקשים יותר בצורה משמעותית?
אני שואלת, כי הבן שלי יליד סוף דצמבר. אמור לעלות בשנה הבאה לכיתה א' (קצה השנתון).
אני מתלבטת לגבי השארת שנתון בערך מהיום שהוא נולד, אבל בעצם רק בגלל תאריך הלידה. אין שום סיבה אמיתית. הוא ילד זורם ומסתדר. לדעתי הוא גם בוגר יחסית לגילו (למרות שכשמגיעים אלינו חברים בני 6 - מהגדולים של הגן, מרגישים את ההבדל - בכל זאת פער של שנה כמעט בגיל).
תהיתי איך את רואה את זה מכיוון המורה?
תודה
 

ayely33

New member
זה מאוד תלוי בילד אבל אנסה לענות מניסיוני בלבד

השנה יש לנו בשכבת א ילד שנולד בסוף דצמבר שמאוד קשה לו ,עדיין כל בוקר הכניסה שלו לבי"ס מלווה בבכי ולפעמים גם במהלך היום. מתקשה לשבת בכיתה ורוצה רק לשחק,
אבל לאורך השנים ראיתי ילדים שהשתלבו יפה גם אם היו צעירים, אני חושבת שלהורים יש את היכולת לראות באמת איך הילד שלהם ולהיעזר בצוות הגן. לשאול את השאלות ולקבל תשובות: איך הוא נפרד בבוקר? איך הוא יושב בזמן מליאה בגן? איך הוא מתנהל חברתית? האם קיים קושי בתהליך ההתפתחותי שלו עד כה? האם בתחושת הבטן שלך עדיף שיהיה בין הגדולים במחזור שלו או בין הקטנים? לפעמים בכיתה א' זה לא מורגש וכשמגיעים לכיתות ה' ו' רואים אצל הבנים במיוחד את ההבדל ושוב זה בהכללה, בסופו של דבר את מכירה את הילד שלך הכי טוב
 
תודה רבה על התשובה

זה מעודד אותי שלא רואים קושי גורף (או כמעט גורף) אצל הצעירים.
מההיכרות שלי עם הבן שלי, אני מניחה שלא תהיה לו בעיה, וגם מהגננת לא שמעתי שיש בעיה חריגה.
הוא ילד שמאד מסתדר. אז אני מקווה שיהיה בסדר, ואני כנראה צריכה קצת להירגע מהעניין בעצמי...

שוב תודה.
 
למעלה