הגיעה חדשה

rozit2

New member
הגיעה חדשה

שלום רב, הסיפור שלי הוא כזה: למשרד בו אני עובדת הגיעה בחורה חדשה, לפני כמה ימים שמעוררת אנטגוניזם חזק אצלי. האדם שלקח אותה עורר בה עודף ביטחון עצמי והיא מרגישה עצמה מנהלת עוד לפני שהיא בכלל זכתה להמצא במשרד יומיים. הרגשתי ממנה את עודף הביטחון אבל לא הייתי מאות אחוזים בטוחה בכך עד לאותו מפגש עם הממונה שכלל הערות מצידה של אל תשכחי את X ,Y ו-Z כשאת עושה את זה. כאשר אמרה לי את זה זה רק חיזק את הרגשתי הרעה בקשר אליה. מה שכן, לפני שהיא תופסת תחת (סליחה על הביטוי אבל הוא מתאים פה לעיניין) אני צריכה לדעת מה ואיך לפעול לגביה. מהי האסטרטגיה במקרים כאלו? האם מישהי כזו יכולה להאפיל על עובדים ותיקים יותר? האם ניתן להוריד אותה מהעץ עליו טיפסה ואיך? האם להיות נחמדה או אגרסיבית יותר? מה דעתכם? אשמח לשמוע תגובות, תודה.
 
היי../images/Emo140.gif

האם את יכולה לפרט מה תפקידך ומה תפקידה? האם יכל להיות שהובטח לה תפקיד בכיר יותר ממךת ולכן היא מרגישה שהיא יכולה לתת הוראות?
 

rozit2

New member
אז ככה

אני לא ממש רוצה לפרט כאן, כי אולי יש סיכוי שהיא תיראה את ההודעה הזו....אני יכולה לומר שממה שאני הבנתי התפקיד שלה מוגדר שונה משלי ואין קשר בין תפקידה לתפקיד שלי. לי יש ר"צ והוא המנהל מעליי חוץ ממנו כולם בצוות יותר נמוכים בתפקידם.
 
אם

התפקיד שלה מוגדר שונה משלך ואין קשר בין תפקידה לתפקידך. אני לא מבינה מה הבעיה? אם היא תתן לך הוראה שוב פעם, תגידי לה " יש לי בוס אחד, והוא הר"צ שלי. אני יודעת את עבודתי ומטלותי. תתרכזי בעבודתך ומטלותייךת יש לך עוד הרבה מה ללמוד בתור חדשה."
 

rozit2

New member
העיניין הוא

שיצא לנו לעבוד יחדיו בעקבות פרוייקט קטן שנתנו וחילקו ביננו... ואז היא נתנה הוראות...
 
אז

בפעם הבאה שתעבדו על פרוייקט, אולי הדברים ישתנו, ותהיו חברות? וגם אם לא, אולי היא תשנה גישה? כדאי לחכות ולראות.
 
מסרי "אני"

הדרך הטובה ביותר שאני מכיר לפתור קונפליקטים כאלה היא לנהל שיחה על הנושא, תוך שימוש ב- "מסרי אני"עליהם אפרט בהמשך. חשוב לזכור שיש לשתיכן אינטרס משותף: לעבוד ביחד באווירה טובה לאורך זמן. אם תסתכלי על זה מנקודת המבט של המנהל שלך, מה שחשוב לו זה בעיקר התוצאה הסופית, שמחייבת את שתיכן לעבוד ביחד. תחשבי גם על נקודת המבט שלה - היא חדשה והיא מנסה להוכיח את עצמה. סביר גם להניח שהיא מרגישה מאוימת על ידך. יתכן גם והגדרות התפקיד, הסמכות וההיררכיה אינן ברורות מספיק עבורה, עבורך, או עבור מנהל הצוות. אני ממליץ לך לקחת יוזמה ולדבר עמה על הנושא. את השיחה כדאי כאמור לנהל תוך שימוש בהרבה אמפטיה "ומסרי אני", לדוגמא: "אני יכולה לדבר איתך על משהו שמפריע לי?" "מאוד קשה לי עם זה שאת נותנת לי הוראות. זה גורם לי להרגיש כאילו אין חשיבות לוותק, לידע ולמעמד שלי בצוות. אני בטוחה שאת עושה את זה כי חשוב לך שנצליח בפרוייקט שלנו ובכל זאת זה מאוד מפריע לי ואני לא רוצה שזה יעיב על היחסים שלנו בעתיד. מה את חושבת שאפשר לעשות כדי שנוכל לעבוד באווירה נעימה יותר ביחד?" הרעיון הוא לא לצאת בהאשמות ולגרום לצד השני להיכנס למגננה, אלא לדבר על התחושה שלך כתוצאה מההתנהגות שלה. מניסיוני זו היא צורת תקשורת אפקטיבית מאוד המובילה פעמים רבות ליצירת ערוץ תקשורת פתוח לפתרון קונפליקטים. בהצלחה!
 
למעלה