בטוחה שגורמים טיפוליים מעורבים
אני מדגישה שלא תתקבל התמונה שאני חלילה בעד אלימות כי אני חד משמעית לא!!! אך מאחר ויש תלונה עומדת ותלויה במשטרה נגד התלמיד, מתפקידם להפנות זאת לטיפול אצל גורמי רווחה ופסיכולוגיה ואני בטוחה שהם כבר בתמונה והוא מוכר לרשויות המטפלות. אני לא הייתי נזהרת מלהמר על עתידו של תלמיד עם קשיים בהתנהגות ואלימות, ראיתי כאלה לאחר שנים וטיפול שלא היית מאמין שאלו היו ה תלמידים "אלימים של אז..." שהפכו את הכיתה וכדו'... לעתים מפרשים בעיות התנהגות כאלימות ולא תמיד מתפרשת תמונה נכונה, אולי אני מגיבה כך כי אני מגיעה מתחום הפרעות הקשב וההתנהגות ואני נוטה ללכת לכיוון מה שנקרא "בית הילל- המקלים" ולא ,בית שמאי- המחמירים". הנה השבוע קרה אסון בבית ספר בדרום בשעה שתלמיד חתף/לקח לשומר את הנשק וירה לעצמו בראש, ממה שהבנתי כאשר קראתי על המקרה הקשה הזה, כלל לא היה קושי התנהגותי לאותו התלמיד. לכן הבאתי את הדוגמא כי לעתים דווקא מאלו שאין להם קושי התנהגותי אני חוששת יותר, כי אני לא יודעת מה ניתן לצפות מהם ולעומתם התלמידים עם "בעיות ההתנהגות" אלו תלמידים שלעתים קרובות אנו שמחים שהביטוי ההתנהגותי יוצא החוצה ולא מופנה פנימה כי קל לסייע לתלמיד כזה יותר מאשר לתלמיד שעסוק בלהסתיר פנימה את הקשיים שלכאורה "הכל בסדר" אך בפועל כלל לא בסדר וכי הוא מפעיל כוחות שלא תמיד יש לו בלהסתיר, עד שמתפוצץ... לסיום, ממליצה לך ולשאר ההורים לתת לצוות המקצועי של בית הספר ולתלמיד הזה את ה"זמן", להמתין עם הרבה סבלנות ואורח רוח, אני בטוחה שצוות בית הספר כבר מיודע על התהליכים המקצועיים והטיפוליים של התלמיד ויודע כיצד להתמודד במידה ויצטרך.