אבא בחדר לידה כן או לא?

אבא בחדר לידה כן או לא?

בעוד אחד מאותם דיונים/תכנונים לעתיד הרחוק עלתה שאלת חדר הלידה. החברה הכי טובה של אשתי הציעה שהיא תהיה שם במקומי (הן תכננו את זה לפני הרבה זמן - כי יש דברים שהבעל לא צריך לראות). השאלה היא האם לדעתכם חשוב שהבעל יהיה בחדר הלידה?
 
נו, ברור../images/Emo70.gif ברגע האינטימי ביותר

המרגש ביותר, המסמל ביותר את סופה של תקופה ואת תחילתה של תקופה - דווקא ברגע הזה אתה לא תהיה
הלוא זהו רגע שתחילתו באיחוד אינטימי של שניכם (כלומר, בדרך כלל זה ככה...
), ולכן אך טבעי שגם סגירתו של המעגל תהיה יחדיו. אני מוכרח להגיד לך שהרגע בו ראיתי את ראשו של ה -
מגיח מאי-שם, היה הרגע הקסום ביותר בחיי, המופלא ביותר והמתמיה ביותר ("מה, הדבר הזה באמת היה בתוכו
). ארנון
 

shno

New member
זו שאלה שהתשובה עליה מאוד אישית

כי יש בעלים שלא יוכלו לסבול את הידיעה שרעייתם כורעת ללדת מעבר לדלת והם לא לצידה כדי לעזור, לעודד, ללטף ולראות את הצאצא מגיח לעולם ביחד. ויש בעלים שלא יוכלו לעמוד במעמד ולראות את רעייתם סובלת את כאבי הלידה, ואת הבלאגן הכרוך בלידה - ולא ניכנס לפירוט (אלא אם תרצה...). אני את ההריון של אישתי התחלתי בתור הסוג השני, כשעצם הרעיון להיות בחדר הלידה העביר בי צמרמורת ואישתי אמרה שאם לא אני אז אביה. ואולם, במהלך ההריון, חציתי את הקווים והפכתי לסוג הראשון - וכאשר הגיע הרגע, לא האמנתי שיכלתי לרגע לחשוב לא להיות נוכח בלידה. הפתעתי את עצמי שה"בלאגן" לא הפריע לי בכלל - ושמחתי שיכלתי להיות עם אישתי, לעזור לה, לתמוך בה, להחזיק את ידה, ללטף אותה, ולראות יחד איתה את ביתנו יוצאת לעולם. לדעתי זה חשוב להיות עם האישה בלידה - גם לאישה וגם לבעל. ולא חייבים לראות הכל - סה"כ רוב מעמד הלידה הוא רביצה בחדר הלידה והמתנה לפתיחה של 10 אצבעות וללחיצות. הלחיצות עצמן לרוב לא אורכות יותר מאשר חצי שעה, ארבעים דקות, ובמהלכן לא חייבים לראות את כל המחזה - אפשר לעמוד ליד ראש האישה, ולעבור את זה בצורה "סטרילית" יחסית.
 

chompi XL

New member
"יש דברים שהבעל לא צריך לראות ???

ממש מוזר בעייני גישה קצת מיושנת.....חווית הלידה נתפשת בעייני כחוויה סופר ריגשית וזוגית. כמובן שהדבר מאד אישי ואינדוודואלי, אבל לא היה עולה בדעתי להעדר ממעשה הבריאה המדהים הזה!!! שני רגעי האושר שלהם זכיתי בשתי הלידות שלנו היו מעצימים ומרגשים. גם אם קצת קשה (והריי עם כל הכבוד לא אתה שוכב שם), הקושי מבחינתי היה לראות את האדם האהוב עלי קורע וסובל, הריי בישביל מה אתם זוג אם לא לתמוך לעזור ולסייע בכל מישור בחיים וברגע הנדיר הזה בפרט. בכל מקרה המון מזל טוב ולידה קלה עם ילד/ה בריאים בידיים.
 

מחשבות

New member
ממש ממש לא חשוב.

אבל חוויה גדולה מהחיים. אצל הגדולה ביקשו ממני לצאת רגע משום שהבכורה לא הסכימה לצאת. קראו לי אחרי דקה פנימה והיא היתה בחוץ. אצל השניה בלבלו אותי עם מספר החדר אחרי הרישום אצל פקידת הקבלה משום שהלידה היתה מהירה כל כך. אצל השלישית נכחתי חזק וצמוד, עזרתי בחיתוך השיליה עם דמעות בעיניים והתאהבתי מיד ברכה המקסימה. שורה תחתונה: אין מצב שמישהו יהיה במקומך ויש דברים שרק הבעל צריך לראות, לידה למשל.
 
חשוב למי לאב או לאם?

לי היה חשוב מאוד שבעלי יהיה איתי.גם הוא רצה מאוד להיות נוכח (לידה ראשונה רגילה והשנייה בקיסרי) לשמוע יחד את הבכי הראשון של התינוק, לראות אותו יחד,להתמלא באושר ולשכוח מכל דבר אחר- משהו שאי אפשר בכלל לתאר למי שלא חווה את זה. יש לי חברה שלא רצתה שבעלה יהיה איתה ובחרה באמא שלה להיות איתה.בעלה נעלב אבל קיבל את הדברים וחיכה מחוץ לחדר לידה.
 
הגברים בפורום זה הם לא מדגם מייצג

ככה אני מתרשמת. נראה לי שהם בעלים ואבות רגישים ומקסימים מהרגיל
(אולי בגלל זה אני עדיין כאן למרות שזה בעצם של פורום של גברים). עם כל כמה שהחוויה של לידה היא מרגשת, היא גם הרבה פעמים קשה לצפייה. ולא רק בגלל הכאב הרב (של האשה), אלא בכלל... זיעה, דם... וכל מיני דברים פיזיים כאלה. גם התינוק, ברגע שהוא יוצא החוצה, הוא לא נראה במיטבו. הוא מקומט וסגלגל, וגם הוא מכוסה בכל מיני "חומרים ביולוגיים" (איך נקרא לזה). ובכלל: סביבה של בית חולים. עירויים,מכשירים וכו'... להרבה גברים המראות האלו הם טראומתיים. אבל יש היום נורמה חזקה ש"זה חשוב שהבעל יהיה בחדר לידה", "מחזק את הזוגיות" וכו'. לכן גם גברים שנרתעים מדם ומבת חולים נכנסים. לחלקם זה נשאר בגדר זיכרון רע. יש כאלה שאחר כך קשה להם להימשך מינית לאשה כי הם זוכרים אותה "ככה". ויש גם כאלה שמתעלפים. אתה שואל מה חשוב? לדעתי חשוב שכל גבר (ובכלל אדם) יחשוב מה טוב בשבילו. תחשוב אם מתאים לך להיות בסביבה כזאת, אולי תסתכל קצת על תוכניות לידה בטלויזיה, ותראה איך אתה מרגיש...
 

chompi XL

New member
חייב לחלוק עליך בחלק של הסיכום

"לדעתי חשוב שכל גבר....יחשוב מה טוב בשבלו" ????????? גישה מאד איגואיסטית בעייני, ברור שמראה הדם וכל שאר ההפרשות הפיזיות לא נעימות למראה וברור שישנו קונפליקט קצת מוזר ש"המקום" שביום יום משמש כאיבר מין ופתאום יוצא משם אדם קטן. אז מה ????? זה חלק מזוגיות, חלק מההקרבה, חלק מהאהבה והשיתוף בין שני אנשים שהחליטו ליצור משהו קטן ומדהים. הריי "ההשפעה" "הקשיים" המחלוקות" ועוד ועוד....רק מתחילים עם לידתו של של הילד אז מה עושים אז ??? גם אז הגבר יוצא מהחדר ונותן לאישתו להתמודד עם "הבעיה" לבד/חברה/שכנה/אמא ??? לא אוהב ותאמת לא מקובלות עליי "ההנחות" האלה שכביכול את נותנת לגברים. לך כאישה שקורעת ללדת יש אלטרנטיבות?? לא!!!!!! קשה לגבר? שישב יש כיסא בחדר לידה, לא יכול לראות דם? שישב לצידה/מולה/לידה ויחזיק לה את היד....הרי את כל ההפרשות אוספים תוך שניה וחצי לתוך כל הסדינים והאישה מכוסה. מקומו של כל גבר הוא לצידה של אישתו!!!!!!!!
 

אסף4יי

New member
אתה בהחלט צודק !

אישתו של חבר שלי עברה לא מזמן ניתוח לשחרור חסימה במעי הגס - אבל הוא כמו גבר שבגברים ישב לידה, החזיק לה את היד, סתם את האף ולא נתן לה להשאר ולהתמודד לבד עם "הבעיה". מקומו של כל גבר הוא לצידה של אישתו!!!!!!!!
 
אבל זה ברור שהמדגם כאן מוטה מראש

אחרי הכל, מדובר באנשים שחוו אבהות ורוצים לדבר על זה. אני חושב שלתת-קבוצה הזאת של האבות - הפורום בהחלט יכול לשמש מדגם מייצג... ארנון
 

שי ז.

New member
זה שלגבר קשה זה לא שיקול

במערכת זוגית עושים עבור בן הזוג הרבה דברים שקשים וגם לא נעימים. אם לדעת האישה נוכחות הגבר תתרום אז הוא חייב להיות שם ואם היא חושבת שהוא יפריע אז אסור לו להיות שם. אני לא חושב שזה חמזק או מחליש את הזוגיות אלא פשוט חלק מזוגיות נורמלית. למה אם אחד מבני הזוג חולה או פצוע זה מובן מאליו שבן/בת הזוג יסייעו ויסעדו אותו אבל בלידה לא? מדובר במצב שבו האישה חסרת אונים וצריכה עזרה ומתפקידו של הגבר לספק את אותה העזרה. מעבר לזה לדעתי לידה היא חוויה מדהימה שאידיוט מי שמוותר עליה ובקטע הזה אלוהים קילל את האישה פעמיים. פעם אחת היא סובלת את כל הכאבים והקושי של הלידה ובפעם השנייה היא לא זוכה לראות את הפלא הזה של חיים חדשים שנוצרים.
 

akavishon

New member
זאת שאלה מאוד אינדיווידואלית

ולא בטוח של כל האחד התשובה הברורה היא "כן". אישית, הייתי בשתי הלידות, אבל יש לנו חברים שעבור הבעל זה היה אירוע טראומטי. היום, כשאשתו בהריון שני, הוא כבר הודיע שהוא לא הולך להיות איתה בחדר לידה. האם אשתך רוצה אותך או את החברה בזמן הלידה ? חשוב שמי שהיה בלידה, יוכל לעזור ולתמוך ביולדת. אם הבעל נרתע מהלידה (כל התהליך לא רק הסוף) עדיף שלא יהיה.
 

הילה 75

New member
ניתוח קיסרי

בימים הבאים יחליטו הרופאים אם אני יעשה קיסרי מתוכנן . בעלי מאוד רוצה להיות בלידה האם מישהו יודע או מישהו חווה מהגברים כניסה ללידה קיסרית , אשמח אם תשתפו אותי . אני בשבוע 26
 

lulyK

New member
חשוב למי?

חשוב לאשה? לא תמיד. חשוב לאב עצמו? תלוי בו. נראה לי שכאבא לא הייתי רוצה לפספס מעמד כזה (ובגלל זה לא העלתי על דעתי לבקש מבעלי לא להיות נוכח בלידה השניה, למרות שהיו רגעים במהלך ההריון שחשבתי שחברה טובה תועיל לי יותר).
 

zvibalas

New member
דעה אישית

השהייה בחדר הלידה היא דבר מרתק כשלעצמו. לא כל אישה מוכנה להיות שם, ולא כל גבר מסוגל להיות שם עם אשתו. לדעתי החוויה של הלידה היא דבר מופלא, שאסור לפספס. אני אישית מאמין שאם בני הזוג מוכנים לזה, חווית הלידה רק מעצימה את הקשר בינהם. לצערי הלידה של אשתי הסתיימה בקיסרי, ולכן לא יכולתי להיות שם בשניות הראשונות. כל-כך רציתי לראות את הגוזל בחוץ מהשנייה הראשונה, כל-כך רציתי לחבק את אשתי מהשניות הראשונות האלה, אבל לצערי הרופא החליט שבניתוח הזה אני נשאר בחוץ. מקווה שבלידה הבאה אני אוכל להיות שותף בכל שלב ושלב.
 
למעלה