אבחון וטיפול תרופתי

Eranbk1

New member
אבחון וטיפול תרופתי

בני בן 10. אובחן כבעל הפרעת קשב וריכוז כבר בגיל 6. כשאני אומר אובחן- זה בעקבות שיחה קצרה של פסיכאטר ילדים איתנו ההורים, ופגישה עם הילד במשך 20 דק.
בהמשך לכך הומלץ על טיפול תרופתי- קונצרטה שאח"כ הוחלפה לויואנס.

במשך השנים אנו חווים בעיות שונות של התמודדות חברתית- בעייה בהבנת מצבים חברתיים, לא מבין נכון תקשורת (מפרש כל אמירה/שאלה לגבי התנהגות כאילו מאשימים אותו, כאילו זה נגדו), תגובות קצת קיצוניות של כעס.

פנינו שוב לפסיכיאטר, ולאחר שיחה של שעה איתנו וקצת פחות מזה עם הילד, החליט שהילד סובל מבעיית ויסות, והמליץ אל טיפול תרופתי - aripiprazole.

כאן נעצרתי. כיוון שנראה לי שלתת לילד כדור פסיכיאטרי עם הרבה השלכות ו/או תופעות לווי אפשריות, רק על בסיס פגישה קצרה איתו, קצת מהיר מדי. אולי אפילו חסר אחריות.

האם כך מקובל? האם אין תהליך אבחון מסודר יותר- מספר פגישות, בחינת הילד במצבים שונים, תצפית על הילד במבצים חרתיים, לפני נתינת תרופות כאלה?

אשמח להתייחסותכם
 

zivadina

New member
אבחון הפרעת קשב אצל ילד

אבחון של הפרעת קשב בילדים נעשה על סמך שיחות וראיונות עם ההורים ועם הילד, שאלונים למחנכים, ובדיקת הסטורית בריאות גופנית ונפשית. השיחות הן מובנות, מלשון בנייה, ואמורות לסקור את תגובות המטופל במצבים שונים.
במידה שאתה חושד שהפסיכיאטר מחפף את הבדיקה, כדאי לפנות לפסיכיאטר אחר.
באבחון יש לשלול בעיות אחרות שיכולות להסביר את התנהגות הילד. כמו כן, הפרעת קשב היא הפרעת ויסות, וכל מה שציינת יכול להתלוות אליה.
לצערנו, לא כל פסיכיאטר או נוירולוג מתמצאים בתחום הפרעת קשב, ולכן כדאי ללכת לפסיכיאטר או נוירולוג שהתמקצעו בתחום הפרעת קשב או לרופא משפחה שעבר את הקורס המיוחד של משרד הבריאות.

מצורף קישור לקובץ עם הנחיות משרד הבריאות לאבחון הפרעת קשב:
https://www.health.gov.il/hozer/mr40_2010.pdf
 
למעלה