אבחון פסיכודידקטי לתלמיד חט"ב

אבחון פסיכודידקטי לתלמיד חט"ב

שלום ושוב ברכות בני בן ה-12 לומד בחטיבת ביניים. יועצת ביה"ס המליצה על אבחון פסיכודידקטי בעקבות בעיות התנהגות בביה"ס. אבחון כזה יקר מאוד, ונאמר לי שהוא בעיקר בודק לקויות למידה. אין לי ספק שאין לילד לקות למידה, והבעיה היא רגשית. האם בכל זאת מומלץ אבחון כזה? או האם יש אפשרות אחרת, יעילה יותר, כאשר הבעיה היא חד משמעית התנהגותית ולא לימודית? אשמח לקבל הכוונה - לאן ולמי כדאי לפנות לפני שאני מוציאה כסף יקר לחינם... תודה אסתי.
 

batiarr3

New member
אסתיהיפה= חובה../images/Emo91.gifלקחת את הילד

לאבחון, אם יש בעיה זה יעזור לו מאד.באיזו צורה יעזור? בבחינות,בקשר עם ילדים אחרים וכו' במיוחד אם יש המלצה לעזרה הילד יוכל לעשות מבחני בגרות בעל פה,או לחילופיון במחשב ולא בכתב יד וגם יקבל זמן נוסף לבחינות,בצורה כזו מורידים לילדים אלה את מתח הבחינות. יש בבתי הספר עו"ס שתפנה אותך למי שמאבחן. שווה להשקיע כל אגורה לטובת האיבחון.אולי ברווחה במקום מגוריך יוכלו לעזור בתשלום . אם את חושבת שלילד אין לקות למידה,אולי המחשבה שלך מוטעית? הרבה ילדים נראים ומתנהגים "כאילו" אין להם לקות למידה,אך במבדקים אפשר למצוא אפילו משהו קטן שזה עבורו - ג ד ו ל. שיהיה בהצלחה .
 
אבחון פסיכודידקטי

אני מסכימה עם ההמלצה לעשות אבחון מקיף. שווה אולי לחפש מקום בו האבחון הפסיכודידקטי נעשה בשיתוף ע"י מאבחנת דידקטית ופסיכולוגית. כך כל תוכל למקוד את הקשיים בתחומים בהם היא מתמחה ולאחר תהליך אינטגרציה בין הממצאים להגיע למקור הקושי וההמלצות המתאימות ביותר. שילוב זה מאפשר לפסיכולוגית להרחיב ולהעמיק במרכיבי התפקודי הרגשיים. בהצלחה. אשמח להמליץ במידת הצורך
 
למעלה