אביתר מעדכן תאונה עם רכבת

מצב
הנושא נעול.

mishat

New member
האם היית פעם באזור תחנת אשדוד-דרום?

מה יש פה להיות מתוחכם?
המחסום יורד מספר שניות לפני מעבר הרכבת ועולה אחרי שהיא עוברת. מהיר יותר? 10 שניות זה מה שיעשה את ההבדל? אני בספק.
האם היית פעם באזור תחנת אשדוד-דרום?
אכן המחסום עולה מספר שניות אחרי שהרכבת עוברת, אבל יורד הוא דקה-שתיים לפני הגעתה... רכבת שיוצאת מתחנת הרכבת של אשדוד בכיוון צפון, לאחר נסיעה של כ-300 מטר מגיעה למחסום. קורה הרבה שמורידים את המחסום לא כשהרכבת בנסיעה, אלא כשהיא עוד עומדת בתחנה ורק מתכוונת לצאת. ולכך תוסיף את הזמן שלוקח לרכבת להאיץ... לא הייתי היום באזור התאונה ואני מסתמך רק על מה שכותבים אחרים. הרכב נתקע על פסי הרכבת בכלל פקק. למה הפקק הזה קורה ? תעשו כמה נסיעות במקום ואולי תבינו למה נתקע הרכב... מיד לאחר הפסים ישנו רמזור שעל כביש 4 והרמזור הזה מפתיע אותנו נהגים כל פעם מחדש.. הוא יכול להיות ירוק ליוצאים מאשדוד במשך דקה ולעומת זאת יכול לעבור לירוק ולחזור לאדום תוך 5 שניות. נהגים אף פעם לא יודעים מה יעולל הרמזור הפעם. יתכן שהרמזור התחלף לירוק - הנהגים החלו לפתח מהירות ופתאום הרמזור נהייה אדום ואז - כל הנהגים נתקעו... וזהו - אין לאן לזוז - אתה תקוע עד שהרמזור יתחלף לירוק והדבר יכול לקחת גם דקה...
 

mucool2

New member
מי שעולה על מסילה לא פנויה...

האם היית פעם באזור תחנת אשדוד-דרום?
אכן המחסום עולה מספר שניות אחרי שהרכבת עוברת, אבל יורד הוא דקה-שתיים לפני הגעתה... רכבת שיוצאת מתחנת הרכבת של אשדוד בכיוון צפון, לאחר נסיעה של כ-300 מטר מגיעה למחסום. קורה הרבה שמורידים את המחסום לא כשהרכבת בנסיעה, אלא כשהיא עוד עומדת בתחנה ורק מתכוונת לצאת. ולכך תוסיף את הזמן שלוקח לרכבת להאיץ... לא הייתי היום באזור התאונה ואני מסתמך רק על מה שכותבים אחרים. הרכב נתקע על פסי הרכבת בכלל פקק. למה הפקק הזה קורה ? תעשו כמה נסיעות במקום ואולי תבינו למה נתקע הרכב... מיד לאחר הפסים ישנו רמזור שעל כביש 4 והרמזור הזה מפתיע אותנו נהגים כל פעם מחדש.. הוא יכול להיות ירוק ליוצאים מאשדוד במשך דקה ולעומת זאת יכול לעבור לירוק ולחזור לאדום תוך 5 שניות. נהגים אף פעם לא יודעים מה יעולל הרמזור הפעם. יתכן שהרמזור התחלף לירוק - הנהגים החלו לפתח מהירות ופתאום הרמזור נהייה אדום ואז - כל הנהגים נתקעו... וזהו - אין לאן לזוז - אתה תקוע עד שהרמזור יתחלף לירוק והדבר יכול לקחת גם דקה...
מי שעולה על מסילה לא פנויה...
 

idos2

New member
מה שאתה מתאר הוא לא רק שם

האם היית פעם באזור תחנת אשדוד-דרום?
אכן המחסום עולה מספר שניות אחרי שהרכבת עוברת, אבל יורד הוא דקה-שתיים לפני הגעתה... רכבת שיוצאת מתחנת הרכבת של אשדוד בכיוון צפון, לאחר נסיעה של כ-300 מטר מגיעה למחסום. קורה הרבה שמורידים את המחסום לא כשהרכבת בנסיעה, אלא כשהיא עוד עומדת בתחנה ורק מתכוונת לצאת. ולכך תוסיף את הזמן שלוקח לרכבת להאיץ... לא הייתי היום באזור התאונה ואני מסתמך רק על מה שכותבים אחרים. הרכב נתקע על פסי הרכבת בכלל פקק. למה הפקק הזה קורה ? תעשו כמה נסיעות במקום ואולי תבינו למה נתקע הרכב... מיד לאחר הפסים ישנו רמזור שעל כביש 4 והרמזור הזה מפתיע אותנו נהגים כל פעם מחדש.. הוא יכול להיות ירוק ליוצאים מאשדוד במשך דקה ולעומת זאת יכול לעבור לירוק ולחזור לאדום תוך 5 שניות. נהגים אף פעם לא יודעים מה יעולל הרמזור הפעם. יתכן שהרמזור התחלף לירוק - הנהגים החלו לפתח מהירות ופתאום הרמזור נהייה אדום ואז - כל הנהגים נתקעו... וזהו - אין לאן לזוז - אתה תקוע עד שהרמזור יתחלף לירוק והדבר יכול לקחת גם דקה...
מה שאתה מתאר הוא לא רק שם
הוא בכל מחסום רכבת שסמוך לתחנה כזו או אחרת, ככל הנראה בגלל המרחק הקצר יש צורך להוריד את המחסום עוד לפני שהרכבת יוצאת מהתחנה. המחסום תמיד יורד יחסית זמן רב לפני הגעת הרכבת, אני לא חושב שיש אפשרות לקצר את הזמן הזה. לגבי הפקקים שיש שם - עדיין, בדיוק כמו שאסור להיכנס לצומת לא פנויה ככה גם אסור לעלות על פסי הרכבת אם אי אפשר לחצות אותם בבטחה, אבל בישראל כולם שמים על זה פס, מי שאשם הוא לא הרמזור אלא הנהג, אם אתה לא בטוח שאתה יכול לחצות את הפסים בבטחה - אל תעלה עליהם בכלל, פשוט וקל.
 

mishat

New member
מי ששם פס - זה מי שלא פותר את הפקק

מה שאתה מתאר הוא לא רק שם
הוא בכל מחסום רכבת שסמוך לתחנה כזו או אחרת, ככל הנראה בגלל המרחק הקצר יש צורך להוריד את המחסום עוד לפני שהרכבת יוצאת מהתחנה. המחסום תמיד יורד יחסית זמן רב לפני הגעת הרכבת, אני לא חושב שיש אפשרות לקצר את הזמן הזה. לגבי הפקקים שיש שם - עדיין, בדיוק כמו שאסור להיכנס לצומת לא פנויה ככה גם אסור לעלות על פסי הרכבת אם אי אפשר לחצות אותם בבטחה, אבל בישראל כולם שמים על זה פס, מי שאשם הוא לא הרמזור אלא הנהג, אם אתה לא בטוח שאתה יכול לחצות את הפסים בבטחה - אל תעלה עליהם בכלל, פשוט וקל.
מי ששם פס - זה מי שלא פותר את הפקק
אתה צודק - אסור להכנס לשטח המפגש - בתנאי שהמצב אידיאלי. אני למשל לעולם לא עוצר על פסי הרכבת - בדיוק כמאמר הסיסמא: עדיף לאבד רגע בחיים מאשר חיים ברגע... עם זאת - במקרה של יצאה דרומית של אשדוד - המצב רחוק מאוד מלהיות אידאלי. במחינה פסיכולוגית - מי שעומד בפקק הזה - וזז 20 מטר בדקה נהיה לא מרוכז, עייף וכנראה בעצמו לא מבין מה הוא עושה... מה שאני רוצה לאמר זה שהאשמות בכל התאונות ביציאה מאשדוד - הן הממשלה+עיריית אשדוד שלא פותרות את בעיית הפקק הזה.. לגבי הרמזור - כן, הרמזור הוא אשם - הבעיתיות שלו נוספת לבעיית עייפות הנהגים מעמידה של 20-30 דקות בפקק שאורכו 400-500 מטר... אתם כאן יכולים למתוח ביקורת על הנהגים, אבל כשאתם עצמכם תחוו את בעיית היציאה מאשדוד, רק אז תבינו את מה שאני מדבר עליו...
 

idos2

New member
תירוצים

מי ששם פס - זה מי שלא פותר את הפקק
אתה צודק - אסור להכנס לשטח המפגש - בתנאי שהמצב אידיאלי. אני למשל לעולם לא עוצר על פסי הרכבת - בדיוק כמאמר הסיסמא: עדיף לאבד רגע בחיים מאשר חיים ברגע... עם זאת - במקרה של יצאה דרומית של אשדוד - המצב רחוק מאוד מלהיות אידאלי. במחינה פסיכולוגית - מי שעומד בפקק הזה - וזז 20 מטר בדקה נהיה לא מרוכז, עייף וכנראה בעצמו לא מבין מה הוא עושה... מה שאני רוצה לאמר זה שהאשמות בכל התאונות ביציאה מאשדוד - הן הממשלה+עיריית אשדוד שלא פותרות את בעיית הפקק הזה.. לגבי הרמזור - כן, הרמזור הוא אשם - הבעיתיות שלו נוספת לבעיית עייפות הנהגים מעמידה של 20-30 דקות בפקק שאורכו 400-500 מטר... אתם כאן יכולים למתוח ביקורת על הנהגים, אבל כשאתם עצמכם תחוו את בעיית היציאה מאשדוד, רק אז תבינו את מה שאני מדבר עליו...
תירוצים
לא אמרתי שתנאי הדרך שם אופטימליים, ובטוח שיש מקום לשיפורים - אבל עדיין, האשם היחידי הוא הנהג, הוא צריך לעצור לפני המחסום ולחכות בסבלנות עד אשר יתפנה מספיק מקום אחרי המחסום כדי שיוכל לעבור בבטחה.
 

mucool2

New member
משהו טוב שמשטרת התנועה יכולה לעשות

מה שאתה מתאר הוא לא רק שם
הוא בכל מחסום רכבת שסמוך לתחנה כזו או אחרת, ככל הנראה בגלל המרחק הקצר יש צורך להוריד את המחסום עוד לפני שהרכבת יוצאת מהתחנה. המחסום תמיד יורד יחסית זמן רב לפני הגעת הרכבת, אני לא חושב שיש אפשרות לקצר את הזמן הזה. לגבי הפקקים שיש שם - עדיין, בדיוק כמו שאסור להיכנס לצומת לא פנויה ככה גם אסור לעלות על פסי הרכבת אם אי אפשר לחצות אותם בבטחה, אבל בישראל כולם שמים על זה פס, מי שאשם הוא לא הרמזור אלא הנהג, אם אתה לא בטוח שאתה יכול לחצות את הפסים בבטחה - אל תעלה עליהם בכלל, פשוט וקל.
משהו טוב שמשטרת התנועה יכולה לעשות
כל כך הרבה פעמים ראיתי צומת פקוק שכלי רכב נכנסים אליו גם כשאינו פנוי וחוסמים את התנועה בדרך חוצה, וכך יוצרים פקק נוסף... המשטרה יכולה להציב כמה שוטרים בצומת כזה, שירשמו דו"ח לכל מי שחוסם. זה יכניס הרבה יותר כסף ממלכודות מהירות, וגם ילמד את הנהגים פרק חשוב בתרבות נהיגה (שכל כך חסרה בארץ). במקרה הכי "גרוע" לא יירשמו דו"חות כי המכוניות לא יכנסו לצומת טרם זמנן, ואז הרווחנו צומת פתוח. זה win-win!
 

KatarBoBo

New member
המחסום באשדוד

האם היית פעם באזור תחנת אשדוד-דרום?
אכן המחסום עולה מספר שניות אחרי שהרכבת עוברת, אבל יורד הוא דקה-שתיים לפני הגעתה... רכבת שיוצאת מתחנת הרכבת של אשדוד בכיוון צפון, לאחר נסיעה של כ-300 מטר מגיעה למחסום. קורה הרבה שמורידים את המחסום לא כשהרכבת בנסיעה, אלא כשהיא עוד עומדת בתחנה ורק מתכוונת לצאת. ולכך תוסיף את הזמן שלוקח לרכבת להאיץ... לא הייתי היום באזור התאונה ואני מסתמך רק על מה שכותבים אחרים. הרכב נתקע על פסי הרכבת בכלל פקק. למה הפקק הזה קורה ? תעשו כמה נסיעות במקום ואולי תבינו למה נתקע הרכב... מיד לאחר הפסים ישנו רמזור שעל כביש 4 והרמזור הזה מפתיע אותנו נהגים כל פעם מחדש.. הוא יכול להיות ירוק ליוצאים מאשדוד במשך דקה ולעומת זאת יכול לעבור לירוק ולחזור לאדום תוך 5 שניות. נהגים אף פעם לא יודעים מה יעולל הרמזור הפעם. יתכן שהרמזור התחלף לירוק - הנהגים החלו לפתח מהירות ופתאום הרמזור נהייה אדום ואז - כל הנהגים נתקעו... וזהו - אין לאן לזוז - אתה תקוע עד שהרמזור יתחלף לירוק והדבר יכול לקחת גם דקה...
המחסום באשדוד
עם המחסום לא מורד האתת לא יכול לפתוח סמנור יציאה לרכבת
 
קיימת תכנית ארצית להפרדת מפלסים

עם קשר ובלי קשר
כי לא יודע מה היה במקרה הנ''ל, אבל שלשום נסעתי ברכב עם אשתי ושתי הבנות שלי כשבאחד ממפגשי הרכבת הפעמון צילצל, האור האדום הבהב, המחסום התחיל לרדת, ושני כלי רכב לפני ואחד ממולי חצו את המסילה. אז מה יש עוד להגיד ?
קיימת תכנית ארצית להפרדת מפלסים
באיזו מידה ניתן לזרז את יישומה? לגבי אותם מפגשים שאינם כלולים בתכנית (מישהו יודע כמה ואיפה?): רצוי שישופצו ותשולב בהם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר - בתנאי שמדובר במוצרים שהוכיחו את עצמם במקומות אחרים. מה שלא הייתי ממליץ לעשות: להוריד מאחראיותו של "הנהג חסר הסבלנות" או לתרץ תירוצים בשבילו. אין תחליף לאכיפה יעילה ונהיגה בסבלנות.
 

fireman

New member
בקו ב"ש נען הוציאו למכרז 11 הפרדות

קיימת תכנית ארצית להפרדת מפלסים
באיזו מידה ניתן לזרז את יישומה? לגבי אותם מפגשים שאינם כלולים בתכנית (מישהו יודע כמה ואיפה?): רצוי שישופצו ותשולב בהם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר - בתנאי שמדובר במוצרים שהוכיחו את עצמם במקומות אחרים. מה שלא הייתי ממליץ לעשות: להוריד מאחראיותו של "הנהג חסר הסבלנות" או לתרץ תירוצים בשבילו. אין תחליף לאכיפה יעילה ונהיגה בסבלנות.
בקו ב"ש נען הוציאו למכרז 11 הפרדות
מפלסיות בהיקף של 100 מיליון ש"ח....צריך לחכות שיהיו כמה הרוגים בעד הלום ואז יוציאו מכרז גם שם. ככה זה עובד בד"כ.
 
נכון, כמו צומת מונטיפיורי/הרצל בת"א

בקו ב"ש נען הוציאו למכרז 11 הפרדות
מפלסיות בהיקף של 100 מיליון ש"ח....צריך לחכות שיהיו כמה הרוגים בעד הלום ואז יוציאו מכרז גם שם. ככה זה עובד בד"כ.
נכון, כמו צומת מונטיפיורי/הרצל בת"א
(עבדתי במגדל שלום בצד הצפוני המשקיף על הצומת) - עד שלא אירעו שם כמה תאונות קשות, לא חשבו על התקנת רמזורים...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה