אבן חן שלום לך וסליחה על שלא קבלת

אבן החן

New member
האם האבחון תקף באוניברסיטה?-לזהבה

אחי עבר אבחוןבכתה י"א לקראת הבגרויות. אבחנו אצלו לקות למידה כלשהי והוא קיבל התאמות. עכשיו הוא בן 24 וסיים שנה א' בכשלון צורם. מסיבותיו הוא לא פנה לאיש ולא ביקש התאמות. עכשיו, לאחר הכשלונות הוא רוצה עזרה. מאבחנת דידקטית אמרה לי שאבחון שנערך בתיכון תקף בכל מקום עד גיל 25 באוניברסיטה לא רוצים להכיר באבחון שלו וטוענים שהם יכירו רק באבחון שנעשה דרכם (ושכמובן עולה כסף רב). האם האבחון שלו תקף? ואם כן - למי פונים ע"מ לחייב את האוניברסיטה להכיר בו? תודה מראש על התשובה.
 
הערה קטנה: אבחון זה לא רק להתאמות

במבחנים. יש להתאים גם את דרך הלמידה ולא רק את דרך ההיבחנות. חלק מהתאמת הלמידה לא דורש את אישורו של איש ויכול להתגבש בין התלמיד לבעלי ידע בעזרת האבחון.
 

זהבה נ

New member
אבן חן שלום לך וסליחה על שלא קבלת

תגובתי בזמן. בנושא אבחון באוניברסיטה, היום לפי הידוע לי בכל פקולטה יש נהלים שונים והפקולטות השונות בדרך כלל האינן סומכות על אבחונים מהתיכון. אם תדפתדף לאחרו תראה שרשור שלם בנושא האבחון בפקולטה ומה הן מבקשות, לעתים הם מפנות תלמידים בעלי לקויי למידה לקורס איסטרטגיות למידה בפקולטה על חשבון הסטודנט ולעים אפילו לאבחון חדש. לדעתי מה שגרם לכך הוא המצב בו תלמידים שאינם לקויי למידה השיגו דרכי היבחנות מותאמות שלא על פי החוק ובכדי למנוע הישנות של מקרים אלו אין הפקולטות מאשרות אוטומטית כל מאבחן. בהצלחה.
 
למעלה