"אגרוף בדרך הביתה" - תלונה נגד מטרופולין

מצב
הנושא נעול.

טשאפק

New member
"אגרוף בדרך הביתה" - תלונה נגד מטרופולין

"אגרוף בדרך הביתה" - תלונה נגד מטרופולין
תלונה של נוסע: בגלל תקלה בקורא הכרטיסים, לא התאפשרה לו נסיעת המשך באוטובוס של מטרופולין למרות שעלה עליו בתוך 90 דקות מזמן ששילם, באמצעות רב-קו. הנהג דרש שישלם במזומן, גילה חוסר אדיבות, ועצר את האוטובוס עד שישלם. אחד הנוסעים התעצבן על הנוסע, שהתעקש, וחבט בו באגרוף.

הסיפור עורר תהודה בפייסבוק והתפרסם גם באתר news1.
 

mister K

New member
השערה שלי למה שקרה.

"אגרוף בדרך הביתה" - תלונה נגד מטרופולין
תלונה של נוסע: בגלל תקלה בקורא הכרטיסים, לא התאפשרה לו נסיעת המשך באוטובוס של מטרופולין למרות שעלה עליו בתוך 90 דקות מזמן ששילם, באמצעות רב-קו. הנהג דרש שישלם במזומן, גילה חוסר אדיבות, ועצר את האוטובוס עד שישלם. אחד הנוסעים התעצבן על הנוסע, שהתעקש, וחבט בו באגרוף.

הסיפור עורר תהודה בפייסבוק והתפרסם גם באתר news1.
השערה שלי למה שקרה.
ייתכן ובנסיעה הראשונה באוטובוס של דן, הנוסע חויב בטעות בתשלום של 6.60 התקף באזור 1. לכן כשעלה לקו 149 שנוסע לכפר סבא ובו התעריף גבוה יותר, לא זיהה המכשיר את התשלום מהאוטובוס הראשון מכיוון שהחיוב היה בקוד הנמוך.
אבל זו רק השערה שלי.

מעבר לכך, הנוסע טיפש שירד מהאוטובוס אחרי שחטף בוקס. הוא היה צריך להזמין מיד משטרה שתעצור את הערס. עכשיו לך תמצא אותו...
 
הנוסע גם התחיל לריב עם הנהג שלא לצורך

השערה שלי למה שקרה.
ייתכן ובנסיעה הראשונה באוטובוס של דן, הנוסע חויב בטעות בתשלום של 6.60 התקף באזור 1. לכן כשעלה לקו 149 שנוסע לכפר סבא ובו התעריף גבוה יותר, לא זיהה המכשיר את התשלום מהאוטובוס הראשון מכיוון שהחיוב היה בקוד הנמוך.
אבל זו רק השערה שלי.

מעבר לכך, הנוסע טיפש שירד מהאוטובוס אחרי שחטף בוקס. הוא היה צריך להזמין מיד משטרה שתעצור את הערס. עכשיו לך תמצא אותו...
הנוסע גם התחיל לריב עם הנהג שלא לצורך
לעדתי בירורים כאלה צריך לעשות מול השירות לקוחות של החברה ולא מול הנהג ובכך לעכב את שאר הנוסעים.
 

nitsansh

New member
הנוסע לא ציין מאיין ולאן הוא נסע

השערה שלי למה שקרה.
ייתכן ובנסיעה הראשונה באוטובוס של דן, הנוסע חויב בטעות בתשלום של 6.60 התקף באזור 1. לכן כשעלה לקו 149 שנוסע לכפר סבא ובו התעריף גבוה יותר, לא זיהה המכשיר את התשלום מהאוטובוס הראשון מכיוון שהחיוב היה בקוד הנמוך.
אבל זו רק השערה שלי.

מעבר לכך, הנוסע טיפש שירד מהאוטובוס אחרי שחטף בוקס. הוא היה צריך להזמין מיד משטרה שתעצור את הערס. עכשיו לך תמצא אותו...
הנוסע לא ציין מאיין ולאן הוא נסע
יכול להיות שהוא נסע בקו 24 מרמת השרון ושילם רק עבור נסיעה באזור 21.
 
הוא החליף אוטובוס בסמינר הקיבוצים.

הנוסע לא ציין מאיין ולאן הוא נסע
יכול להיות שהוא נסע בקו 24 מרמת השרון ושילם רק עבור נסיעה באזור 21.
הוא החליף אוטובוס בסמינר הקיבוצים.
לא יודע אם זה מופיע ב-news1, אבל זה מה שהוא כתב בפייסבוק. סביר להניח שהוא התחיל את דרכו מתל אביב ויעדו היה כפר סבא.
 

nitsansh

New member
זה מצוין בידיעה, אבל לא מאיין הוא בא ולאן הוא

הוא החליף אוטובוס בסמינר הקיבוצים.
לא יודע אם זה מופיע ב-news1, אבל זה מה שהוא כתב בפייסבוק. סביר להניח שהוא התחיל את דרכו מתל אביב ויעדו היה כפר סבא.
זה מצוין בידיעה, אבל לא מאיין הוא בא ולאן הוא
רצה לנסוע.
 

cwen

New member
אבל הנהג היה צריך לפחות להסתכל בקבלה, לא?

הנוסע לא ציין מאיין ולאן הוא נסע
יכול להיות שהוא נסע בקו 24 מרמת השרון ושילם רק עבור נסיעה באזור 21.
אבל הנהג היה צריך לפחות להסתכל בקבלה, לא?
הנהג אפילו לא הסתכל בקבלה, לפי דבריו של הנוסע. אילו הוא היה מסתכל ורואה ששולמו רק 6.60 היה מסביר את זה.
 

droriko

New member


אבל הנהג היה צריך לפחות להסתכל בקבלה, לא?
הנהג אפילו לא הסתכל בקבלה, לפי דבריו של הנוסע. אילו הוא היה מסתכל ורואה ששולמו רק 6.60 היה מסביר את זה.

לי פעם היה מקרה קצת דומה. יש מהעבודה חופשי חודשי במטרופולין אז שמתי את הרב קו והמכשיר לא קרא לי , אז הוצאתי קבלה מיום לפני שבמקרה נשארה אצלי בארנק והראתי לו שיש לי חופשי חודשי אז הוא הכניס אותי.
 

טשאפק

New member
הנחת היסוד היא שהלקוח, כלומר הנוסע

אבל הנהג היה צריך לפחות להסתכל בקבלה, לא?
הנהג אפילו לא הסתכל בקבלה, לפי דבריו של הנוסע. אילו הוא היה מסתכל ורואה ששולמו רק 6.60 היה מסביר את זה.
הנחת היסוד היא שהלקוח, כלומר הנוסע
תמיד משקר.

השאלה אינה רק התנהלות הנהג אלא מדיניות החברה. אם היה עולה מבקר ומגלה שלנוסע אין כרטיס - האם היו מענישים את הנהג?
 

cwen

New member
אבל יש לו כרטיס ביד

הנחת היסוד היא שהלקוח, כלומר הנוסע
תמיד משקר.

השאלה אינה רק התנהלות הנהג אלא מדיניות החברה. אם היה עולה מבקר ומגלה שלנוסע אין כרטיס - האם היו מענישים את הנהג?
אבל יש לו כרטיס ביד
אפשר לפחות להעיף בו מבט.
 

טשאפק

New member
תראי, לדעתי גישה נכונה היא להניח

אבל יש לו כרטיס ביד
אפשר לפחות להעיף בו מבט.
תראי, לדעתי גישה נכונה היא להניח
שהלקוח דווקא צודק, ובמקרה זה למשל פשוט להאמין לדברי הנוסע גם ללא בדיקה. הנזק שגרמה התקרית הזו בסופן של דבר עולה בהרבה על מחיר כרטיס נסיעה. באופן כללי עדיף לספוג התפלחויות פה ושם, בשביל לשמור על האמון והאווירה הטובה.

אבל בפועל חברות התח"צ מניחות לרוב שהנוסע הוא רמאי ושקרן - במקרה זה, אולי הוא מצא את הכרטיס על הארץ?

למען ההגינות, יש גם מקרים אחרים. דוגמה להתנהגות של נהג, שלא רואה בנוסע אויב ומוכן ללכת לקראתו מעט - נוסעת בקו 7 בת"א שהרב קו שלה לא עבד, מפני שהוא טעון בחוזה סטודנט שפג תוקפו (למה זה כך, אגב? היה עדיף אם הכרטיס היה עובר לעבוד ללא הנחה) ולא היה לה מזומן. הנהג הסכים שתעלה לאוטובוס ותסע לרכבת סבידור להסדיר את הרב-קו.
 

droriko

New member
נו באמת

תראי, לדעתי גישה נכונה היא להניח
שהלקוח דווקא צודק, ובמקרה זה למשל פשוט להאמין לדברי הנוסע גם ללא בדיקה. הנזק שגרמה התקרית הזו בסופן של דבר עולה בהרבה על מחיר כרטיס נסיעה. באופן כללי עדיף לספוג התפלחויות פה ושם, בשביל לשמור על האמון והאווירה הטובה.

אבל בפועל חברות התח"צ מניחות לרוב שהנוסע הוא רמאי ושקרן - במקרה זה, אולי הוא מצא את הכרטיס על הארץ?

למען ההגינות, יש גם מקרים אחרים. דוגמה להתנהגות של נהג, שלא רואה בנוסע אויב ומוכן ללכת לקראתו מעט - נוסעת בקו 7 בת"א שהרב קו שלה לא עבד, מפני שהוא טעון בחוזה סטודנט שפג תוקפו (למה זה כך, אגב? היה עדיף אם הכרטיס היה עובר לעבוד ללא הנחה) ולא היה לה מזומן. הנהג הסכים שתעלה לאוטובוס ותסע לרכבת סבידור להסדיר את הרב-קו.
נו באמת
הנוסע חיכה בתחנה של 149, אין לו שקל בארנק, הוא חושב איזה תירוץ לתת לנהג כדי שיעלה אותו בכל זאת , ופתאום "משמיים" הוא מוצא ליד התחנה קלבה של כרטיס מעבר.
 

alantan

New member
יש מקורות מוסמכים להאשמה הזו?

נו באמת
הנוסע חיכה בתחנה של 149, אין לו שקל בארנק, הוא חושב איזה תירוץ לתת לנהג כדי שיעלה אותו בכל זאת , ופתאום "משמיים" הוא מוצא ליד התחנה קלבה של כרטיס מעבר.
יש מקורות מוסמכים להאשמה הזו?
 

alantan

New member
ילדים ובריטים אינם מבינים סרקאזם


זה נאמר בסרקזם מן הסתם
ילדים ובריטים אינם מבינים סרקאזם

סתם, יתכן שהברטים המציאו את הז'אנר...

סליחה - לא שמתי לב למה שכתב טשאפק קודם, עתה זה ברור.
 

טשאפק

New member
ושוב, הגישה שהלקוח תמיד משקר

נו באמת
הנוסע חיכה בתחנה של 149, אין לו שקל בארנק, הוא חושב איזה תירוץ לתת לנהג כדי שיעלה אותו בכל זאת , ופתאום "משמיים" הוא מוצא ליד התחנה קלבה של כרטיס מעבר.
ושוב, הגישה שהלקוח תמיד משקר
אינה הגישה שבה הייתי אני נוקט, אינה חכמה וגם אינה נכונה - לא תמיד הלקוח משקר - אבל מה לעשות שהיא רווחת, וראה הרכבת הקלה למשל.

אגב, כסף דווקא היה לו. הוא התעקש מתוך עקרון.
 

droriko

New member
זה לא רלבנטי שהיה לו כסף

ושוב, הגישה שהלקוח תמיד משקר
אינה הגישה שבה הייתי אני נוקט, אינה חכמה וגם אינה נכונה - לא תמיד הלקוח משקר - אבל מה לעשות שהיא רווחת, וראה הרכבת הקלה למשל.

אגב, כסף דווקא היה לו. הוא התעקש מתוך עקרון.
זה לא רלבנטי שהיה לו כסף
 

mister K

New member
בחברות מסוימות נהגים מפחדים לקחת בלי כרטיס.

תראי, לדעתי גישה נכונה היא להניח
שהלקוח דווקא צודק, ובמקרה זה למשל פשוט להאמין לדברי הנוסע גם ללא בדיקה. הנזק שגרמה התקרית הזו בסופן של דבר עולה בהרבה על מחיר כרטיס נסיעה. באופן כללי עדיף לספוג התפלחויות פה ושם, בשביל לשמור על האמון והאווירה הטובה.

אבל בפועל חברות התח"צ מניחות לרוב שהנוסע הוא רמאי ושקרן - במקרה זה, אולי הוא מצא את הכרטיס על הארץ?

למען ההגינות, יש גם מקרים אחרים. דוגמה להתנהגות של נהג, שלא רואה בנוסע אויב ומוכן ללכת לקראתו מעט - נוסעת בקו 7 בת"א שהרב קו שלה לא עבד, מפני שהוא טעון בחוזה סטודנט שפג תוקפו (למה זה כך, אגב? היה עדיף אם הכרטיס היה עובר לעבוד ללא הנחה) ולא היה לה מזומן. הנהג הסכים שתעלה לאוטובוס ותסע לרכבת סבידור להסדיר את הרב-קו.
בחברות מסוימות נהגים מפחדים לקחת בלי כרטיס.
באמירה זהירה אני מרשה לעצמי לומר שלפי היכרותי עם המערכת, בחברת דן נוקטים בגישה יותר סלחנית כלפי נהגים במקרים כאלה, בהם יש הסבר הגיוני לעובדה שלנוסע אין כרטיס.
זה יכול להסביר את המקרה עם הנהג בקו 7 וזה יותר נפוץ בדן מאשר בחברות אחרות. עם זאת, יש לציין שגם שם הדבר אסור ובאופן רשמי הנהג עבר עבירה.

לעומת זאת, באגד מנגנון המשמעת קפדן הרבה יותר במקרים כאלה.
אם עולה מבקר ותופס נוסע ללא כרטיס, הנהג מקבל דו"ח על המקום ולך תתווכח אחר כך עם המורשה. נהגי אגד שכותבים כאן יוכלו להגיד מהו העונש שבדרך כלל מקבלים על עבירה זו.
אני לא ידוע מה המצב מבחינה זו במטרופולין, אבל אני יודע שנהגי החברה מאז ומתמיד קפדניים מאוד בכל הנוגע לנושא התשלום וכן לתעודות אצל חיילים. לא פחות ולעיתים אף יותר מאשר באגד ובאופן שמחמיר עם הנוסעים. כך שכנראה גם שם אין סלחנות בנושא הזה.

לצורך העניין, הנהג של מטרופולין במקרה הזה פעל מבחינתו כשורה כשדרש מהנוסע לשלם.
עם זאת, הוא עבר שתי עבירות שעליהן אפשר להתלונן: לקיחת הרב קו השייך לנוסע והחזקתו כערובה לתשלום, וכינוי הנוסע מטומטם.
על הדברים האלה הוא עשוי להיענש, והנוסע כנראה יקבל פיצוי מהחברה אם יתלונן ואם אכן יתברר שהוא צודק.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה