"אגרוף בדרך הביתה" - תלונה נגד מטרופולין

מצב
הנושא נעול.

droriko

New member
בתור מבקר בדן לפעמים אני מאשר את מה שכתבת

בחברות מסוימות נהגים מפחדים לקחת בלי כרטיס.
באמירה זהירה אני מרשה לעצמי לומר שלפי היכרותי עם המערכת, בחברת דן נוקטים בגישה יותר סלחנית כלפי נהגים במקרים כאלה, בהם יש הסבר הגיוני לעובדה שלנוסע אין כרטיס.
זה יכול להסביר את המקרה עם הנהג בקו 7 וזה יותר נפוץ בדן מאשר בחברות אחרות. עם זאת, יש לציין שגם שם הדבר אסור ובאופן רשמי הנהג עבר עבירה.

לעומת זאת, באגד מנגנון המשמעת קפדן הרבה יותר במקרים כאלה.
אם עולה מבקר ותופס נוסע ללא כרטיס, הנהג מקבל דו"ח על המקום ולך תתווכח אחר כך עם המורשה. נהגי אגד שכותבים כאן יוכלו להגיד מהו העונש שבדרך כלל מקבלים על עבירה זו.
אני לא ידוע מה המצב מבחינה זו במטרופולין, אבל אני יודע שנהגי החברה מאז ומתמיד קפדניים מאוד בכל הנוגע לנושא התשלום וכן לתעודות אצל חיילים. לא פחות ולעיתים אף יותר מאשר באגד ובאופן שמחמיר עם הנוסעים. כך שכנראה גם שם אין סלחנות בנושא הזה.

לצורך העניין, הנהג של מטרופולין במקרה הזה פעל מבחינתו כשורה כשדרש מהנוסע לשלם.
עם זאת, הוא עבר שתי עבירות שעליהן אפשר להתלונן: לקיחת הרב קו השייך לנוסע והחזקתו כערובה לתשלום, וכינוי הנוסע מטומטם.
על הדברים האלה הוא עשוי להיענש, והנוסע כנראה יקבל פיצוי מהחברה אם יתלונן ואם אכן יתברר שהוא צודק.
בתור מבקר בדן לפעמים אני מאשר את מה שכתבת
 

טשאפק

New member
זו מדיניות לא טובה

בחברות מסוימות נהגים מפחדים לקחת בלי כרטיס.
באמירה זהירה אני מרשה לעצמי לומר שלפי היכרותי עם המערכת, בחברת דן נוקטים בגישה יותר סלחנית כלפי נהגים במקרים כאלה, בהם יש הסבר הגיוני לעובדה שלנוסע אין כרטיס.
זה יכול להסביר את המקרה עם הנהג בקו 7 וזה יותר נפוץ בדן מאשר בחברות אחרות. עם זאת, יש לציין שגם שם הדבר אסור ובאופן רשמי הנהג עבר עבירה.

לעומת זאת, באגד מנגנון המשמעת קפדן הרבה יותר במקרים כאלה.
אם עולה מבקר ותופס נוסע ללא כרטיס, הנהג מקבל דו"ח על המקום ולך תתווכח אחר כך עם המורשה. נהגי אגד שכותבים כאן יוכלו להגיד מהו העונש שבדרך כלל מקבלים על עבירה זו.
אני לא ידוע מה המצב מבחינה זו במטרופולין, אבל אני יודע שנהגי החברה מאז ומתמיד קפדניים מאוד בכל הנוגע לנושא התשלום וכן לתעודות אצל חיילים. לא פחות ולעיתים אף יותר מאשר באגד ובאופן שמחמיר עם הנוסעים. כך שכנראה גם שם אין סלחנות בנושא הזה.

לצורך העניין, הנהג של מטרופולין במקרה הזה פעל מבחינתו כשורה כשדרש מהנוסע לשלם.
עם זאת, הוא עבר שתי עבירות שעליהן אפשר להתלונן: לקיחת הרב קו השייך לנוסע והחזקתו כערובה לתשלום, וכינוי הנוסע מטומטם.
על הדברים האלה הוא עשוי להיענש, והנוסע כנראה יקבל פיצוי מהחברה אם יתלונן ואם אכן יתברר שהוא צודק.
זו מדיניות לא טובה
שמעמידה נהגים במצבים בלתי אפשריים ודוחפת לעימותים. צריך לתת מעט שיקול דעת לנהג. כשמכונה (הרב קו) לא עובדת, זה המקום לשיקול דעת אנושי.
 

mister K

New member
אני מסכים ובכלל הנהג לא צריך להתעסק עם כסף.

זו מדיניות לא טובה
שמעמידה נהגים במצבים בלתי אפשריים ודוחפת לעימותים. צריך לתת מעט שיקול דעת לנהג. כשמכונה (הרב קו) לא עובדת, זה המקום לשיקול דעת אנושי.
אני מסכים ובכלל הנהג לא צריך להתעסק עם כסף.
 

mister K

New member
מבקר היה מוריד את הנוסע ונותן דו"ח לנהג.

הנחת היסוד היא שהלקוח, כלומר הנוסע
תמיד משקר.

השאלה אינה רק התנהלות הנהג אלא מדיניות החברה. אם היה עולה מבקר ומגלה שלנוסע אין כרטיס - האם היו מענישים את הנהג?
מבקר היה מוריד את הנוסע ונותן דו"ח לנהג.
 

cwen

New member
אבל הוא לא הסביר את זה לנוסע!

רשמית זה לא תופס. רק אישור מהמכשיר.
אבל הוא לא הסביר את זה לנוסע!
כמו שאני רואה את זה הנהג היה צריך להסתכל בקבלה ואז לומר אחת משתיים: או שהאיש שילם רק על איזור 1 ולכן צריך לשלם שוב ואז הנהג היה מסביר לו את זה, או שהנהג היה רואה שאכן זו בעיה במכשיר או ברב קו, מסביר לנוסע בסבלנות שהוא מאוד מצטער אבל לפי ההוראות אין לו כאן חופש פעולה והוא לא יכול להסתכן בקנס גדול, ושהנוסע יזוכה על הסכום הזה אם ישמור על הקבלה החדשה.

אני חושבת שזה היה נראה אחרת אילו הנהג היה נוהג כך.
 

mister K

New member
יש נהגים אטומים ויש גם נוסעים טיפשים.

אבל הוא לא הסביר את זה לנוסע!
כמו שאני רואה את זה הנהג היה צריך להסתכל בקבלה ואז לומר אחת משתיים: או שהאיש שילם רק על איזור 1 ולכן צריך לשלם שוב ואז הנהג היה מסביר לו את זה, או שהנהג היה רואה שאכן זו בעיה במכשיר או ברב קו, מסביר לנוסע בסבלנות שהוא מאוד מצטער אבל לפי ההוראות אין לו כאן חופש פעולה והוא לא יכול להסתכן בקנס גדול, ושהנוסע יזוכה על הסכום הזה אם ישמור על הקבלה החדשה.

אני חושבת שזה היה נראה אחרת אילו הנהג היה נוהג כך.
יש נהגים אטומים ויש גם נוסעים טיפשים.
המקרה הזה בטוח נגרם על ידי אחד מהשניים או שילוב של שניהם.
 

mister K

New member
אבל אתה עובד בדן. לא במטרופולין.

הוא לא
אני לפעמים עובד בחגים בתור מבקר, כבר קרה לי פעם אחת שמישהו הראה לי קבלה של כרטיס מעבר אז המשכתי הלאה.
אבל אתה עובד בדן. לא במטרופולין.
 

25306yosef

New member
מה שבטוח הוא שכרטיס הרב-קו אינו אמין כלל

השערה שלי למה שקרה.
ייתכן ובנסיעה הראשונה באוטובוס של דן, הנוסע חויב בטעות בתשלום של 6.60 התקף באזור 1. לכן כשעלה לקו 149 שנוסע לכפר סבא ובו התעריף גבוה יותר, לא זיהה המכשיר את התשלום מהאוטובוס הראשון מכיוון שהחיוב היה בקוד הנמוך.
אבל זו רק השערה שלי.

מעבר לכך, הנוסע טיפש שירד מהאוטובוס אחרי שחטף בוקס. הוא היה צריך להזמין מיד משטרה שתעצור את הערס. עכשיו לך תמצא אותו...
מה שבטוח הוא שכרטיס הרב-קו אינו אמין כלל
ולנוסע אין כל אפשרות מעקב אחרי הפעולות שמתבצעות בכרטיסו.

לכן, אין עדיין פיתרון טוב יותר מכרטיסי הנסיעה המעולים והנהדרים והנפלאים מנייר. בכרטיסי הנסיעה המעולים מנייר דבר כזה לעולם לא יכול לקרות. אז נכון שאפשר לאבד את כרטיסי הנסיעה המעולים מנייר, אבל אפשר גם לאבד את כרטיס הרב-קו. בכרטיסי הנסיעה המעולים מנייר יש לך ביקורת על מה שמבצע הבנקאי (נהג האוטובוס) בכרטיסך, ואילו בכרטיס הרב-קו אתה צריך להתווכח ולהוכיח שאין לך ומעולם לא היתה לך אחות... וכמובן שבמקרה של תקלה עליך להתווכח עם הבנקאי וגם לחטוף אגרוף מאחד הנוסעים...

אז מה הועילו חכמים בתקנתם כאשר ביטלו את כרטיסי הנסיעה המעולים מנייר וכפו על משתמשי התח"צ שימוש בכרטיס רב-קו בלתי אמין שאיננו מאפשר כל פיקוח ובקרה על השימוש בו ???
 

mister K

New member
כרטיסי נייר מעולים, נפלאים, מרגשים ומרטיטים..

מה שבטוח הוא שכרטיס הרב-קו אינו אמין כלל
ולנוסע אין כל אפשרות מעקב אחרי הפעולות שמתבצעות בכרטיסו.

לכן, אין עדיין פיתרון טוב יותר מכרטיסי הנסיעה המעולים והנהדרים והנפלאים מנייר. בכרטיסי הנסיעה המעולים מנייר דבר כזה לעולם לא יכול לקרות. אז נכון שאפשר לאבד את כרטיסי הנסיעה המעולים מנייר, אבל אפשר גם לאבד את כרטיס הרב-קו. בכרטיסי הנסיעה המעולים מנייר יש לך ביקורת על מה שמבצע הבנקאי (נהג האוטובוס) בכרטיסך, ואילו בכרטיס הרב-קו אתה צריך להתווכח ולהוכיח שאין לך ומעולם לא היתה לך אחות... וכמובן שבמקרה של תקלה עליך להתווכח עם הבנקאי וגם לחטוף אגרוף מאחד הנוסעים...

אז מה הועילו חכמים בתקנתם כאשר ביטלו את כרטיסי הנסיעה המעולים מנייר וכפו על משתמשי התח"צ שימוש בכרטיס רב-קו בלתי אמין שאיננו מאפשר כל פיקוח ובקרה על השימוש בו ???
כרטיסי נייר מעולים, נפלאים, מרגשים ומרטיטים..
לא כל מי שמשתמש ברב קו חוטף אגרוף. אני השתמשתי היום פעמיים ברב קו ולא חטפתי אגרוף. מה תגיד על זה?
 

mister K

New member
ואגב, פעם גם איבדתי רב קו ושיחזרו לי אותו.

מה שבטוח הוא שכרטיס הרב-קו אינו אמין כלל
ולנוסע אין כל אפשרות מעקב אחרי הפעולות שמתבצעות בכרטיסו.

לכן, אין עדיין פיתרון טוב יותר מכרטיסי הנסיעה המעולים והנהדרים והנפלאים מנייר. בכרטיסי הנסיעה המעולים מנייר דבר כזה לעולם לא יכול לקרות. אז נכון שאפשר לאבד את כרטיסי הנסיעה המעולים מנייר, אבל אפשר גם לאבד את כרטיס הרב-קו. בכרטיסי הנסיעה המעולים מנייר יש לך ביקורת על מה שמבצע הבנקאי (נהג האוטובוס) בכרטיסך, ואילו בכרטיס הרב-קו אתה צריך להתווכח ולהוכיח שאין לך ומעולם לא היתה לך אחות... וכמובן שבמקרה של תקלה עליך להתווכח עם הבנקאי וגם לחטוף אגרוף מאחד הנוסעים...

אז מה הועילו חכמים בתקנתם כאשר ביטלו את כרטיסי הנסיעה המעולים מנייר וכפו על משתמשי התח"צ שימוש בכרטיס רב-קו בלתי אמין שאיננו מאפשר כל פיקוח ובקרה על השימוש בו ???
ואגב, פעם גם איבדתי רב קו ושיחזרו לי אותו.
לעומת כרטיסי נייר שאם מאבדים אותם, הלך הכסף.
רב קו גם ניתן להטעין באמצעות כרטיס אשראי, אבל אתה הרי מפחד ממנו מכיוון שאם במקרה תעלה לאוטובוס והוא לא יעבוד, תיאלץ חס וחלילה וחס ושלום.................... לשלם לנהג במזומן!!!!!
השם ישמור.
 

846

Active member
אבל אם הוא ישלם במזומן

ואגב, פעם גם איבדתי רב קו ושיחזרו לי אותו.
לעומת כרטיסי נייר שאם מאבדים אותם, הלך הכסף.
רב קו גם ניתן להטעין באמצעות כרטיס אשראי, אבל אתה הרי מפחד ממנו מכיוון שאם במקרה תעלה לאוטובוס והוא לא יעבוד, תיאלץ חס וחלילה וחס ושלום.................... לשלם לנהג במזומן!!!!!
השם ישמור.
אבל אם הוא ישלם במזומן
אז הוא יקבל כרטיס נייר!!!!!
 

droriko

New member
את הנוסע אי אפשר למצוא

השערה שלי למה שקרה.
ייתכן ובנסיעה הראשונה באוטובוס של דן, הנוסע חויב בטעות בתשלום של 6.60 התקף באזור 1. לכן כשעלה לקו 149 שנוסע לכפר סבא ובו התעריף גבוה יותר, לא זיהה המכשיר את התשלום מהאוטובוס הראשון מכיוון שהחיוב היה בקוד הנמוך.
אבל זו רק השערה שלי.

מעבר לכך, הנוסע טיפש שירד מהאוטובוס אחרי שחטף בוקס. הוא היה צריך להזמין מיד משטרה שתעצור את הערס. עכשיו לך תמצא אותו...
את הנוסע אי אפשר למצוא
אבל את הנהג כן, אחד כזה צריך להטיס הביתה.
 

טשאפק

New member
לפי דבריך לעיל, הנהג נלכד בין הפטיש לסדן

במטרופולין מטפלים ביד קשה בנהגים בעייתיים.
מניסיון אישי.
לפי דבריך לעיל, הנהג נלכד בין הפטיש לסדן
כיוון שהוא היה מקבל דו"ח אילו גילו שהוא העלה נוסע ללא תשלום, ולא היו מכבדים את שיקול דעתו.
 

oschlick

New member
גם את זה צריך להפסיק - נהג לא אחראי לנוסעים

לפי דבריך לעיל, הנהג נלכד בין הפטיש לסדן
כיוון שהוא היה מקבל דו"ח אילו גילו שהוא העלה נוסע ללא תשלום, ולא היו מכבדים את שיקול דעתו.
גם את זה צריך להפסיק - נהג לא אחראי לנוסעים
ללא כרטיס, נהג לא צריך להתעסק בכרטיסים. האחריות על הכרטיסים היא בידי הכרטיסנים, האחריות על הנהיגה היא בדיוק הנהג.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה