אגת טרטולה, או נבולה?

אגת טרטולה, או נבולה?

קניתי היום בחנות מיסטיקה אבן הנושאת את השם נובלה. כמובן שדיפדפתי בדפי הספר "סוד הקריסטלים", שם גיליתי כמה שהאבן הזאת נפלאה - מעבר ליופי המיוחד שלה. אך מעיון מקרי בספר, גיליתי אבן מאוד דומה, בשם "אגת טרטולה", ואני לא מצליחה להחליט למה האבן שאני קניתי יותר דומה - לאגת, או לנבולה. בכל אופן, האבן שלי היא שחורה עם כתמים שחורים. מסביב לכתמים יש פסים לבנים. הכתמים טיפה בולטים מעל האבן במקומות מסוימים, אך במקומות אחרים הכתמים שטוחים בדיוק כמו האבן. כמו מה זה נשמע יותר? אגת או נבולה?
 

stoneage

New member
נשמע כמו טורטלה

הי לפי התאור שלך נשמע שקנית טורטלה אגת. למה לא אמרו לך בחנות ? לא קיבלת פתק עם הסברים ? התאור שלך נשמע כמו טורטלה מה גם שמרבית החנויות בארץ לא מחזיקות נבולה במלאי כיוון שהיא יחסית יקרה ומאוד מיוחדת ולצערי מרבית החנויות מעדיפות להצמד לאבנים "סטנדרטיות". אם זו כן היתה נבולה את יכולה לדעת לפי המחיר שלה ולפי הכמות המוצגת. אם למשל טורטלה עולה 5 ש"ח נבולה באותו הגודל תעלה כ 30 ש"ח
 
היה רשום בקופסא של האבן שזאת נבולה

אבל קצת חשדתי, כי האבן עלתה לי 6 שקלים (כמו כל האבנים שמוכרים שם), ובספר רשום שהיא יחסית נדירה. לא נתנו לי פיתקית עם האבנים, למרות שבדרך כלל כן נותנים לי פיתקית. בכלל, כששאלתי את המוכרת על אחת האבנים גיליתי שבעצם אין לה שום מושג בנוגע לאבנים. את חושבת ש"עבדו עליי", ורשמו נבולה למרות שזאת טורטלה אגת?
 

stoneage

New member
לגבי הנבולה/טורטלה

קשה לי לענות לך בלי לראות את האבן. אבל 6 ש"ח לנבולה זה לא הגיוני . ייתכן שהטעות היא נאיבית - בעל החנות טעה או שפשוט לא זיהה את האבן והניחה בין אבנים "סטנדרטיות" שמחירן 6 ש"ח. אמנם אין לי מושג באיזו חנות מדובר אבל אני מניחה שזו טעות הנובעת מחוסר ידע ו/או איכפתיות ולא מרצון לעבוד על אנשים. אולי עדיף לך לקנות אבנים במקום שבו כן מבינים וכן איכפת ושכן מזהים אבנים ושכן יודעים לענות על שאלות. בכל מקרה אם את באזור , את יכולה לקפוץ אלינו, נשמח לזהות עבורך את האבן. (פרטים באתר - לינק בראש הפורום)
 
למעלה