אדרל רגיל, xr ו-Vyvanse. שאלה מסודרת.

אדרל רגיל, xr ו-Vyvanse. שאלה מסודרת.

לבת שלי יש לקות ריכוז חריפה, שמקשה מאוד לטפל באוטיזם שלה. ריטלין לא עושה לה טוב אבל אדרל מצויין עבורה. הצרה היא, שנהלי היבוא של האדרל כל כך מסובכים, שהרבה פעמים היא נשארת בלא התרופה.
רופאה הילדים וגם הפסיכיאטר גילו, שאדרל אקס אר (סוג של אדרל בשחרור מושעה) אמור להיות מותר למכירה רגילה בארץ, בבית מרקחת רגיל. אבל הרוקח הרגיל לא מצא זכר לממצא הזה של הרופאים. הוא שלח אותי לבית המרקחת של קופת החולים.
בבית המרקחת של קופת החולים כן מצאו את התרופה ברשימות, אבל במחיר אסטרונומי (7629.9 שח לחבילה של מאה) וטענו שרק בית מרקחת רגיל יכול למכור זאת ולא הם.
חגי שור טוען שהוא יכול ליבא את התרופה במחיר זול יותר, אם כי למיטב זכרוני, זה עדיין יוצא מחיר יותר יקר מהתרופה Vyvanse, שהיא סוג מוצלח יותר של אדרל מושעה. לכן, יש כאן שלוש בעיות. א. אם כבר מייבאים ארוך טווח, אז את המוצלח והזול יותר. ב. נכנסתי לכול העניין הזה רק כדי להיפטר מנהלי היבוא המסובכים. ג. במה באמת מתבטא השוני במעמד בישראל של האדרל אקס אר על פני שני סוגי האדרל האחרים?
אשמח לתשובות מכולם.
 

חגי שור

New member
אדרל ויואנס וביורוקרטיה. קצת סדר ותחזית.

אני לא אגיד שהנהלים של אדרל הם קלים. אבל כשאתה תופס את הפרנציפ זה לא נורא. לכל התרופות האלה צריך לדאוג לטופס 29 פעם בחצי שנה. ואח"כ מרשם כמו ריטלין. אגב אם אתה ממשיך טיפול שהומלץ ע"י מומחה - גם רופא משפחה יכול למלא טפס 29.
יש מעט אור בקצה המנהרה. אדרל רגיל יירשם בארץ תוך כמה חודשים, ויואנס יירשם תוך פחות משנה. זה יחסוך את הצורך בטופס 29 ויעבור לסטטוס כמו ריטלין. עדיין לא אומר שיהיה בסל, אבל אולי הקופות ישתתפו.
לגבי מהות התרופות, שתיהן בנות משפחה של אדרל. שתיהן טובות ואין ספק שאם אדרל עוזר - סיכוי טוב שגם הן יועילו.
עד שלא תנסה, לא תדע מה יותר טוב.
ויואנס עולה באזור 800 אדרל XR עולה כ 1300. גם זה שיקול.
בשלב זה ביורוקרטיה זהה לשתיהן. המידע שנתנו לך על זה שיש אותן בקופה שגוי. לא היה ולא נברא.
 
תודה חגי.אני מאוד מעריך את הנכונות הקבועה שלך

לעזור בעניינים האלו.
אגב, המידע שנתנו לי בקופה היה בעל סתירות. לכן הייתי חייב מישהו ששולט בחומר הרבה יותר טוב.
תודה.
 
למעלה