אה... רציתי לשאול שאלה...

Sir of the Lady

New member
אה... רציתי לשאול שאלה...

איך אתם יודעים אם צריך לשים אות מסוימת פעמיים או מה? כאילו, למה במילה supply יש 2 p, לפי איזה עיקרון זה הולך? אם כותבים soply זה נשמע אותו הדבר. אולי זה אמור לשמש עיצור?
 

שעטנז

New member
זה לא ספרדית, או כל שפה "שמיעתית"

אחרת... זו אנגלית, תכירי, שפה מסובכת, סטייל ארמית
ולשאלתך, זוכרים! אין פה חוקים. חוץ מכל הING וה-ES למיניהם. האיות שלהם מגוחך
 

nutmeg

New member
לפני שאומרים מגוחך

צריך לדעת שלדברים יש הסטוריה ומה שהיום "לא מבוטא" או נהגה אחרת, בעבר נשמע אחרת לגמרי. כל המילים באנגלית עם gh כמו light, בוטאו באנגלית עתיקה כ-X (כלומר ח'). בגרמנית אכן עדיין מבטאים "ליכט", וגם בגאלית עדיין קיימת הפונמה X... כמו בעוד שפות בעלות שורשים גרמניים. גם דוברי עברית עתיקה ידעו להגות באופן שונה ואפילו שמעו את ההבדל בין קמץ, פתח, חתף פתח, קמץ גדול, קמץ קטן מה שאנחנו כבר לא שומעים ולכן לא יודעים לנקד... ומה היום? לא נראה שיש המון תנועות מיותרות? למה לא נשארנו אנחנו עם קמץ, סגול, חיריק, חולם ושורוק? מי בכלל צריך את כל היתר? כל האותיות המיותרות לכאורה והתנועות שלא נשמעות הן שריד של הגייה אחרת. הכתב תמיד מפגר אחר השינויים שחלים בשפה מדוברת ולעתים לא מדביק את הפער כלל.
 

Human Nature

New member
ובקשר לעברית- |טל|

הדוגמה הכי טובה למשהו שאנחנו לא הוגים הוא הדגש הקל ו/או החזק באותיות שהן אינן ב', כ' או פ'. זה לא מטֻפּש- אם תשימו לב, בדר"כ כשאתם אומרים, לדוגמה, וִתר, אתם הוגים וִתְתֶר. זה הכל הגיוני, ועם סיבה. זה שעם הזמן זה נעלם, זה משהו אחר. ואגב, עדיין הוגים את החטפים. נסּה אתם להסתדר עם ע' שוואית!
 

שעטנז

New member
אוקי... תודה על האינפו.

הוא עדיין מגוחך לדעתי, לא איכפת לי מה היה בימי קדם
 
למעלה