אווירת חג -פורים בפתח - וההכנות בעיצומם:

ויוי 25

Well-known member
כשחושבים על חגי- ישראל כאשר בפתח "חג הפורים"- חג גדול לילדים /ליהודים,
כול חג יהודי מביא עמו סיפור של שעבוד- וניצחון, כמו סיפור העם היהודי המשועבד בפרס אשר סיפורו וגדולתו מופיעים במגילת–אסתר כמובן.

בכל חגי -ישראל בהם תמיד אנו שמחים לאחר ניצחון שהגיע מתקופה הרת -גורל ,אשר בה יצאו היהודים בשלב מסוים מהשעבוד לגאולה:
חג- הפסח הוא הראשון בחגים אשר בו יצאו היהודים מדרגת העבדות- לחרות.
בחג- החנוכה ידוע סיפורה הקשה מנשוא של חנה ושבעת- בניה שבכל כוחם סימלו את ערגתם לקבלת זכות בסיסית בכדי לנהוג על פי רצונם ולחיות כיהודים, ולא להידרש להשתחוות לאנטיוכוס הרשע, ושאר שונאיהם בגלות ,אשר בכל דרך ניסו להשפילם, עד שלבסוף מרדו ונלחמו היהודים ביוונים ובעזרת
נס -משמיים הגיעו היהודים לניצחון, גם כשהיו מעטים כנגד האויבים הרבים שלחמו בהם.

על פי המקורות, סיפור מצריים נמשך 40 שנה ובהם נולדו דורות חדשים, שהמשיכו את השושלת היהודית.
אך לעומת כול אלה ,,בחג-הפורים הכול קורה מהר מאוד, כשלפתע בזמן קצר הפכה אסתר את גורל העם היהודי שהיה משועבד- לעם הפרסי האנטישמי והאכזר, וקרה הנס ובמהרה הפכו היהודים להיות לעם משוחרר מהשעבוד ומהדיכוי של המן –הרשע שהיה בעל תפקיד רם בממלכת פרס.
כאשר קרה הנס- למורת רוחו של המן ,(אשר הבין כי מעתה יהיה מרדכי -היהודי האיש הנבחר להיות למנהיג העם היהודי) מרגע זה מרדכי המנהיג רוכב על הסוס בחוצות העיר שושן , והופך להיות האיש המכובד, וזה קורה בין -לילה ..
ו -כול זאת בזכות אסתר היהודיה -רק באמצעותה התהפכו היוצרות:
על המן הרשע הוטל התפקיד לכבד את מרדכי, לצאת ולהכריז עליו בחוצות העיר: "מרדכי -היהודי הוא האיש - שהמלך אחשוורוש חפץ בייקרו - רק הוא ולא אחר".
המהפך הכול- כך מהיר ,,שאליו הועלו יהודי פרס במעמדם - לאחר שחיו עד אז בדרגת השפל – הביא אותם במהרה לעלייתם לדרגת הכבוד המלכותי.
וזאת ,למרות שונאי-היהודים שבראשם המן -הרשע ובניו הארורים ,אשר הדיכוי והשפלת היהודים -היה נתון בידם - כל העת, ועתה בזכות אסתר ומרדכי מיד ניתלו הצוררים בכיכר העיר, ובאה גאולה לאחיהם היהודים, ומאז ,,,העיר שושן -צהלה ושמחה.
ומאז שהפכו הימים הקשים את הקערה על פיה - הפך הרע-להיות לתקופה טובה, ל-ימי-משתה מלאי אושר שמחה וצהלה ליהודים .- ולזכר ימי- מהפך זה, הפכה תקופת -העצב לימי - שמחה.
מאז ועד היום באופן סמלי ,הופך כל אחד מאיתנו את דמותו ומתחפש להיות למישהו אחר ,אשר בו
חפץ ליבו.
זוהי הזדמנות של פעם אחת בשנה בה מתחפשים הילדים, מ-הקטנים- ועד לגדולים ,וחוגגים בהנאה ובשמחה רבה את חג -הפורים, וכמובן את אזני -המן והרעשן - לעולם לא שוכחים להוסיף לחגיגה.
 
נערך לאחרונה ב:
למעלה