אוטובוס עירוני מוסב לבינעירוני

מצב
הנושא נעול.
אוטובוס עירוני מוסב לבינעירוני

אוטובוס עירוני מוסב לבינעירוני
ביום חמישי האחרון עברתי חוויה סוריאליסטית. עליתי על קו 369 של "מטרופולין" מבאר שבע לת"א, רק מה - האוטובוס היה מוזר משהו. עוד לפני שעליתי עליו הבחנתי שהאוטובוס נמוך, למעשה בגובה של אוטובוס עירוני נמוך רצפה. אחרי ששיפשפתי את העיניים, הבנתי שזהו אוטובוס עירוני (לא ממש נמוך רצפה) שהוסב לאוטובוס בינעירוני. הנה מספר פרטים מעניינים עליו: מתוצרת MAN , לצערי אינני יודע לומר איזה דגם בדיוק. שתי מדרגות בכל דלת. שני פתחים גדולים בגג ופנס "STOP" באנגלית, מכאן שכנראה יוצר לשימוש באירופה. עם זאת היו לו שתי תעלות מיזוג בחיבורים שבין הגג לדפנות, שככל הנראה היו קיימות שם מלכתחילה. לכל זוג מושבים היה פתח מיזוג שניתן לסגירה (ונראה לי שהצוהרים בפתחים נוספו בהסבה). על גבי הדפנות האלכסוניות של תעלות המיזוג חוברו מדפים לכבודה, צרים למדי. לא היו אורות אישיים. עם זאת, המושבים היו גדולים ונוחים מאוד (כמו ב"אגד"). לכל זוג מושבים היה כפתור עצור על גבי תעלת המיזוג הסמוכה. כמו כן נשתמרו שני כפתורי עצור על המעקות שליד הנהג. חסרון בולט הוא, כמובן, העדרו של תא מטען כלשהו. היות שהגבול התחתון של החלון נמצא די נמוך ביחס למרפקו של הנוסע, הודבקו על גבי החלונות משענות יד ליושבים ליד החלון. הדלת האחורית - בירכתי האוטובוס. רציתי לדעת קודם כל האם למישהו יש עוד פרטים לגבי: הדגם ושנת היצור, מתי וביוזמה של מי וע"י מי הוסב האוטובוס לבינעירוני, מתי והאם לפני ההסבה או אחריה רכשה "מטרופולין" את האוטובוסים הללו וממי? ולדעתי האישית: מדובר באחד מפרותיה הבאושים של ההפרטה. אחרי שהביאו לנו אוטובוסים שמזמן נס ליחם, מביאים לנו יצורי כלאיים למיניהם. אז נכון, האוטובוס די נוח לרוב הנוסעים. אבל הוא לא נוח למשל למי שרוצה לקרוא בדרך, ולמי שנוסע עם תיק גדול (ויש לא מעט חיילים ואזרחים כאלה בקווים לב"ש). בקיצור, מדובר בתודעת שירות לקויה בכדי לחסוך עוד כמה (אלפי) שקלים. [אבל גם בחוויה מעניינת לחובב תחבורה ציבורית. (-: ]
 
הבהרה לגבי נושא ההפרטה

אוטובוס עירוני מוסב לבינעירוני
ביום חמישי האחרון עברתי חוויה סוריאליסטית. עליתי על קו 369 של "מטרופולין" מבאר שבע לת"א, רק מה - האוטובוס היה מוזר משהו. עוד לפני שעליתי עליו הבחנתי שהאוטובוס נמוך, למעשה בגובה של אוטובוס עירוני נמוך רצפה. אחרי ששיפשפתי את העיניים, הבנתי שזהו אוטובוס עירוני (לא ממש נמוך רצפה) שהוסב לאוטובוס בינעירוני. הנה מספר פרטים מעניינים עליו: מתוצרת MAN , לצערי אינני יודע לומר איזה דגם בדיוק. שתי מדרגות בכל דלת. שני פתחים גדולים בגג ופנס "STOP" באנגלית, מכאן שכנראה יוצר לשימוש באירופה. עם זאת היו לו שתי תעלות מיזוג בחיבורים שבין הגג לדפנות, שככל הנראה היו קיימות שם מלכתחילה. לכל זוג מושבים היה פתח מיזוג שניתן לסגירה (ונראה לי שהצוהרים בפתחים נוספו בהסבה). על גבי הדפנות האלכסוניות של תעלות המיזוג חוברו מדפים לכבודה, צרים למדי. לא היו אורות אישיים. עם זאת, המושבים היו גדולים ונוחים מאוד (כמו ב"אגד"). לכל זוג מושבים היה כפתור עצור על גבי תעלת המיזוג הסמוכה. כמו כן נשתמרו שני כפתורי עצור על המעקות שליד הנהג. חסרון בולט הוא, כמובן, העדרו של תא מטען כלשהו. היות שהגבול התחתון של החלון נמצא די נמוך ביחס למרפקו של הנוסע, הודבקו על גבי החלונות משענות יד ליושבים ליד החלון. הדלת האחורית - בירכתי האוטובוס. רציתי לדעת קודם כל האם למישהו יש עוד פרטים לגבי: הדגם ושנת היצור, מתי וביוזמה של מי וע"י מי הוסב האוטובוס לבינעירוני, מתי והאם לפני ההסבה או אחריה רכשה "מטרופולין" את האוטובוסים הללו וממי? ולדעתי האישית: מדובר באחד מפרותיה הבאושים של ההפרטה. אחרי שהביאו לנו אוטובוסים שמזמן נס ליחם, מביאים לנו יצורי כלאיים למיניהם. אז נכון, האוטובוס די נוח לרוב הנוסעים. אבל הוא לא נוח למשל למי שרוצה לקרוא בדרך, ולמי שנוסע עם תיק גדול (ויש לא מעט חיילים ואזרחים כאלה בקווים לב"ש). בקיצור, מדובר בתודעת שירות לקויה בכדי לחסוך עוד כמה (אלפי) שקלים. [אבל גם בחוויה מעניינת לחובב תחבורה ציבורית. (-: ]
הבהרה לגבי נושא ההפרטה
אמנם זה לא נושא השירשור שלי, אך נדמה לי שראוי להבהיר את דעתי לגבי הרפורמה. ובכן, לדעתי יש להפרטה גם פירות מעולים. ואני גם חושב שהמצב הקודם היה לא תקין ואפילו בלתי נסבל. אך עם זאת, אני מוחה בתוקף כנגד ההתנהלות של מספר חברות, וגם כנגד העובדה שאין למשרד התחבורה תקנות (ואין גם חוק) לפיקוח על דברים כמו דגמי אוטובוסים ישנים, משכורות נמוכות מדי לנהגים ועוד. כמו כן אני מתנגד להפרטה חלקית או מלאה של הרכבת, בוודאי בשלב הזה שהיא עוד לא ממש ריווחית. ובכל זאת, אבקש בעיקר התייחסות להכלאה הנ"ל. תודה.
 

euronitzan

New member
לדעתי זהו הSU313. אוטובוס פרברי

אוטובוס עירוני מוסב לבינעירוני
ביום חמישי האחרון עברתי חוויה סוריאליסטית. עליתי על קו 369 של "מטרופולין" מבאר שבע לת"א, רק מה - האוטובוס היה מוזר משהו. עוד לפני שעליתי עליו הבחנתי שהאוטובוס נמוך, למעשה בגובה של אוטובוס עירוני נמוך רצפה. אחרי ששיפשפתי את העיניים, הבנתי שזהו אוטובוס עירוני (לא ממש נמוך רצפה) שהוסב לאוטובוס בינעירוני. הנה מספר פרטים מעניינים עליו: מתוצרת MAN , לצערי אינני יודע לומר איזה דגם בדיוק. שתי מדרגות בכל דלת. שני פתחים גדולים בגג ופנס "STOP" באנגלית, מכאן שכנראה יוצר לשימוש באירופה. עם זאת היו לו שתי תעלות מיזוג בחיבורים שבין הגג לדפנות, שככל הנראה היו קיימות שם מלכתחילה. לכל זוג מושבים היה פתח מיזוג שניתן לסגירה (ונראה לי שהצוהרים בפתחים נוספו בהסבה). על גבי הדפנות האלכסוניות של תעלות המיזוג חוברו מדפים לכבודה, צרים למדי. לא היו אורות אישיים. עם זאת, המושבים היו גדולים ונוחים מאוד (כמו ב"אגד"). לכל זוג מושבים היה כפתור עצור על גבי תעלת המיזוג הסמוכה. כמו כן נשתמרו שני כפתורי עצור על המעקות שליד הנהג. חסרון בולט הוא, כמובן, העדרו של תא מטען כלשהו. היות שהגבול התחתון של החלון נמצא די נמוך ביחס למרפקו של הנוסע, הודבקו על גבי החלונות משענות יד ליושבים ליד החלון. הדלת האחורית - בירכתי האוטובוס. רציתי לדעת קודם כל האם למישהו יש עוד פרטים לגבי: הדגם ושנת היצור, מתי וביוזמה של מי וע"י מי הוסב האוטובוס לבינעירוני, מתי והאם לפני ההסבה או אחריה רכשה "מטרופולין" את האוטובוסים הללו וממי? ולדעתי האישית: מדובר באחד מפרותיה הבאושים של ההפרטה. אחרי שהביאו לנו אוטובוסים שמזמן נס ליחם, מביאים לנו יצורי כלאיים למיניהם. אז נכון, האוטובוס די נוח לרוב הנוסעים. אבל הוא לא נוח למשל למי שרוצה לקרוא בדרך, ולמי שנוסע עם תיק גדול (ויש לא מעט חיילים ואזרחים כאלה בקווים לב"ש). בקיצור, מדובר בתודעת שירות לקויה בכדי לחסוך עוד כמה (אלפי) שקלים. [אבל גם בחוויה מעניינת לחובב תחבורה ציבורית. (-: ]
לדעתי זהו הSU313. אוטובוס פרברי
ממש לא יותר זול מאוטובוסים אחרים..
 

elians

New member
אתה מתכוון לזה בטח

אוטובוס עירוני מוסב לבינעירוני
ביום חמישי האחרון עברתי חוויה סוריאליסטית. עליתי על קו 369 של "מטרופולין" מבאר שבע לת"א, רק מה - האוטובוס היה מוזר משהו. עוד לפני שעליתי עליו הבחנתי שהאוטובוס נמוך, למעשה בגובה של אוטובוס עירוני נמוך רצפה. אחרי ששיפשפתי את העיניים, הבנתי שזהו אוטובוס עירוני (לא ממש נמוך רצפה) שהוסב לאוטובוס בינעירוני. הנה מספר פרטים מעניינים עליו: מתוצרת MAN , לצערי אינני יודע לומר איזה דגם בדיוק. שתי מדרגות בכל דלת. שני פתחים גדולים בגג ופנס "STOP" באנגלית, מכאן שכנראה יוצר לשימוש באירופה. עם זאת היו לו שתי תעלות מיזוג בחיבורים שבין הגג לדפנות, שככל הנראה היו קיימות שם מלכתחילה. לכל זוג מושבים היה פתח מיזוג שניתן לסגירה (ונראה לי שהצוהרים בפתחים נוספו בהסבה). על גבי הדפנות האלכסוניות של תעלות המיזוג חוברו מדפים לכבודה, צרים למדי. לא היו אורות אישיים. עם זאת, המושבים היו גדולים ונוחים מאוד (כמו ב"אגד"). לכל זוג מושבים היה כפתור עצור על גבי תעלת המיזוג הסמוכה. כמו כן נשתמרו שני כפתורי עצור על המעקות שליד הנהג. חסרון בולט הוא, כמובן, העדרו של תא מטען כלשהו. היות שהגבול התחתון של החלון נמצא די נמוך ביחס למרפקו של הנוסע, הודבקו על גבי החלונות משענות יד ליושבים ליד החלון. הדלת האחורית - בירכתי האוטובוס. רציתי לדעת קודם כל האם למישהו יש עוד פרטים לגבי: הדגם ושנת היצור, מתי וביוזמה של מי וע"י מי הוסב האוטובוס לבינעירוני, מתי והאם לפני ההסבה או אחריה רכשה "מטרופולין" את האוטובוסים הללו וממי? ולדעתי האישית: מדובר באחד מפרותיה הבאושים של ההפרטה. אחרי שהביאו לנו אוטובוסים שמזמן נס ליחם, מביאים לנו יצורי כלאיים למיניהם. אז נכון, האוטובוס די נוח לרוב הנוסעים. אבל הוא לא נוח למשל למי שרוצה לקרוא בדרך, ולמי שנוסע עם תיק גדול (ויש לא מעט חיילים ואזרחים כאלה בקווים לב"ש). בקיצור, מדובר בתודעת שירות לקויה בכדי לחסוך עוד כמה (אלפי) שקלים. [אבל גם בחוויה מעניינת לחובב תחבורה ציבורית. (-: ]
אתה מתכוון לזה בטח
M.A.N SU 313 צילום התמונות: אפי אליאן
 

orhen27

New member
בדיוק כמו ה-NL רק עם מדרגות

אתה מתכוון לזה בטח
M.A.N SU 313 צילום התמונות: אפי אליאן
בדיוק כמו ה-NL רק עם מדרגות
כמו ה-NL רק עם מדרגות - זה לא סוג של EL של אותו דגם של דן? או ש-EL זה רק עם מדרגה אחת נחשב?
 

elians

New member
זה לא סוג של EL

בדיוק כמו ה-NL רק עם מדרגות
כמו ה-NL רק עם מדרגות - זה לא סוג של EL של אותו דגם של דן? או ש-EL זה רק עם מדרגה אחת נחשב?
זה לא סוג של EL
אלא דגם בפני עצמו מסדרת SU של MAN. מדובר באוטובוס יחיד מדגמו בישראל המיועד לתעבורה פרברית
 

orhen27

New member
ושוב מצאתי את ההוכחה

האם הדגם הזה
האם הדגם המיפרקי הזה הוא גם לתעבורה פרברית או עירונית? http://img407.imageshack.us/my.php?image=866593ih.jpg
ושוב מצאתי את ההוכחה
הנה דגם דומה למה שהראו פה עם מדרגה אחד שנחשב ל-EL החדשים יותר שהיו - לאחר כניסת הצורה של האוטובוסים הנ"ל ל-MAN רק מה שמוזר לי שבאוטובוס הנ"ל שהוא 14 מ' ויש לו מדרגה אחת בכניסה לאוטובוס אך עדיין יש מקום לנכים, מדוע זה? http://www.mobiltrade-bg.com/opencms/man/bg/busses/1003.html
 
התמונות שהבאת הן של SG מדור 3

ושוב מצאתי את ההוכחה
הנה דגם דומה למה שהראו פה עם מדרגה אחד שנחשב ל-EL החדשים יותר שהיו - לאחר כניסת הצורה של האוטובוסים הנ"ל ל-MAN רק מה שמוזר לי שבאוטובוס הנ"ל שהוא 14 מ' ויש לו מדרגה אחת בכניסה לאוטובוס אך עדיין יש מקום לנכים, מדוע זה? http://www.mobiltrade-bg.com/opencms/man/bg/busses/1003.html
התמונות שהבאת הן של SG מדור 3
וכנ"ל SL או SU (שמו של מטרופולין), מדור השלדות השלישי של מ.א.ן SU/G/L XX3. מדובר באוטובוסים שמיוצרים בטורקיה, וכמוהם יש אחד בארץ, שהוא נושא השרשור. לא מבין בכלל מה הקשר ל-EL...
 

euronitzan

New member
זו נבלה וזו טריפה...

התמונות שהבאת הן של SG מדור 3
וכנ"ל SL או SU (שמו של מטרופולין), מדור השלדות השלישי של מ.א.ן SU/G/L XX3. מדובר באוטובוסים שמיוצרים בטורקיה, וכמוהם יש אחד בארץ, שהוא נושא השרשור. לא מבין בכלל מה הקשר ל-EL...
זו נבלה וזו טריפה...
 
יופי, שיביאו כאלו...

אתה מתכוון לזה בטח
M.A.N SU 313 צילום התמונות: אפי אליאן
יופי, שיביאו כאלו...
לקו 567, למי מחכים
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה