אוטונומיה: טסלה שיחררה גירסאת בטא לניהוג אוטונומי מלא

Ccyclist

Well-known member
יש סרטון בטוויטר ששיחרר אחד מברי המזל שקיבלו את העידכון המוקדם, שאינו בשיחרור כללי.


בשלב זה לא ברור מתי תשוחרר הגירסה הכללית, אך אם היא תשוחרר בינואר זו תהיה מתנה נפלאה ליום הולדתו השביעי של הרישיון שלי. הטסלה שלנו היא בגירסאת חומרה לניהוג עצמי מלא וברגע שיתאפשר חוקית לשלוח אותה לדרכה יהיה חיסכון ניכר בדמי חנייה במרכזי הערים וכן אופציה להקפצות ללא הטרחה.

יש כרגע ספקולציה (והודעת טוויטר של מאסק שנמחקה) על פיתוח רכב בקנה מידה של פורד טרנזיט. זהו קנה המידה של משאיות משלוחים קטנות ושל מוניות שירות. יתכן שתהיה רלבנטיות תח"צית לעניין.
 

matrix200200

Active member
יש סרטון בטוויטר ששיחרר אחד מברי המזל שקיבלו את העידכון המוקדם, שאינו בשיחרור כללי.


בשלב זה לא ברור מתי תשוחרר הגירסה הכללית, אך אם היא תשוחרר בינואר זו תהיה מתנה נפלאה ליום הולדתו השביעי של הרישיון שלי. הטסלה שלנו היא בגירסאת חומרה לניהוג עצמי מלא וברגע שיתאפשר חוקית לשלוח אותה לדרכה יהיה חיסכון ניכר בדמי חנייה במרכזי הערים וכן אופציה להקפצות ללא הטרחה.

יש כרגע ספקולציה (והודעת טוויטר של מאסק שנמחקה) על פיתוח רכב בקנה מידה של פורד טרנזיט. זהו קנה המידה של משאיות משלוחים קטנות ושל מוניות שירות. יתכן שתהיה רלבנטיות תח"צית לעניין.
האם קנית את הטסלה שלך עם רשיון לאוטופיילוט מלא?
אם אני לא טועה, מדובר בתוספת של 8K בארה"ב (לא יודע כמה באנגליה).
 

Ccyclist

Well-known member
האם קנית את הטסלה שלך עם רשיון לאוטופיילוט מלא?
אם אני לא טועה, מדובר בתוספת של 8K בארה"ב (לא יודע כמה באנגליה).

כן, הרכב כולל חבילת חמרה ל Full self drive, חומרה גירסה 3 בניגוד לחומרה בגירסה 2 או 2.5 לשייוט אקטיבי בלבד. בקיץ שעבר כשהעלתי תמונות לפורום עלה עניין המחיר ופירטתי, עלה 6k£ או 7k£ ומבחינתי שווה כל פני. יש משהו בידיעה שנהיגה זה זמני שנותן הרבה ביטחון.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
וברגע שיתאפשר חוקית לשלוח אותה לדרכה יהיה חיסכון ניכר בדמי חנייה במרכזי הערים וכן אופציה להקפצות ללא הטרחה
האם חוקי לראות מכונית נוסעת בעצמה ללא נהג משגיח בכיסא הנהג (גם אם הוא לא נוהג בפועל)? תמרוני חניה זה דבר אחד, אבל רכב שממש נוסע לבד בכביש ?
 

matrix200200

Active member
האם חוקי לראות מכונית נוסעת בעצמה ללא נהג משגיח בכיסא הנהג (גם אם הוא לא נוהג בפועל)? תמרוני חניה זה דבר אחד, אבל רכב שממש נוסע לבד בכביש ?
אני חושב שזה חוקי (כמובן עם השגות)
אחרת היו מכריחים את היצרן לאותת לנהג שהוא הוריד את הידיים מההגה.
עד כמה שאני יודע ראיון של רכב שלמשל נוסע לבד ומחזיק נתיב, זה משהו שקיים די מזמן, אז די ברור שיש כבר חקיקה בנושא.
 

Ccyclist

Well-known member
אני חושב שזה חוקי (כמובן עם השגות)
אחרת היו מכריחים את היצרן לאותת לנהג שהוא הוריד את הידיים מההגה.
עד כמה שאני יודע ראיון של רכב שלמשל נוסע לבד ומחזיק נתיב, זה משהו שקיים די מזמן, אז די ברור שיש כבר חקיקה בנושא.
בשלב זה לא חוקי בבריטניה למעט פרוייקטים מוגדרים (יש פודים שנוסעים באיטיות על המדרכה בעיר Milton Keynes) והמצב החוקי של שימוש בטייס אוטומטי הוא של "השגחה" מותרת, כפי שמותר פה לנהג עם 3 שנות רישיון להשגיח על תלמיד נהיגה (מה שבארץ הפכו לחלם של "נהג מלווה" ובעצם הופך את הרישיון הישראלי מרישיון מלא לנהוג לבד לרישיון למידה).

ההשלכות של רכב אוטונומי בשלב הבא יהיו עצומות. בבנייה פרברית בריטית יש אזורים שתמיד יהיו מרוחקים מדי מהצירים הראשיים וצירים שאין חיבור תח"צי טוב בין צירים מקבילים. התוצאה היא שיש אוכלוסיות רבות בפרברים - ילדים ונוער, חסרי רישיון, בעלי מוגבלויות, אזרחים ותיקים - שאינן יכולות להתנייד בקלות לכל צרכיהן. הסעת ילדים ונוער הופכת למטלה נוספת על ההורים. חסרי רישיון או בעלי מוגבלויות מגלים שעדיף להם לגור במקומות יותר מרכזיים כדי לחיות חיים עצמאיים אם אין להם נהג במשפחה. אזרחים ותיקים מגלים שהבית שהם גרו בו כל חייהם או הבית החד קומתי שעברו אליו עם הפרישה (תוך שיחרור הון מביתם הקודם) הופך למלכודת ברגע שהם מגיעים למצב בריאותי שמחייב אותם לוותר על הרישיון. תחבורה ציבורית לא תדירה בקווי ספגטי לא עונה על צרכי האוכלוסיות האלו, בייחוד לא אלו שלא מסוגלות ללכת 10 דקות. מוניות עולות פי 2-3 מאשר בארץ והן אמצעי מוצא אחרון כשצריך, לא אמצעי יומיומי בר השגה.

בנסיבות כאלו היכולת להתנייד עצמאית בלי לשלם כל פעם תהיה מהפיכת ניידות ענקית לטובת כל מי שהפרבר הירוק והגינה הפרטית עולים לו בניידות. גם מי שלא גר בפרברים יהנה מכך, המנקה שלי למשל מגיעה עם האוטובוס הלא תדיר וקשה לה להתחייב מתי תגיע אם היא באה מעבודת ניקיון קודמת ומדי פעם היא מבקשת הקפצה.

רשויות שמפעילות כיום קווי ספגטי לא תדירים שנוסעים די ריק יחסכו סכומים ניכרים אם ישלחו רכבים אוטונומיים לפי דרישה ואולי אפילו ירוויחו מכך אם הרכבים (אני בעד משהו בסדר גודל של מוניות שירות שלדעתי יהיה אפשר לכלול בכירטוס תקופתי או לפחות להריץ במחירים דומים למחירי תח"צ) יהיו בתפוסה כמעט מלאה. יתכן שיהיה אפשר לחסוך משהו על קווי תלמידים (זה יצריך פרופילי נוסע שההסעה תסיע ילדים בלבד) אף שלדעתי יהיו מקומות שיצדיקו קו ומקומות שיצדיקו איסוף לא קווי במקום שהקו יגיע לכל מקום.

במבנה השלטוני הבריטי ששירותי הבריאות העיקריים הם מולאמים (מס הביטוח הלאומי מכסה בתאוריה הן את מערך העזרה הסוציאלית והן את מערכת הבריאות, במציאות הכסף הולך לאותו מקום שכל כספי המיסים הולכים אליו ותקציב המדינה מכסה את האספקטים האלו) ולמעט תשלום סמלי על תרופות בבתי המרקחת (שמי שמצבו הכלכלי גרוע מקבל פטור ממנו) אין אלמנט של תשלום אישי על השימוש במערכת ( "Free at the point of use" היא סיסמה פוליטית בהתייחס למערכת הבריאות) יש אינטרס לאומי נוסף בצימצום התאונות וגם אם הצימצום יהיה "רק" ב 90%-95% אז סכומי הכסף שיחסכו למערכת ולמדינה מטיפול בפצועים יצטברו גם הם לסכומים אסטרונומיים. בעניין התאונות אני חושב שכל דוגמאות דילמת האין ברירה שבהן הרכב צריך "לבחור במי לפגוע" אינן נכונות כי אפשר להגביר בטיחות ע"י האטה ושמירת מרחק. התאונות היחידות שריאליות לרכב אוטונומי הן של רכבים אחרים שיתנגשו בו מאחור או מהצד בגלל טעויות נהגים אנושיים.

אינני חושב שבעוד עשור יאסרו על נהיגה אנושית, אבל אני חושב שיקשיחו את התנאים יותר ויותר עד שתהיה בלתי כדאית ע"י דמי ביטוח גבוהים יותר, בחינות מחדש כמו ברישיון טייס. לדעתי מהחבורה הקודמת של טופ גיר רק ג'יימס מיי ישאר עם רישיון כי רק הוא יטרח עם כל הבירוקרטיה. יש לו רישיון טייס אז הוא רגיל.
 
נערך לאחרונה ב:

Ccyclist

Well-known member
אני חושב שזה חוקי (כמובן עם השגות)
אחרת היו מכריחים את היצרן לאותת לנהג שהוא הוריד את הידיים מההגה.
עד כמה שאני יודע ראיון של רכב שלמשל נוסע לבד ומחזיק נתיב, זה משהו שקיים די מזמן, אז די ברור שיש כבר חקיקה בנושא.
בשלב זה הגירסה הנפוצה דורשת ידיים על ההגה אחרי 5-10 שניות ויש סימון כחול על המסך והודעה כתובה להחזיק את ההגה. אם נוסעים בקו ישר עם ידיים על ההגה זה עלול להופיע אם לא מפעילים לחץ. אם מפעילים יותר מדי לחץ זה עובר לניהוג אנושי אז יש כרגע מיומנות קצת מיותרת של איך להפעיל מספיק לחץ עדין שמשאיר את המערכת האוטונומית בפיקוד. אפשר לעשות תנועות בשתי הידיים לכמה שניות לפני שהמערכת באה בטענות, אי אפשר לשבת בכיסא הנהג ולהתעלם מההגה.

אם אינני טועה לא ראיתי את אותו האיתות במדוייק בוידאו של הניהוג החדש, אבל יתכן שהנהג מחזיק בצד התחתון של ההגה.
 

Ccyclist

Well-known member
בשלב זה לא חוקי בבריטניה למעט פרוייקטים מוגדרים (יש פודים שנוסעים באיטיות על המדרכה בעיר Milton Keynes) והמצב החוקי של שימוש בטייס אוטומטי הוא של "השגחה" מותרת, כפי שמותר פה לנהג עם 3 שנות רישיון להשגיח על תלמיד נהיגה (מה שבארץ הפכו לחלם של "נהג מלווה" ובעצם הופך את הרישיון הישראלי מרישיון מלא לנהוג לבד לרישיון למידה).

ההשלכות של רכב אוטונומי בשלב הבא יהיו עצומות. בבנייה פרברית בריטית יש אזורים שתמיד יהיו מרוחקים מדי מהצירים הראשיים וצירים שאין חיבור תח"צי טוב בין צירים מקבילים. התוצאה היא שיש אוכלוסיות רבות בפרברים - ילדים ונוער, חסרי רישיון, בעלי מוגבלויות, אזרחים ותיקים - שאינן יכולות להתנייד בקלות לכל צרכיהן. הסעת ילדים ונוער הופכת למטלה נוספת על ההורים. חסרי רישיון או בעלי מוגבלויות מגלים שעדיף להם לגור במקומות יותר מרכזיים כדי לחיות חיים עצמאיים אם אין להם נהג במשפחה. אזרחים ותיקים מגלים שהבית שהם גרו בו כל חייהם או הבית החד קומתי שעברו אליו עם הפרישה (תוך שיחרור הון מביתם הקודם) הופך למלכודת ברגע שהם מגיעים למצב בריאותי שמחייב אותם לוותר על הרישיון. תחבורה ציבורית לא תדירה בקווי ספגטי לא עונה על צרכי האוכלוסיות האלו, בייחוד לא אלו שלא מסוגלות ללכת 10 דקות. מוניות עולות פי 2-3 מאשר בארץ והן אמצעי מוצא אחרון כשצריך, לא אמצעי יומיומי בר השגה.

בנסיבות כאלו היכולת להתנייד עצמאית בלי לשלם כל פעם תהיה מהפיכת ניידות ענקית לטובת כל מי שהפרבר הירוק והגינה הפרטית עולים לו בניידות. גם מי שלא גר בפרברים יהנה מכך, המנקה שלי למשל מגיעה עם האוטובוס הלא תדיר וקשה לה להתחייב מתי תגיע אם היא באה מעבודת ניקיון קודמת ומדי פעם היא מבקשת הקפצה.

רשויות שמפעילות כיום קווי ספגטי לא תדירים שנוסעים די ריק יחסכו סכומים ניכרים אם ישלחו רכבים אוטונומיים לפי דרישה ואולי אפילו ירוויחו מכך אם הרכבים (אני בעד משהו בסדר גודל של מוניות שירות שלדעתי יהיה אפשר לכלול בכירטוס תקופתי או לפחות להריץ במחירים דומים למחירי תח"צ) יהיו בתפוסה כמעט מלאה. יתכן שיהיה אפשר לחסוך משהו על קווי תלמידים (זה יצריך פרופילי נוסע שההסעה תסיע ילדים בלבד) אף שלדעתי יהיו מקומות שיצדיקו קו ומקומות שיצדיקו איסוף לא קווי במקום שהקו יגיע לכל מקום.

במבנה השלטוני הבריטי ששירותי הבריאות העיקריים הם מולאמים (מס הביטוח הלאומי מכסה בתאוריה הן את מערך העזרה הסוציאלית והן את מערכת הבריאות, במציאות הכסף הולך לאותו מקום שכל כספי המיסים הולכים אליו ותקציב המדינה מכסה את האספקטים האלו) ולמעט תשלום סמלי על תרופות בבתי המרקחת (שמי שמצבו הכלכלי גרוע מקבל פטור ממנו) אין אלמנט של תשלום אישי על השימוש במערכת ( "Free at the point of use" היא סיסמה פוליטית בהתייחס למערכת הבריאות) יש אינטרס לאומי נוסף בצימצום התאונות וגם אם הצימצום יהיה "רק" ב 90%-95% אז סכומי הכסף שיחסכו למערכת ולמדינה מטיפול בפצועים יצטברו גם הם לסכומים אסטרונומיים.

אינני חושב שבעוד עשור יאסרו על נהיגה אנושית, אבל אני חושב שיקשיחו את התנאים יותר ויותר עד שתהיה בלתי כדאית ע"י דמי ביטוח גבוהים יותר, בחינות מחדש כמו ברישיון טייס. לדעתי מהחבורה הקודמת של טופ גיר רק ג'יימס מיי ישאר עם רישיון כי רק הוא יטרח עם כל הבירוקרטיה. יש לו רישיון טייס אז הוא רגיל.

יש סרטון בטוויטר ששיחרר אחד מברי המזל שקיבלו את העידכון המוקדם, שאינו בשיחרור כללי.


בשלב זה לא ברור מתי תשוחרר הגירסה הכללית, אך אם היא תשוחרר בינואר זו תהיה מתנה נפלאה ליום הולדתו השביעי של הרישיון שלי. הטסלה שלנו היא בגירסאת חומרה לניהוג עצמי מלא וברגע שיתאפשר חוקית לשלוח אותה לדרכה יהיה חיסכון ניכר בדמי חנייה במרכזי הערים וכן אופציה להקפצות ללא הטרחה.

יש כרגע ספקולציה (והודעת טוויטר של מאסק שנמחקה) על פיתוח רכב בקנה מידה של פורד טרנזיט. זהו קנה המידה של משאיות משלוחים קטנות ושל מוניות שירות. יתכן שתהיה רלבנטיות תח"צית לעניין.

סרטון נוסף, ארוך יותר, עם הפעלת הניהוג האוטונומי המלא בקטעים העירוניים של הנסיעה, קטע קצר בהתחלת הסרטון וקטע נוסף מדקה 31 בערך כולל מספר צמתים והחלפות נתיב. עיקר הנסיעה היא בכבישים מהירים והמערכת נראית בדיוק כמו הטייס האוטונומי הקיים שכבר יש לנו.

 
למעלה