אולי טעיתי וכן יחילו ריבונות?

צורי80

New member
אולי טעיתי וכן יחילו ריבונות?

ה"רעש" במערכת הפוליטית בימים האחרונים מתחיל להישמע ככזה שבאמת הולכים להחיל ריבונות. מעניין מה באמת יקרה, לא יודע. הייתי ממליץ לנתניהו להעביר בכנסת את הריבונות בהינתן 80 תומכים. כך זה יאלץ את ישראל ביתנו וימינה לתמוך, ואם לא יהיה רוב עצום כזה, אין טעם לחוק. אפשרות שנייה, החוק ידרוש פי שניים תומכים מתנגדים, וכך זה יאפשר לישראל ביתנו וימינה להימנע.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
עם ימינה וישראל ביתינו זה עדיין 66 ח"כים

ועם דרך ארץ 68, כחול לבן לא מתכוונים לתמוך.
 
השאלה המרכזית אינה אם יחילו ריבונות אלא באיזה היקף והיכן

בדיוק. אין דין החלת ריבונות במעלה אדומים וגבעת זאב כדין החלת ריבונות במבוא דותן ונגוהות. לראשונה יהיה רוב של 80 חברי כנסת ויותר, לשניה לא יהיה רוב גם של 70 חברי כנסת. אני אפילו לא בטוח שליברמן וישראל ביתנו יתמכו בהחלת ריבונות מהסוג השני. בהחלת ריבונות מהסוג הראשון גם לפחות חלק מיש עתיד יתמכו.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
רבים במרכז מסרבים שסיפוח מעלה אדומים יעשה חד צדדית

אפילו אבי גבאי שאמר שירושלים יותר חשובה משלום (למרות שהיה יו"ר העבודה) התנגד לתוכנית ההתכנסות של איתן כבל בטענה שסיפוח לא יכול להיות חד צדדי, גם גנץ דוחה סיפוח חד צדדי. כך שגם לסיפוח מעלה אדומים לא בטוח שאפשר לסמוך לא על כחול לבן ולא על יש עתיד.
 
לסיפוח מעלה אדומים במסגרת הסכמה עם ארה"ב תהיה תמיכה

גם בכחול לבן וביש עתיד, לא של כולם, אבל של חלקם. לעומת זאת, לסיפוח של נגוהות תהיה התנגדות מוחלטת בכחול לבן וביש עתיד גם אם זה יוצע במסגרת הסכמה עם מדינות ערביות. העניין המרכזי מבחינת המרכז-שמאל בסיפוח זה האם הסיפוח מותיר אפשרות להסדר עתידי של שתי מדינות או סותם עליו את הגולל לגמרי. סיפוח של אזורים שיש עליהם קונצנזוס (וגם הבנה של מדינות ערביות ושל הפלסטינים עצמם) שבכל הסדר יישארו בשליטה וריבונות ישראלית, מקובל במרכז-שמאל. סיפוח של אזורים שאין עליהם קונצנזוס כזה לא מקובל במרכז-שמאל.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
עמי איילון אומר שגם אם נספח מילימטר חד צדדית

ולא משנה אם זה מעלה אדומים, בקעת הירדן או אלפי המנשה, הרשות הפלסטינית תתנער מכל אפשרות לדבר איתנו ואכן אבו מאזן לא מבדיק בין סיפוח לסיפוח ואפילו לא היסס לירות לעצמו ברגליים ולבטל את התיאום הביטחוני.
 
אבו מאזן לא משנה. הוא לא רוצה לדבר עם ישראל גם ללא שום סיפוח

אבו מאזן רוצה שהעולם יכפה על ישראל את מה שהוא רוצה. מה שמשנה מבחינת היחס של אנשים במרכז-שמאל לסיפוח זה מה שהם עצמם רוצים. אם מהלך הסיפוח יהרוג לחלוטין את הראייה שלהם לטווח הרחוק, הם יתנגדו לו. אם המהלך תואם את הראייה שלהם הם יתמכו בו. יש במרכז-שמאל אנשים שמתנגדים לכל סיפוח חד-צדדי ויש אחרים שלא מתנגדים. ושני סוגי האנשים הללו קיימים גם בכחול לבן וגם ביש עתיד. רק במרצ וברשימה המשותפת יש כנראה רק אנשים מהסוג הראשון.
 
מתי טוכפלד כותב שיוסי דגן אומר שיש ריח של אוסלו באוויר

https://www.israelhayom.co.il/opinion/767633 קשה לראות הצעה שתוכל לזכות ברוב של 80 חברי כנסת. מה שכחול לבן יוכלו לתמוך בו כנראה לא ירצה את ימינה ואת מועצת יש"ע ולהיפך. יותר מזה, לא בטוח שנתניהו יכול להביא הצעה שתזכה לתמיכה גם של כל השרים וחברי הכנסת של הליכוד וגם של כל השרים וחברי הכנסת של כחול לבן. בשביל לזכות בתמיכה של כל אנשי כחול לבן צריך לחלק את היישובים ביו"ש לקטגוריות. הליכוד שאחרי ההתנתקות באופן עקבי לא היה מוכן לעשות את זה. מבחינת הליכוד אין דבר כזה גושים. האם הליכוד יהיה מוכן להחלת ריבונות כזו שתעשה הבחנה ברורה בין יישובים שונים? כנראה שלא. לכן, הקו המנחה שלך לרוב של 80 נראה לא מעשי.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
אפילו בנט מדבר על סיפוח זוחל

הוא אמנם שואף לספח את כל שטחי C, אבל הוא מדבר על הדרגתיות ולהתחיל ממה שבקונצנזוס כמו מעלה אדומים. וברור כשחברון וקריית ארבע לא בגושים אף איש ימין קשה או בינוני לא יכול להסתפק בגושי התישבות. כי חברון וקריית ארבע זו מהות האידיאולוגיה של הימין.
 
מי שרוצה להחיל ריבונות ישראלית בחברון ובקרית ארבע שלא יצפה

לרוב של 80 חברי כנסת ואפילו לא לרוב של 70 חברי כנסת.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
על פי ההיגיון הפוליטי אמורים להיות 67 ח"כים בעד

אבל זה עדיין לא 70. ואפילו אם אורלי לוי שכנראה לא תתמוך אבל גם אם הייתה תומכת זה היה 68.
 
גם 67 לא בטוח יהיו להחלת ריבונות שמשמעותה הסופית תהיה

מדינה אחת. ישראל ביתנו, הנדל והאוזר לא בטוח יתמכו בהחלת ריבונות כזו. אגב, אני די בטוח שנתניהו עצמו לא מעוניין בהחלת ריבונות כזו. אני בספק אם להחלת ריבונות בסגנון מועצת יש"ע יש רוב בכנסת.
 
אם מחילים ריבונות על שלושה יישובים (ערים) בלבד מחילים

ריבונות על יותר משליש מהיהודים ביהודה ושומרון. אם החשיבות של הריבונות בעיני היהודים ביו"ש היא הקלה על החיים שלהם אז הם לא צריכים להתנגד לריבונות קונצנזוסיאלית. אם המטרה שלהם היא ריבונות כדי לסתום את הגולל על פתרון מדיני של שתי ישויות, שלא יצפו לקונצנזוס. מודיעין עילית + ביתר עילית + מעלה אדומים = כ 170,000 יהודים ביו"ש (יותר משליש) אם מוסיפים לזה עוד מספר קטן של ישובים יהודים שסמוכים לקו הירוק וחלקם גם נמצאים בצד המערבי של גדר ההפרדה (למשל גבעת זאב, אורנית, הר אדר ומבוא חורון באזור לטרון, מתקרבים כבר ל-200,000 יהודים). כלומר החלת ריבונות של שבעה יישובים בלבד שכנראה לא תחולל סערה מדינית עם מדינות ערב ומדינות אירופה ואפילו הפלסטינים עצמם יוכלו לבלוע אותה יחסית בשקט ותזכה לקונצנזוס רחב בישראל. מי שרוצה ריבונות כשלב בדרך לריבונות על כל יהודה ושומרון, שיסתפק ברוב ימני מצומצם.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
איזה זיכרון קצר יש לראשי מועצת יש"ע

ממשלת שרון השנייה קיבלה את מפת הדרכים שבה התחייבות למדינה פלסטינית וזה לא מפריע להם לטעון ש: "שום ממשלה ישראלית מעולם לא קיבלה החלטה בהכרה שכזאת. אם נתניהו יהיה זה שיוביל בכיוון הזה, הם אומרים, תהיה זה מורשתו שתיזכר לדיראון עולם. כל ראש ממשלה שיבוא אחריו כבר יוכל לצעוד בבטחה בדרכו בעקבות התקדים שסלל". מה שמודגש מנותק לגמרי מהמציאות.
 
למעלה