אולי מישהו יכול להסביר לי מה ההבדל בעצם

me972

New member
אולי מישהו יכול להסביר לי מה ההבדל בעצם

אולי מישהו יכול להסביר לי מה ההבדל בעצם בין משיח לבין אלוהים? הרי כאשר יגיע המשיח יפתרו כל צרות העלם, תיהיה תחיית המתים ויהיה שלום עולמי ואוטופיה תשרור בעולם. בגדול מאוד ....:) ואם אכן יגיע המשיח ויוצר כזו מציאות מה יהיה הצורך של האנשות באלוהים בכלל? אם בן אדם כמו המשיח יעשה זאת מה זה בעצם אומר על אלוהים? האם הוא באמת קיים או שהוא לא קיים והאבדסורד הוא שהמשיח הוא אלוהים?! לא מבין את ההבדל אוקצור... אודה על תשובה נורמלית:)
 

roi k

New member
אנסה בקצרה...

אני מניח שבין הקוראים ישנם אנשים שיכולים לתת תשובות טובות יותר! אבל התשובה שלי,בכל אופן, שהמשיח הוא שליח אלוקים. אלוקים תמיד נחוץ, בלעדיו אין עולם ואין כלום יש ריק. בפסח אם תפשפש בהגדה מצויין שאלוקים הציל אותנו מיד המצרים, הוא ולא מלאך. אנחנו מתגאים שהוא בכבודו ובעצמו נחלץ לעזרתנו, זה לא תמיד עובד ככה. המשיח בנוסף הוא בשר ודם מזרע דוד המלך, הוא אינו מחליף את האל, אלא האל עוזר לו להציל את עם ישראל. התשובה היא על קצה המזלג, ולא מעט דיו נשפך על הנושא הזה, אז אם הנושא מעניין אותך... אשריך על השאלה !!!
 

abalaba2

New member
תוספת קצרה לרועי

משיח זה מלשון משוח (בשמן). שהיו מושכים את המלכים בשמן בהמלכתם. הכוונה במשיח היא במישהו שיתפוס את השילטון וינהיג את העם. זאת הייתה הכוונה הראשונית בישו- שהוא לא אלוהים אלא משיח שבא בשליחות האל לגאול את עמו, ברבות הימים (שנת 300 בערך) הרומאים שהשתלטו על הנצרות החליטו לשדרג אותו והוא נהפך לאל ממש (לכן הנצרות נחשבת עבודה זרה ולא דת מונותואיסטית ביהדות כי היא מאמינה בשילוש- האב הבן ורוח הקודש, ז"א שיש 3 אלוהים. בניגוד אליה האיסלאם לא נחשב ע"ז ביהדות אלא קיים על בסיס נביא שקר- מוחמד). אלוהים- מי שברא כאן את הכל ונמצא בכל דבר- ביהדות לפחות יש רק אחד כזה, אחנו תלויים בו והוא לא תלוי בנו. משיח- אדם רגיל מזרע דוד המלך שנשלח ע"י אלוהים לגאול את עמו ישראל וכו'
 

zarkawi

New member
עוד קצת

לפי הרמב"ם (שלא מייחס חשיבות גדולה לביאתו למרות שהוא אחד מהעיקרים שלו) המשיח זה אדם רגיל, בשר ודם שאמור בעצם להסיר מעל עם ישראל את מה שנקרא "שעבוד מלכויות", ז"א להביא אותנו למצב כמו בימים של שלמה שכל הסביבה הייתה בשלום עם ישראל והעם יכל לעסוק בענייני רוחניות ולימוד תורה (וכמובן מצוות) מבלי להתעסק בענייני ביטחון וכיו"ב. גם הרמב"ם וגם בתלמוד יצאו נגד האדרת שמו של המשיח לכדי אלוהים בכבודו ובעצמו וזה משהו שלצערנו קיים גם היום. להגיד שאנחנו רוצים במשיח זה כמו להגיד שצריך שלום עולמי, אז ברור שכולם רוצים את זה אבל השאלה מה אתה עושה בשביל זה. הבעייתיות הגדולה של הרבה מאמינים (על פי חכמי העבר) זה שאנשים ביטלו את עצמם ומעשיהם והסתמכו לחלוטין על האלוהים שישלח להם משיח שיציל אותם מיד אויבים ואסונות, וזה אסור לחלוטין כי כבר נאמר בתורה "לא תנסו את ה' אלוהיכם", כלומר אל תבקשו ממנו נס, וזה כלל ידוע שלא מסתמכים על הנס אלא צריך לעבוד וללמוד הרבה וקשה כדי להצליח, אתה מצידך משקיע את כולך והקב"ה מעגל את הפינות.
 
למעלה