אולי מישהי יכולה לעודד אותי?

אולי מישהי יכולה לעודד אותי?

שלום בנות. הבעייה היא כזאת... ילדתי לפני שמונה חודשים. בהריון עליתי סה"כ 14 ק"ג. עד היום, לא הצלחתי לרדת כלום (מלבד 2 ק"ג שירדו בלידה). אני אוכלת פחות או יותר כמו שאכלתי לפני ההריון ואף פחות. אני מיואשת ומדוכאת.. שנייה לפני שאני פותחת בשביתת רעב החלטתי להתייעץ עם עוד אימהות אם מישהי מכירה / נתקלה בתופעה כזאת. כל החברות שלי חזרו למשקל שהיה להן לפני ההריון במהלך 6 חודשים לכל היותר. אף פעם לא הייתי זקוקה לדיאטות ואני שומרת על אותו משקל מאז גיל 12. אשמח לשמוע מה דעתכן בנדון? דרך אגב, הנקתי 4 חודשים הנקה מלאה- גם זה לא עזר..
 

יפעתm4m

New member
הי שירלי!

ההנקה אמנם עוזרת להורדת ה"בטן, אחרי הלידה (משחררת הורמון שעוזר לכיוון בחזרה של הרחם) אבל בתכל'ס הגוף הוא מנגנון חכם ויש הטוענות כי יש נטיה לשמור על רזרבות כל עוד מניקים. לגבי הורדה במשקל אני הרבה הרבה אחרי לידה ושואלת אותו דבר.....איך לעזאזל יורדים??? התעמלות????
 
מצטרפת לכולן

בעיה כואבת שהיתה גם שלי. יש לי בת בת 4 ובת בת שנתיים, הריון אחרי הריון שהשאירו עלי 15 קילו מיותרים, לא שהייתי רזה מדי לפני זה... במשך ההנקה שהנקתי את הפיצית שלי (עד גיל שנה ושלושה חודשים) השגתי את רשימת הנקודות של שומרי משקל (לא נרשמתי, היה קשה להיתנתק מהבית, חוץ מזה זה גם יקר) הרשימה הופיעה ב"לאישה" וכל יום (חוץ משיששבת) הלכתי במשך 45 דקות. את לא מאמינה, ירדתי 12 קילו תוך 4 חודשים!!!! עכשיו אני בהחלט לא רזה, לובשת 42 אבל מרגישה ונראית נהדר. בהצלחה!
 
אני שמתי לב..

שברגע שהפסקתי להניק הגוף שלי מייד נפטר מרזרבות שהוא שמר כנראה להזנת התינוקת (הרזונת) שלי. בשלב שני, ברגע שהיא התחילה להתרוצץ - ואני אחריה - חל כיווץ נוסף בהיקפי. ברגע שהתינוקת שלך תתחיל לזחול מהר וללכת תראי שאת עושה הרבה יותר פעילות גופנית כדי למנוע ממנה מלפגוע בעצמה. בנוסף, אני החלטתי שמלבד ימי גשם או חום קיצוני אני הולכת עם העגלה ברגל אל הגן (רבע שעה לכל כיוון). אין לי ממילא זמן לספורט, אז זה הספורט שלי, ובעליות של גבעתיים זה לא רע בכלל.
 

kashke

New member
מנסיוני האישי, לאחר הלידה

השתנה קצב חילוף החומרים שלי. לאחר כ- 9 חודשים, כשנוכחתי שלא יורד, פניתי לתזונאית, ששינתה את מערך התזונה שלי - וראה זה פלא - בכל חודש נשרו 2 ק"ג באופן קבוע - עד שהגעתי למשקל "סביר" בהצלחה.
 
מצטרפת ליעל

בהחלט כשהילדה שלך תתחיל לזוז ואת אחריה ההקפים ירדו ואיתם המשקל. והליכה הליכה וגם תזונה, לפעמים כשלא אוכלים מסודר זה משבש את כל פעילות הגוף ומקשה בירידה במשקל. לכן חשוב להקפיד על ארוחות מסודרות ומאוזנות. לגבי התעמלות באמת לרובנו אין זמן וגם צריך יותר משמעת ומסגרת לזה. בהצלחה
 
הדבר הראשון הוא לעשות שינוי

אחרי ההריון הראשון שלי השלתי מיד את הקילוגרמים של ההריון וחזרתי למשקלי מלפני הלידה. אך בחודשים שהייתי בבית עם שביט עליתי חמישה קילוגרם. החלטתי לעשות משהו עם עצמי והצטרפתי לשומרי משקל. הייתי שם שלושה חודשים ונכנסתי שוב להריון, והתמדתי בכל תקופת ההריון ולאחר הלידה (שבוע אחרי כבר חזרתי להישקל). בתקופה שבה הייתי שם השלתי 20 ק"ג נטו עד היום. כבעלת נסיון ארוך שנים עם נושא ההרזייה וכמי שעוסקת בזה גם בתחום המחקר שלי יש לי שני דברים חשובים להגיד לך: 1. אם את אוכלת היום כמו שאכלת בעבר, ולא היו לך תנודות גדולות במשקל לפני ההריון, את לא תרזי (ולא משנה עד כמה תרוצי אחריה ברחבי הבית). המנגנון של הגוף שלך עובד כך שהוא מעלה משקל בקלות ומוריד אותו רק במאמץ רב (מנגנון אבולוציוני מצער מן התקופות שמזון היה נדיר). כדי לרדת את מה שעלית את צריכה קודם כל לשנות את הרגלי האכילה שלך לתקופה של הרזיה - וזה אומר להכניס פחות קלוריות ולהוציא יותר אנרגיה. רק כך אפשר להפחית. לי מאוד עזרה הקבוצה בשומרי משקל, אבל לכל אחד מתאים משהו אחר, מה שחשוב זה שתמצאי מסגרת ותתמידי בה. 2. אם את עוד לא עושה פעילות גופנית קבועה זה הזמן להתחיל. מחקרים מראים שכדי להוריד במשקל בצורה הטובה ביותר רצוי לעשות פעילות רציפה במשך כשעה לפחות 3-4 פעמים בשבוע. ככל שתעשי יותר, ככה התוצאות יגיעו יותר מהר. כמובן שלוקח קצת זמן בהתחלה כדי לבנות את הכושר עד שתוכלי להתמיד בפעילות למשך זמן ארוך. אני יודעת שזה קשה עם תינוק, אבל בהחלט אפשרי. אבל אני עושה צעדות ארוכות עם שחר בעגלה. אני הולכת לספינינג פעמיים בשוע כשהקטנים בגן/אצל אמא שלי. הרעיון זה להכניס פעילות בכל מקום שרק אפשר (ותאמיני לי שבהריון הייתי בטטה ולא זזתי בכלל כמעט.. זה לא שאני ספורטיבית מלידה). אני מקווה שנתתי לך קצת עידוד - בקבוצה שאני נמצאת בה ראיתי אנשים משילים הרבה, וכל אחד יכול, זה רק עניין של התמדה, לא להתייאש ולא להיכנס לנסיונות של פתרונות פלא - כי אין כאלה. זה בא עם הזמן, אבל זה בא. בהצלחה ואשמח לעזור אם יש לך שאלות דבי
 

maera1978

New member
../images/Emo39.gifחזרה לגיזרה - תגובה

ערב טוב לך שירלי קודם כל מזל טוב לעלות 14 קילו זהלא כל כך נורא הרבה נשים עולות הרבה יותר אז תתעודדי מצבך עוד טוב הכשב עצה מאחת שכל החיים עולה ויורדת במשקל ובכלל סובלת מעודף משקל שביטת רעב זה הדבר הכי הכי הכי גרוע שאפשר לעשות עצה שלי היא או להתיעץ עם דיאטנית קלינית או ללכת לקבוצות של עידוד וגם שם אפשר לקבל המון המון כלים וטיפים כולל תפריט של מה לאכול וכמה השאלה היא מה את מעדיפה ומה הכי טוב לך. בנוסף התעמלות של עיצוב וחיטוב אחרי לידה מאוד מאוד יכולה לעזור לחזור לגיזרה. בהצלחה.
 
למעלה