אולמרט מוכיח שבפאניקה לא מנהלים מדינה

shaycohen2

New member
בניגוד לחתימה שלך, אצלך 5=1+1

עצרת האו"ם כבר מזמן חזרה בה מההשוואה בין ציונות לגזענות. הקביעה כי ישראל היא מדינת העם היהודי היא מוסכמה המקובלת על רוב מוחץ בקרב מדינות העולם (במיוחד מדינות העולם החופשי). למרות שעניין הפליטים כבר עלה פעמים רבות, ישראל מעולם לא גונתה ע"י האו"ם/הקוורטט/ גורם בינלאומי אחר על אי הסכמתה ל"זכות השיבה". לבני היא מתנגדת נחרצת לזכות השיבה. לעומת זאת, אנחנו סופגים גינויים חדשות לבקרים על בנייה בהתנחלויות. די כבר עם סיפורי "העולם כולו נגדנו".
 

הפרבולה

New member
עצם זה שהאו"ם מתחזק גוף שנקראה אונר"א

מעיד הרבה יותר שהאו"ם תומך ב"זכות השיבה".
האו"ם לא גינה את ישראל על סירובה למימוש"זכות השיבה" כיוון שנושא זה לא עלה לדיון כי הערבים מתמקדים "בכיבוש" ובנסיונות לדחוק את ישראל מירושלים.
וגם זה שסעיף 11 בהחלטה 194 עדין לא בוטלה ( צידוד בשיבת הפליטים). ואפילו בהחלטה 242 מוזכר "פתרון צודק לשאלת הפליטים" , למה לא יכלו בהחלה 242 לדרוש את שיקום הפליטים במקום הימצאם ? כמובן בגל לחץ הערבים.
 

shaycohen2

New member
אתה בעצם דורש שהאו"ם יאמץ את העמדה שלך

זה קצת יותר מדי לבקש מהאו"ם. עצם זה שהעמדה שלך לא נפסלת ע"י האו"ם, בניגוד לעמדתך בנושא השטחים, זה אומר משהו. נושא הפליטים דווקא כן עלה במשא ומתן והיו אף הבנות בין הצדדים שזכות השיבה לא יכולה להתממש בחזרה לגבולות מדינת ישראל. גם מתווה קלינטון, שהציע פתרון כולל, כלל ויתור פלסטיני על זכות השיבה. אני לא אומר שהאו"ם נקי מהטיה כלפיי הפלסטינים. זה לא פותר אותנו מהאחריות לקיים מו"מ שמטרתו סיום הסכסוך. חזרה לתהליך השלום היא קודם כל אינטרס ישראלי.
 
למעלה