אוף!
מתבאסת בשביל טינק

Tin Tinn

New member
אוף! ../images/Emo4.gif מתבאסת בשביל טינק

אתמול במקלחת (מזל שקילחתי, כי טינק מתקלחת לבד בד"כ) ראיתי לטינק פריחה על הגב. חשבתי שאולי משהו אלרגי, נתתי טיפות פניסטיל ומרחתי משחה להרגיע את הגירוד. בבוקר הפריחה לא נעלמה. מרחתי שוב משהו להרגיע את הגירוד ושלחתי לקייטנה. אחה"צ - עדיין שם. הלכנו לרופאת עור. כשהתקשרתי לקבוע תור תהתה המזכירה למה דחוף לי דווקא מעכשיו לעכשיו. אמרתי שאני דואגת ולכן לחוץ לי. אמרה בואו, אבל תצטרכו לחכות קרוב לשעה. באנו מוכנות עם חוברת צביעה וסבלנות. מזל שהלכנו. לרופאה לקח שלוש שניות בערך לאבחן לה הרפס זוסטר (שלבקת חוגרת). אז עכשיו אני מורחת לה זובירקס בנדיבות, וביום ראשון בבוקר נחזור לרופאה לראות אם לא חל שיפור, שאז נעבור לטיפול מערכתי. בינתיים - אסור שמש, אסור ים, אסור בריכה. ביום ראשון טינק מתחילה קייטנה חדשה וכבר ביום שני נכנסים לבריכה (הבריכה היא בשטח הקייטנה, אבל נכנסים למים לשעתיים בערך שלוש פעמים במהלך הקייטנה), ואין מצב. ניסיתי לברר אם אפשר לחבוש היטב ולאטום את האיזור ושתהיה עם בגד ים שמכסה ומגן...מה שלא שאלתי, קיבלתי אותה תשובה - אסור בריכה. אני מקווה שזה יעבור מהר יחסית. ממה שאני יודעת האיכס הזה יכול לשבת עליה כמה חודשים. מתבאסת עבורה. בינתיים היא מקבלת את זה יחסית בגבורה - לא נורא אמא, אז אני לא אלך לבריכה. אבל אחרי שיהיה לי מותר שוב תקחי אותי אותו מספר פעמים שלא הלכתי... אוף!!!
 

אורora

New member
באמת אוף

לא כואב לה? ממה שקראתי זו יכולה להיות מחלה מאוד כואבת. מקווה שיעבור בקלות
לטינק
 

Tin Tinn

New member
כואב לה

אבל אצלנו זה פולניה. הרופאה שאלה אם כואב והיא אישרה שכן. כשיצאנו שאלתי אותה למה לא אמרה לי שזה גם כואב, אז היא אמרה שהיא רצתה לשמור משהו לספר לרופאה...
 

דש1דש

New member
../images/Emo2.gif באמת? מוזר....

הבנות שלי אפילו שעוד לא כואב כבר מדווחות
אנחנו כנראה מאיזור אחר בפולניה
 
אוי, מסכנונת ../images/Emo10.gif

וכל הכבוד לה על העמידה בגבורה לנוכח האילוצים והאיסורים. היא היתה מחוסנת נגד אבעבועות רוח? תמסרי לה החלמה מהירה. שתרגיש טוב ושלא יכאב לה יותר מידי.
 
החלמה מהירה לטינק הגיבורה ../images/Emo47.gif

ההתמודדות שלה ממש מעוררת התפעלות
. שיעבור במהירות, בקלות, ועם כמה שפחות כאבים. לשתיכן.
 

דש1דש

New member
../images/Emo10.gif מסכנונת. זה מציק לה?

כל הכבוד לך על העירנות ואי הדחיה של זה..... איך זה נראה? זה לכל החיים או שזה עובר? (הרגישות והתפרצות המחלה)
 
איזה בעסה ../images/Emo4.gif היו לה אבעבועות רוח?

הבנתי שזה עלול לקרות למי שחלה באבעבועות.. כל הכבוד לה ששמרה את פולניותה המתפרצת עבור ה
. רפואה שלמה ומהירה
 

נוRית

New member
../images/Emo201.gif וגם ../images/Emo106.gif

ממש מבאס, גם עניין הבריכה/ים וגם - ובעיקר - המחלה עצמה. מקווה שיעבור מהר ועם כמה שפחות כאבים והצקות. והיא באמת גיבורה!!!
 
מסכנה הקטנטונת

מנסיוני, יודעת שזה מאד מאד כואב. טוב שאיבחנתם את זה במהירות והתחלתן טיפול תרופתי. החלמה מהירה
 
../images/Emo32.gif

והחלמה מהירה!!! באמת מפליא שלא דיווחה על כאב, כי הרפס זוסטר בד"כ כואב ברמות!!!
 

נוRית

New member
../images/Emo207.gif עכשיו גן אני בלחץ

לצ'ומפי יש גם סוג של פריחה על הגב. נראה כמו משהו די מקומי (לא על כל הגב, זה לא עיגול, אבל זה בסה"כ בקוטר של בערך 10-15 ס"מ), מדי פעם היא מבקשת שאגרד לה (האמת שכבר כמה ימים מבקשת שאגרד לה, תמיד חשבתי שזה בגלל הפתקיות של הבגדים/שמלות). היא לא אומרת שכואב, אבל זה בהחלט סוג של פריחה (היא כבר כמה שעות בלי חולצה, וראיתי את זה כבר בבוקר). אם לא יהיה נורא בסופשבוע - נתאפק עד יום ראשון, ונראה מה עושים עם זה... פתאום זה ממש מלחיץ אותי, לאור הסיפור שלך..
 

דש1דש

New member
מקווה שזה כלום

אם את דואגת - אין מצב להגיע לאיזה אחות / מוקד שעובדים בשבת?
 

Tin Tinn

New member
תראי...

אם זה בגלל הפתקיות, אז קוטר של 10-15 ס"מ זה גדול מדי... יכול להיות שזה משהו אלרגי? אם יש לך, תני לה אנטיהיסטמין ותראי אם יש שיפור אני לא הייתי ממהרת למוקד בהכרח אם זה רק מגרד ואם יש לך משהו למרוח לה לעזור עם הגירוד, אבל אם לא יעבור עד יום ראשון לכו לרופא/ה לראות מה זה ומה עושים עם זה מגרד זה ממש לא נעים
 

נוRית

New member
ברור שזה לא הפתקית

בהתחלה חשבתי שזה הפתקית. כאמור - היום רוב היום היא מסתובבת בלי חולצה (כי נעים לה ככה) וזה לא ממש מגרד (היא ביקשה פעם או פעמיים היום שאגרד לה, זה לא ממש מציק לה). זה לא אדום, אלא יותר אפרפר שכזה, אין בכלל שלפוחיות, אבל יש חיספוס עדין באיזור של ה"פריחה". לא נראה לי שווה להתחיל להתרוצץ עכשיו למוקד - הא לא סובלת. אבל אם זה עדיין יהיה שם ביום ראשון - בהחלט נלך לבדוק...
 

Tin Tinn

New member
עונה במרוכז

טינק חלתה באבעבועות רוח בגיל שנה. בעצת הרופא נתתי לה לעבור את המחלה ולהתחסן באופן טבעי (זה גבולי, בד"כ אומרים שמחלה לפני גיל שנה לא מחסנת לעתיד). בגלל זה לא חיסנתי אותה לאבעבועות (היה מיותר) שלבקת חוגרת (=הרפס זוסטר) זה שאריות וירוס אבעבועות רוח שנשאר רדום בגוף ומסיבה כלשהיא (יש הרבה אפשרויות, אבל לא יודעים בוודאות מה גורם לזה) מתפרץ. זה קורה בעיקר למבוגרים (מעל גיל 50) ויש היום חיסון שאפשר לקחת כי המחלה עצמה מזעזעת. אני בכלל לא חשבתי שיכול להיות בילדים, אבל.... נכון שהיא אומרת שכואב אבל גם אני יודעת שהכאב אמור להיות ממש חמור, וממש לא כואב לה ברמות כאלו. אז חשבתי שאולי הרופאה טעתה באבחון, מצד שני אני כבר רואה שיפור קל אז אולי זו איזושהיא פריחה הרפטית ולא בהכרח זוסטר... לא יודעת. ממה שקראתי זה אמור לעבור תוך 2-3 שבועות, אבל אברר שוב עם הרופאה ביום ראשון. אם זה אכן זוסטר, זה יכול לחזור שוב במהלך החיים, אבל זה די נדיר. במאמר מוסגר אגיד שמזל שזה באיזור לא מאד נגיש לטינק על הגב כ אני רואה אותה מתפתלת ומנסה להגיע לגרד ולא ממש מצליחה. אני עוזרת קצת בשפשוף מעל החולצה ומתן אנטיהיסטמינים למניעת גירוד.
 
למעלה