אופטומטריסט או רופא עיניים?

אופטומטריסט או רופא עיניים?

על טשטוש בראיה - למי מהם הולכים? מה ההבדלים בניהם?
 
אני מעדיפה שרופא עיניים

יבדוק ויחליט איזה מספר צריך. אז הולכת לאופטומטריסט שיכין את המשקפים לפי המרשם. באחד הפעמים דילגתי על הרופא ואכלתי אותה. עשיתי משקפים יקרות ולא יכולתי לראות כלום. הלכתי לרופא והוא אמר שהמספר לא ממש התאים לי.
 
אופטומטריסט.

למדתי שצריך להיזהר מהם. לא כל אחד יודע את העבודה. יש רופאים שלא נותנים לך מידות למשקפים. לכן לכי לפי המלצות של אנשים ולא לפי מבצעים שמפרסמים בעיתונים. רק למי שמוכר לכם וידוע שמבין בדבר.
 
אם לא ביקרת הרבה זמן אצל

רופא עיניים נראה לי שעדיף רופא עיניים על פני אופטומטריסט.
 

b o t t e n

New member
רופא עיניים - רק בשביל הטיפות להריבת אישונים.

זה נותן לו אופצייה להסתכל לקרקעית העיין ולראות בהירות או עכירות של האישון. חשוב ביותר. אח"כ גם שווה ביקור אצל אורטופט - יש מצב לפיזוטרפייה לעיניים, ולמנוע משקפיים.
 

נומלה

New member
הולכים לרופא עיניים עם עשרה סימני קריאה

כי יכולה להיות בעיה שבכלל קשורה לתפקודים לא ראייתיים שלאופטומטריסט אין שום כלים לאתר. אופטומטריסט מוכשר לקבוע את המספר של זגוגיות המשקפיים. רופא עיניים בוחן את שורש הבעיה ומפנה לרופאים אחרים בשעת הצורך. או שמבהיר שהסיפור נגמר במשקפיים.
 
קודם כל לרופא עיניים. חובה(!) שרופא יבדוק את

העיניים. אני מדברת כאמא לילדה ממושקפת. אני ממליצה בחום על ד"ר יאיר מורד, אבל התורים שלו הם לשלושה חודשים. אז בינתיים לכי לרופא אחר שמתמחה בילדים.
 

beky1

New member
כמרכיבת משקפיים 35 שנים

הולכת בעיניים עצומות על רופא עיניים: א. משלמים ביטוח רפואי לקופ"ח אז חראם לא להשתמש כשצריך. ב. אם הילדה צריכה משקפיים , לדעתי יש צורך לאישור מרופא (לא בטוח). ג. רופא מוסמך וחייב לבדוק את כל האספקטים של הבעיה ויש לו את הציוד לכך והוא אמור להיות מיומן בנושא. אם יש פקפוקים בקביעת הרופא , לא הייתי מהססת לגשת לרופא מומחה לעיניים בעל הסדר עם הקופה. בהצלחה , ממשקפופרית ותיקה.
 
ותרגיעי אותה שאוטוטו יש עדשות

אצלי הן התחילו עם עדשות מגע בגילאי 12-13. התנאי שלהן היה שהן לא מוכנות למשקפיים וגשר בו זמנית! מקווה שבכל מקרה הכל בסדר.
 
לאחר בדיקת רופא עניים

בהחלט סומכת רק על אופטימטריסט שיתאים את המספר והצילינדר מניסיון של חיי רק הם יודעים באמת להתאים רופא עניים אולי טוב לדלקת עניים ובעיות אחרות
 

רדבק

New member
שניהם. קודם רופא ואח"כ אופטמטריסט

ואז להחליט מה נראה לך יותר נכון :) אצלי 3 רופאי עיניים נתנו 3 חוות דעת שונות.. האופטמטריסט (אופטיבר בבילו סנטר) ידע לייעץ ולהתאים הוא היה ישר ואמר שאני שיכולה להמשיך בלי משקפיים עוש שנים מבלי להרע את המצב אך אם חשוב לי לראות במדוייק פריטים קטנים לצורך התכשיטנות, או קריאת כתוביות יש מקום למשקפיים. הרופא הראשון אמר שיש לי צילינדר השני שיש רק מספר קטן והשלישית שאין לי כלום... בהצלחה!
 

smagi

New member
קודם כל רופא עיניים ! בדיוק לפני כמה

ימים נכנסתי לאופטומטריסט לבדיקת ראיה - מה אני אגיד לכם, הוא ניסה וניסה וניסה ופשוט לא הצליח למקד לי את הראיה. אז הוא אמר טוב עכשיו נעשה משקפיים עם מספר כזה..ונחזק את העין שרואה טוב ועוד חצי שנה הראייה תתחזק אז תבואי ונחליף משקפיים. כאילו דהההההה ????????
 

mevav1

New member
רופא עיניים בודק ראיה מבחינת רפואה

ואיך הרשתית, קרנית או מה שלא יהיה והאופטומטריסט, בודק את הראיה לעומק כאשר רופא עיניים לא כזה כי אין לו הכלים המתאים לכך ולכן האופטומטריסט שלמד לא מעט שנים, כבודו במקומו מונח. מה אני עושה? אני לוקחת את בתי לבדיקה תקופתית(תודה שהזכרת לי לקחתה) ואם חלילה יהיה צורך, אקח לאופט' לבדיקה. כך שאני חושבת שנטו, בדיקת ראיה לא כבדיקה רפואית אלא נטו ראיה, אז כן לאופט'.. על טשטוש בראיה, ברור שלרופא עיניים שיבדוק ויאמר מה הסיבה ובאם צריך, אז בדיקת ראיה אצל האופט'...שאז הוא יאמר ויאשר כמה הוא רואה. לרופא כאמור אין כך אני חושבת ואולי טועה, את המיכשור המתאים לכך.
 

נומלה

New member
את טועה

לכל רופא עיניים יש מיכשור לקביעת מספר משקפיים.או בדיקת ראייה. הבעיה היא שיש כל הזמן שינויים קלים ולכן עד שמגיעים לאופטומטריסט כדאי לוודא שהמרשם עדיין טוב.
 
למעלה