אופי לא מתאים ללימודי משפטים.

lol65

New member


 

diralod

New member
אופי לא מתאים ללימודי משפטים.

שלום.
אני לומד משפטים סמסטר א', לצערי אני חושב (כנראה כם בטוח) שטני לא הכי מתאים ללימודים האלו, הסיבה היא שקשה לי להשתתף בשיעורים. אני מרגיש מובך מול כולם לענות תשובות וכדומה. מן הסתם זאת מהות המקצוע, הרי עורך דין צריך לעמוד מול קהל כזה או אחר באופן תמידי . אם עכשיו אני חש מובך מכך, אז זה לא תקין.

מה אתם אומרים? מה הייתם עושים במקומי בסיטואציה הזאת?
 

butwhy

New member
מה לעשות?

מה שעבד לי - להכריח את עצמך להשתתף. גם אם אין לך משהו נורא חשוב להגיד. באמת.
קח כל הזדמנות שיש לך לדבר מול קהל ולאתגר את עצמך.
לא יכולה להבטיח לך שזה יעבור, אבל זה ישתפר. עדיין יכולים להיות לחץ והתרגשות, אבל לדעתי חשוב להגיע למצב שבו הם לא משתקים, כלומר, שאם תרצה להשתתף, תעשה את זה ולא תעדיף להימנע מזה.
ואין זמן טוב יותר להתחיל לעשות את זה מבתחילת התואר הראשון. מנסיון

בהצלחה!
 

lol65

New member
ממה אתה מפחד?

שתטעה בתשובה? שכולם מקשיבים לך? אז קודם כל, תן לי להרגיע אותך- רוב הנוכחים לא מקשיבים לך אלא משחקים במחשב

&nbsp
תתחיל בזה שתשב יותר מקדימה, אפילו בלי להצביע ולהשתתף. רק לשבת. שהמרצה יזכור את הפנים שלך.
&nbsp
בשלב הבא תגיע מוכן. כלומר, אם יש חומר קריאה, אז תקרא אותו. לא רק את הרציו כדי להבין את התמונה הכללית, אלא גם את האוביטר. תדע את פסק הדין על בוריו. אפילו תדון עליו עם מישהו מהכיתה בהפסקה או בטלפון, כדי שתהיה לך דעה עליו. תכתוב לך בצד שאלות שאתה רוצה לשאול, וכן טיעונים אפשריים נגד הדעה שלך ומה תוכל לענות על אותם טיעונים. ממש תנהל שיחה עם עצמך תוך כדי קריאת פסק הדין. ככה תהיה בטוח בעמדה שלך, בידע שלך ובמה שיש לך להגיד, ותחשוש פחות לדבר בכיתה, כי הרבה יותר קל לדבר כשאתה באמת יודע על מה אתה מדבר, ומה תוכל לענות אם יתקילו אותך.
&nbsp
כמו שאומרים, לאט לאט. פעם בשבוע תרים את היד. אח"כ פעמיים בשבוע וכן הלאה. בסוף תצבור ניסיון ויהיה בסדר.
 

Drunk Bullet

New member
הכל בסדר

יש אנשים שגם במסגרת חדשה וייחודית כמו האקדמיה, מסתגלים במהירות ומסוגלים לנהל שיחות פינג-פונג עם מרצים (תוך כדי שהם פולטים שטויות בכמויות, ככה זה בתחילת הלימודים).
&nbsp
אם לשפוט על בסיס הניסיון שלי, הפחד נובע מהחשש הטבעי של מבוכה במידה ותטעה בתשובה.
&nbsp
ההצעה שלי - תתחיל להשתתף דווקא כשאתה הוא זה ששואל שאלה, שיוצרת במהותה מיני דיון. בתורת המשפט, למשל, כמעט כל נושא שנלמד פתוח לדיון תיאורטי - תקרא את חומר הקריאה להרצאה ומהלכה נסה לפתח דיון בדרך של שאלה. בלי לשים לב, זה יגלוש לעוד ועוד אירועים כאלה, שיובילו אותך גם למצב שבו אתה הוא זה שעונה ולא שואל.
&nbsp
אי שם ב2008 בשנה א', גם אני הייתי עם נטיה לא מוצדקת לתחושת אנדרדוג וחשש מטעויות שהובילו לחוסר השתתפות ברמה כזו או אחרת.
היום אני סנגור, שזה נונסטופ הופעות בבימ"ש.
&nbsp
אתה תהיה בסדר.
 

Student2015

New member
מבינה אותך, אבל לא חושבת שאתה צודק

גם אני תמיד בבית ספר הייתי מאלה שמדברים בשיעורים. האווירה בלימודים שונה כמו גם התוכן של ההשתתפות בשיעורים. אני אישית לרוב לא מקשיבה למה שאנשים שואלים. היום אני מאלה שלפעמים משתתפים אבל לא מהקבועים, אבל תבין שזה ממש לא קריטריון. יש המון תלמידים בכיתה והרוב לא משתתפים. זה אומר שהם לא מתאימים למשפטים? מעבר לזה, לא כל עורכי הדין עוסקים בליטיגציה. אם החומר מעניין אותך- יהיה בסדר! תנסה להשתלב בעיסוק כלשהו שקשור למשפטים ואולי זה יעזור לך להבין אם משפטים מתאים לך.
 
למעלה