אופנוע ים

peegee

New member
אופנוע ים

ברצוני להביא לארץ אופנוע ים חדש מארה"ב. האם ידוע על פטור ממיסים עבור "כלי שייט" בכלל, ועבור עלי שייט המובאים מארה"ב בפרט. איפה ניתן לקבל מידע אמין בנושא זה הסברה הרווחת היא שאין חלים מיסים על אופנועי ים המובאים מארה"ב, אני רק לא רוצה לעמוד מול רשויות המס, במעמד השחרור ולהידרש לשלם מס בלתי צפוי, ולהגיד להם שהחברים שלי אמרו שאין מיסים...
 

lizard

New member
הכי פשוט

זה לשאול במכס לא ? אתה יכול להתייעץ עם יבואנים אולי הם יעזרו לך.
 

skipper

New member
ייבוא אופנוע ים

אופנוע ים עדיין מוגדר כספורט. וספורט, כמו ספינה, אינה מחוייבת במכס באחוז גבוה. הפתרון של LIZARD הוא פתרון טוב. לשאול במכס ולנסות לקבל את התשובה אפילו בכתב. לדעתי, היבואנים לא ישושו לעזור לך מאחר ואתה פוטנציאל לגזילת עמלתם בייבוא כלי השיט, לא? ייתכן ותגלה שהפרש המחירים הוא לא גבוה ואולי עדיף לך להזמין דרך יבואן בארץ. כבעל (לשעבר) של שני אופנועי ים עמידה אוכל לומר לך שאין תחליף לשרות אמין של יבואן - וזה בד"כ מובטח. אמנם קניתי אופנוע ימהה בסוכנות באילת (גרתי באילת במשך 7 שנים) וזכיתי לפטור ממע"מ שבא לידי ביטוי בכמה אלפי ש"ח (שווה) אבל לנושא האחריות: הייתה לי בעייה בכידון - פניתי לסוכן וזה האחרון פשוט החליף לי אותו לכידון חדש, ללא תשלום ותוך שני ימי עבודה. אילו הייתי מייבא את אופנוע הים לבד, הייתי צריך להתמודד עם תשלום דמי משלוח לחו"ל (או במקרה הפחות רע - לת"א), הלוך ושוב והייתי מנוע מלצאת לים תקופה יחסית ארוכה (לא שווה!!!!!!!). אשמח לקבל פרטים אם וכאשר תחליט להזמין לבד (מבחינת התוצאה). בברכת שיט בטוח אמיר
 

lizard

New member
זה עניין יקר ?

תחזוקה של אופנוע (עמידה). עלות כמובן תלויה בדגם ובשנה.
 

skipper

New member
מחייב טיפול ומשמעת עצמית

לא לוותר על טיפול לאחר תנועה. שטיפה חיצונית ופנימית במים מתוקים, קירור מנוע ע"י מים מתוקים, ניקוי פלגים או החלפתם באופן סדיר, שימון וגירוז, בדיקת וטעינת מצבר, ייבוש פנים האופנוע ולבסוף שימון חיצוני למנוע ואחסנה (כיסוי, צל וכד´) ואיי, אני מתגעגע לימים!!!!!! אמיר
 

peegee

New member
ברשותי אופנוע

שברצוני למכור, על מנת לייבא דגם חדש מארה"ב. בכל מקרה על האופנוע הנוכחי אין לי אחריות אז המצב יישאר זהה, רק עם דגם חדש. אשמח לעדכן הלאה!
 

lizard

New member
איזה סוג ?

איזה שנה ? כמה בעלים ? וכמה אתה רוצה עליו ?
 

peegee

New member
Yamaha

Yamaha Jetski 700 מודל 1999, נמצא ברשותי מאפריל 2000, למעשה זה האופנוע של אישתי
והיא מטפלת בו לפחות כמו שהיא מטפלת בי
והמחיר
הוא 24,000ש"ח
 
בדוק עם עמיל מכס ותגלה אולי, אני לא בטוח, שאסור לייבא סוגים מסויימים או שישנה דרישת בטיחות ספציפית שבלעדיה המכס לא ישחרר את האופנוע ולא יעזור כל הכסף שבעולם.....
 

skipper

New member
דגמים לא מוכרים

לשמחתי הרבה אנחנו, הישראלים לא כ"כ מפגרים בכל הקשור לכלי שיט ודגמים. בנושא אופנועי הים, בדגמים הנמכרים בעולם, ככלל, מאושרים לייבוא מבחינת מנהל הספנות. מסכים איתך לגבי כלי שיט חדישים או דגמים לא מוכרים המחייבים אישור ארוך ומייגע מול מהנדסי מספ"ן (מנהל הספנות) לשם אישור הבאת כלי השיט לארץ או יותר נכון - לשם השטת כלי השיט בארץ. * מה יעזור לנו להביא כלי שיט לארץ אם לא נוכל לקבל כושר שיט לגביו...... אם מדובר באופנוע ים סטנדרטי (בדגמים הנפוצים), מספ"ן לא יהווה גורם מפריע. זו דעתי. בברכה
 

skipper

New member
באופן עקרוני - כן

זהו הליך רישוי המחייב כלי שיט פרטי אחת לשנתיים וכלי שיט מסחרי אחת לשנה. בכושר השיט בודקים בין היתר ציוד חובה בכלי השיט (משתנה בין סירה, אופנוע ים וספינה לשיט בינלאומי), רישום ברור של שם ומספר, שלמות וכשירות. בתשובתי הקודמת הזכרתי זאת משום שאם מביאים כלי שיט חריג (שאינו נפוץ בארץ) חייב לעבור אישורים נוספים ממספ"ן (מעבר לכושר שיט) כמו למשל אישור מבנה ויציבות - המחייב תרשימים מדוייקים של כלי השיט. כושר שיט לכלי שיט שכזה יעבור ביקורת קפדנית יותר הכוללת מבחן יציבות במהירות, בסיבוב ובנסיעה לאחור.(יצא לי להשתתף במבחן שכזה לסירה מאוד מהירה). אמיר
 
למעלה