אופס, יש עוד לוחם צדק ל
SMALL

אופס, יש עוד לוחם צדק ל
SMALL

עבירות הבנייה של "הלוחם בשחיתות"


יותר מעשור הוגדרו סלון ומטבח בביתו של אלדד יניב כחריגות בנייה • למרות צווי הריסה - המבנה הבלתי חוקי נותר על תלו, ורעייתו של יניב אף הורשעה באי קיום צו בית משפט • לאחרונה הרסו את המבנה • יניב: "כיבדנו את פסק הדין"
מתי טוכפלד
צילום: אורן בן חקון
הבניין שבו גר יניב בדירת הגג. משמאל: פסק הדין
צילום: גדעון מרקוביץ'
סלון ומטבח בביתו של עו"ד
אלדד יניב - העומד בראש תנועת המחאה מול ביתו של היועמ"ש, כחלק מהמלחמה בשחיתות שאותה הוא מוביל בהקשר לחקירות רה"מ, נבנו בשנת ‭ 2006 ‬ כתוספת בנייה בלתי חוקית על גג בית המשפחה.
זאת ועוד, יותר מעשר שנים מאז הבנייה הבלתי חוקית ושבע שנים מאז הורשעה אשתו, ליאור יניב, שהדירה רשומה על שמה - עמד המבנה הבלתי חוקי על תלו, ולא נהרס על ידי המשפחה למרות צווי הריסה שהוצאו למקום. לפני כחודשיים קבע בית המשפט כי על משפחת יניב להרוס באופן מיידי את המבנה והרשיע את ליאור יניב באי קיום צו בית משפט, תוך שהוא מטיח דברי ביקורת חריפים ביותר בעניין התנהלותה ומשית עליה קנס כספי כבד בסך כולל של ‭ 83,900‬ אלף שקלים. מעיריית ת"א נמסר כי רק לאחרונה, ‭ 11‬ שנים אחרי שנבנה, הרסה המשפחה את המבנה.
בתקופה האחרונה נדמה שאין קול צלול וחד יותר לנזקים הנגרמים לחברה בעקבות שחיתות ועבירות על החוק מאשר קולו של אלדד יניב, לשעבר יועצו ויד ימינו של אהוד ברק, ובשנים האחרונות אדם הטוען כי תיקן את דרכיו הקלוקלות ומנ- סה למצב את עצמו כפעיל פוליטי מוביל במלחמה בשחיתות. בבחירות 2013 התמודד יניב במסגרת מפלגת "ארץ חדשה" שהקים, שנושא ניקיון הכפיים עמד בראש סדר יומה. כש- נתיים לאחר מכן, לקראת בחירות ‭ ,2015‬ התמודד על מקום ברשימת המחנה הציוני אולם נדחק למקום לא ריאלי ונותר בחוץ.
כעת מתברר כי בעודו מנהל מאבק בשחיתות הציבורית, השתמש יניב במבנה בלתי חוקי בגודל ‭ 17‬ מ"ר שהוקם על גג הדירה, המיועד להריסה בצו בית משפט, כסלון ומטבח הבית שבו הוא מתגורר עם משפחתו. בהליך המשפטי הארוך שהתנהל הורשעה אשתו, שהדירה רשומה על שמה, בבניית מבנה ללא היתר ובאי ציות לצו שיפוטי שהורה על הריסת המבנה. כבר בתחילת הדרך, ארבע שנים אחרי שנבנה על גג בית מגוריו של יניב, הורה בית המשפט לעניינים מקומיים בתל אביב על הריסת המבנה והרשיע את ליאור יניב בבנייה בלתי חוקית. מדובר בסטייה של ‭ 17 ‬ מ"ר מהיתר הבנייה - סדר גודל בלתי מבוטל, כפי שמציין בית המשפט - של מבנה על גג בית המשפחה. בית המשפט אף גזר עליה קנס בסך 50 אלף שקלים בגין חריגת הבנייה.
אולם משפחת יניב לא ויתרה והחלה במסכת בלתי פוסקת של ערעורים ועתירות, כ-‭20‬ במספר, בכל הערכאות האפשריות, כולל בית המשפט העליון, על מנת לעכב את הריסת המבנה. בפברואר ‭ 2014‬ דחה בית המשפט העליון את הערעור והורה על הריסת המבנה, אולם למרות פסק הדין חריגת הבנייה נותרה בעינה. הדבר הביא את התובעת, עיריית ת"א, לבקש להרשיע את ליאור יניב גם באי כיבוד צו בית המשפט. כאמור, ביוני ‭ 2017‬ ניתן גזר הדין, כשבית המשפט לעניינים מקומיים בת"א קבע כי על המבנה להיהרס באופן מיידי, הרשיע את ליאור יניב באי ציות לצו בית המשפט והשית עליה קנס של כ‭84- ‬ אלף שקלים. סכום זה כולל קנס של 25 אלף שקלים ועוד קנס יומי בסך 100 שקלים לכל יום שבו לא נהרס המבנה מאז נכנס לתוקף הצו השיפוטי שלא כובד.
שותפיו וחבריו של אלדד יניב הם שייצגו את ליאור יניב במהלך המשפטי. הערעור לביהמ"ש המחוזי הוגש על ידי עו"ד שרון שטיין, שותף במשרד עורכי הדין יניב ושות', ובערכאה אחרת ייצג אותה עו"ד לוליק אסל, שעבד אף הוא במשרד יניב ושות' שאף ייצג את אלדד יניב בשבוע שעבר, כשנעצר בחשד לשידול להפגנה בלתי חוקית בפתח תקווה.
השופט בתיק, עלאא מסארווה, מתח ביקורת חריפה על התנהלות משפחת יניב וקבע כי "עבירה של אי קיום צו שיפוטי חותרת תחת הערך בדבר שלטון החוק, בפרט כאשר מדובר על עבירות בנייה שהן 'עבירות המקור'. כאשר מדובר בצו שיפוטי שניתן בשנת ‭ ,2010‬ ביחס לבנייה בלתי חוקית משנת 2006 שטרם נהרסה גם לא בשנת ‭ ,2017‬ נדמה שהפגיעה בערכים המוגנים בבסיס העבירה היא קשה במיוחד. כאמור לעיל, עסקינן בפגיעה מודעת ומכוונת. התעקשות הנאשמת לנסות להכשיר את תוכנית הבנייה בדיעבד, גם במחיר הפרת החוק, יש בה משום זלזול בהוראות החוק, תוך העדפת האינטרס הפרטי".
מאלדד יניב נמסר כי "זה לא סלון, אלא סגירה על גג שהוא שלי. כשבית המשפט החליט לפרק את זה - פירקנו. הגשנו בקשה חוזרת לבנייה וככל הנראה בעוד שלושה חודשים נבנה ושלום על ישראל. היה ויכוח משום שניהלנו מו"מ עם העירייה, שסברה שצריך להרוס. כל אדם צריך לקיים פסק דין של בית משפט, וגם אנחנו קיימנו, ועדיין, יש לנו זכויות לנהל ויכוח עם רשויות אם אנחנו חושבים שאנחנו צודקים. בסופו של דבר, כשיש הכרעה משפטית, צריכים לכבד אותה כמו אזרחים שומרי חוק".




הבינותם? 10 שנות עבריינות-כי חשב שהוא "צודק".

 

אבנר ג2

New member
"עבירות בניה"....בנה סלון ומטבח בלי אישור מהעיריה

עלק "עבירות בניה"....
זה שקול לשוחד מוכר של 700 אלף שנתניהו קיבל....
 

קצה

New member
לא רק שהוא עבריין בניה הוא מבזה ומסרב לקיים צו שופט

השופט חושב ההפך ממך
 

לאIנרד

New member
יש שמועה שהוא פעם חנה בכחול/לבן ולא הפעיל פנגו

השמועה היותר חמורה טוענת שהוא הקליד בווייז שהוא אינו הנהג והוא שיקר.
 
יש שמועה שאתה ערבי מצוי

מבצע עבירות עם מולטיפוקל בחנות הדפוקה שלך, מוכר אותן לעיוורים,

ומוכר משקפי שמש שקנית ב 60 שקל-ב 500 למטומטמים בלבד.

מה אתה אומר?

כעת, מה ההבדל בין זה שאתה מגונן עליו ובין ערבים כמוך?
הם עושים בדיוק כמוהו.


ולגביך-חובה להוציא במיידי צו הריסה. סגור?
 

לאIנרד

New member
מי אני שאלחם בשמועות?


יש גם שמועה שהשמוליק שלך לא עובד והפה הגדול והמטריד שלך זה רק כיסוי לחוסר תפקוד.
 
אתה מתחנן שאנסה על התחת שלך?

אני מציע לך בטוב-תתרחק מהשרשורים שלי.
אזהרה אחרונה.


כפי שמקובל לכתוב:
אתרעות נוספות לא תשלחנה.
 

לאIנרד

New member
אתה יודע מה קורה כשמאיימים עלי?

במקרים רבים האיום משיג את התוצאה ההפוכה.
אם אתה לא רוצה שיגיבו לשרשורים שלך, אל תכתוב בפורום ציבורי.
&nbsp
 
כשהייתה מנהל פורום דרשת מאיתנו

לא לחרף ולגדף אחד את השני ועכשיו אתה מגדף ומחרף
לאונרד נאה דורש נאה מקיים
 

לאIנרד

New member
באמת שניסיתי

אבל אני לא נוצרי.
שים לב מי לא יכול לנהל דיון בלי לזהם.
 

קצה

New member
התחלת לפתח דיון על השמוק של גולש

אתה בטוח שאתה בפורום הנכון?
 

לאIנרד

New member
שקרן מזופת!

התגובה הראשונה שלי היתה אליך ולא היתה שם אף קללה.
 
קצה, שמת לב? כששמאלן מטומטם מגדף

לפתע אתה יוצא שקרן ואפילו מזופת.
האיש הזה מתחנן על אישפוז בכפיה.
 

קצה

New member
לא מפריע לי שהוא מקלל

מנקודת המבט שלי אם הוא נזקק לקללות זו בעיה שלו ולא של הגולש אליה הוא מפנה את הקללות.הוא בסך הכל מבזה את עצמו.
מה שלא הוגן שכמנהל הוא הרשה לשמאל לגדף בלי הפסקה.
 

לאIנרד

New member
תמשיכו לרחרח זה לזה

את האמת אף אחד לא יכול לעקם. היא פה גלויה לכל.
 
"האמת שלך" היא בדיוק כמו "האמת" של מני.

חוץ מסתוונית שמחפשת "תמיכה רוחנית" ליציאותיה הלא סדורות,
מישהו שם עליך פה בכלל?
מתי תבין שאתה יצור דחוי ודפוק
ותעוף מפה סופית לקיביני?
 
היצור המאוס הזה, לאונרד, ממשיך לאונן פה רק עם סתוונית


המלשינון הזה, שיבזה עצמו עד שיתאבד.
 
למעלה