אוקיי, אאוטלאנדר. פרק 1. ספויילרים קלים

Y. Welis

New member
אוקיי, אאוטלאנדר. פרק 1. ספויילרים קלים

אמנם זו לא סידרה בריטית נטו, אבל חלק ניכר מהקאסט וההפקה מסקוטלנד, והנשיונאל לוטרי הבריטי השתתף במימון, כך שאפשר לומר שזו סידרה חצי בריטית.
למעשה מוזר שהבריטים לא חשבו לעשות אותה בעצמם. היתה אולי מעניינת יותר (ר' הצלחת 'המלכה הלבנה'. נקוה שגם 'וולף הול' הקרובה).

היוצר כאן הוא רונלד די. מור הידוע, מ'באטלסטאר' המחודשת וכמובן 'ברייקינג באד'. אבל התוצאה לא נראית כמו משהו שלו. היתה יכולה להיות מופקת ע"י אחרים באותה מידה. הקירבה לספר רבה, אולי רבה מדי. דברים שישמחו את המחברת, אבל שפחות מוצלחים לדעתי דרמטית (הבעל לא משכנע - ליהוק חלש).

הסיפור הוא על אחות בריטית שב-45' מוצאת את עצמה בסקוטלנד של המאה ה-18. לכאורה זה היה אמור ליצור אצלה טראומה, אבל היא לא מתרגשת במיוחד. בכלל הדמות שלה מועצמת מאוד - התנסתה בהרבה דברים, יוזמת סקס ועוד. אבל לא משכנעת בחולשתה, עדיין. גם כאן אולי הליהוק משפיע (שחקנית אירית לא מוכרת). הסיפור עצמו שבלוני למדי, וכך גם ההפקה. חשבתי שהעיבוד יהיה שונה יותר ומיוחד (והיו סדרות עם נשים שרצות ביער שנראו טוב יותר, אפילו ' Legend of the Seeker'), אבל הוא לא היה, ובעולם שאחרי 'משחקי הכס', זה לא עובר טוב.

אבל נראה. בינתיים יש עניין.
 

yaddo

New member
שני תיקונים

1. לרונלד ד. מור אין שום קשר ל"שובר שורות".
2. העלילה בתחילה מתרחשת אחרי מלחמת העולם הראשונה, לא השנייה, כלומר 1919.

אני מאוד חיבבתי את הפרק הראשון, יותר בשלב שמתקיים ב-1919 מאשר במאה ה-18. בעיניי בעלה (המוכר מ"רומא" ו"משחקי הכס") היה נהדר והיחסים ביניהם שורטטו בעדינות ויופי רב, שלמעשה אפיינו כמעט את הפרק כולו.
 

Y. Welis

New member
אכן - וינס גיליגאן. אבל המלחמה היא שניה - נאמר שם '1945'.

כמו גם בתקציר ב-IMDB.
&nbsp
בעלה לא שיכנע אותי בכלל כאינטלקטואל: פרצוף נוקשה מדי וקול 'כפרי'. היא לעומת זאת 'חמה' למדי, אבל לא בטוח אם יותר מזה.
 

yaddo

New member
צודק/ת לגבי המלחמה, טעות שלי


 
למעלה