אושר חוק הביומטרי
- תגובתכם?

Free Smile

New member
יש משהו לא נעים באפשרות של פריצות המידע הזה

כמו שלשים מצלמת אבטחה בכל 6 מטר זה יועיל לבטחון התושבים, אך זה יועיל כיון שזה יגביר סוג של חרדה - ולחיות באותה חרדה זה מחיר כבד (מעבר למחיר הפיננסי של תחזוק מערכת כזאת). הפחד, שלי לפחות, מענין הביומטרי זה שזה עוד שלב באיום על הפרטיות כפי שקודמתי אמרה. מעבר לכך יש משהו מרתיע בלחיות במסגרת כזו, שלתוכה יותר ויותר מידע יכול להיטען (גם אם עכשיו הכל מוצג בצורה יפה, זה בסך הכל FOOT IN THE DOOR שכולנו נחשוב ונתרגל למצב קיים, לכשיהיה קיים). מה גם שבהיבט היותר נגלה כבר עכשיו - לך תדע לאן יגיע המידע עליך, ומה ייעשה בו. בעולם התקשורתי שבו מאד נוח לאחסן ולהעביר כמויות אדירות של מידע, למאגר כזה יש פוטנציאל (אם לא נטייה) ללכת לעוד מקומות מכמה אנשים שאיננו מכירים אך סומכים עליהם לדעת עלינו הרבה דברים.
 
אז שניכם בעצם מאשרים את מה שאמרתי

זה לא שאם המידע הזה יגיע לידיים הלא נכונות אז חיי כמו שהכרתי אותם יסתיימו... זו התנגדות אידאולוגית(ומובנת לחלוטין) לעצם הרעיון של אגירת מידע בצורה כזו, והמקומות אליהם עשוי מאגר כזה להתפתח - למרות שכרגע מלבד חדירה לפרטיות אין סכנה ממשית בקיומו של מאגר זה. (כל עוד אנחנו לא נכנסים לרמה של "וחדירה לפרטיות היא לא סכנה ממשית?!", אולי בעצם אני מייחס את המונח "סכנה ממשית" לסיכון פיזי)
 

Free Smile

New member
חופשיזם מול פשיזם ../images/Emo13.gif ?

נראה לי שהענין הוא שידע הוא כוח ואנו לא כל כך בטוחים שאנו רוצים שיהיה למישהם את זה ידע עלינו --> כוח עלינו... וזה שהמאגר הוא לא סכנה ממשית, לא אומר הרבה, מבלי להתיחס לשאלה שהיא בצדו השני של המשקל - האם הוא הפתרון לבעיה ממשית אחרת? אם כן - אז יש על מה להתווכח אם לא - אז מן הסתם לטיעונים אידיאולוגים יש כאן את כל הבמה. מניח שזה איפשהו באמצע - כי לטיעונים אידיאולוגים (כפי שאתה קורא לזה, איפשהו זה נראה לי מתבסס על הורדת ערך המושג "אידיאולוגיה" ואז להוריד את הטיעונים מרמה "ממשית"- כל זאת בפורום שטוען שה"ממשיות" בכלל נשגבת מלכתחילה מתפיסתנו, אך ניחא!) תמיד יהיה דחף להגיע לבמה, והם גם תמיד מביאים איתם אלטרנטיבות לאיך אפשר אחרת לפתור בעיה.
 
תעדיף אם נקרא להם "טיעונים עקרונים"?

בסופו של דבר אני יכול להבין את ההתנגדות, אם משהו לא מזיק, אך גם לא עוזר בשום דבר, אין הגיון לעשות אותו. על בסיס "אם זה לא שבור - אל תתקן את זה" אני גם יכול להבין את הפחד שיש מהפלישה לפרטיות, שהרי הפרטיות היא מהדברים הבסיסים ביותר שאדם מצפה שיהיו לו, ומי שלקח את זה סביר שיקח עוד דברים בעתיד. אבל כל הפחד הזה מהפגיעה בפרטיות יוצא מנקודת הנחה שכל המידע הזה לא קיים כבר במערכת, וזו פשוט היתממות - מי שעשה צבא כבר נתן טביעת אצבע, מי שנולד כבר נתן דגימות דם ושתן, ובסופו של דבר הרבה מהמידע כבר קיים במערכת בצורה זו או אחרת. והכל, כמובן, במקומות שניתן לפרוץ אליהם(אם לא פרצו כבר). בסופו של דבר אנחנו מתדיינים על משהו שכבר פחות או יותר ברור לכולנו עכשיו, אני חשבתי, בעקבות התיאורים, שבמאגר קיימת איזו סכנה פיזית כלשהי, שבמקרה של פריצה יוכלו לדעת עלי משהו שיפגע בי(בצורה פיזית, או פיננסית, או תעסוקתית וכיו"ב), והתשובה היא ברורה "כרגע לא". כמובן שזה שיש כל כך הרבה מידע עלייך במקום אחד, בלי סיבה הגיונית סבירה, הוא דבר מאיים שממחיש את יכולתו של הממשל לעשות מה בראש שלו, ומראה איך זכויות האדם כבר לא שוות יותר מדי, ואולי גם מבשר לבאות... אבל מתוך המאגר עצמו (ויש להבדיל בין קיום מאגר לבין הפעולה של הקמת מאגר) לא נשקפת סכנה, וזה כל מה שרציתי לדעת.
 

0Pandemonium0

New member
הסכת נא, ידידי, הקשב ושמע

http://no2bio.org/home/ קודם כל ראה את האזהרות המתחלפות בראש העמוד. לא יכול להזיק לך פיננסית או תעסוקתית? לא לא לא. המאגר הביומטרי יכול גם יכול. שנית, וזה הנושא שרוב האנשים לא מבינים ולכן מתבלבלים ומחליטים לתמוך במאגר שיעילותו אפסית בצורה מוחלטת, וזאת על פי מומחים שונים לאבטחת מידע ושאר תחומים משעממים שכאלה.
אף אחד לא מתנגד לתעודות זהות חכמות. אין לי בעיה שתהיה לי תעודה עם טביעת האצבע שלי, וכל פעם שמישהו ירצה לוודא שאני אכן אני, הוא יבדוק את אצבעי המקורית וישווה אותה לטביעה שבתעודה. אם הן זהות, הרי זה אני! D: אבל...היי, רגע, אם אפשר לעשות את זה, למה צריך מאגר? אם אפשר לאמת את זהותי על ידי השוואה בין טביעת האצבע שלי לטביעת האצבע שעל התעודה שלי, למה משרד הפנים צריך להחזיק במגירותיו טביעת אצבע נוספת? שלישית? וזאת ההתנגדות. אין לי בעיה עם תעודה ביומטרית או חכמה. יש לי בעיה עם נתונים ביומטריים שמוחזקים במאגר כלשהו איפשהו, אצל אנשים כלשהם, שמתחלפים בערך כל שנתיים, כאשר אותו מאגר הוא לחלוטין בלתי נחוץ! כן כן! בלתי נחוץ! מה תגיד על זה, תומך יקר? סתם נקודה משעשעת למחשבה: בארצות הברית, המעצמה החזקה בעולם שמושתתת על דמוקרטיה עד לרמה מפחידה כמעט, אין בכלל דבר כזה תעודת זהות. בצרפת ובבריטניה אין חובת הנפקה של תעודת זהות, וגם אדם שהונפקה לו מרצונו תעודה, אינו חייב לשאת אותה! כאשר גורמי ממשלה מנסים לשנות משהו באחת משלוש המדינות האלה, הם נתקלים בהתנגדות ציבורית עזה שמוחצת כל אפשרות לשינוי. לעומת זאת, במספר מדינות טוטאליטריות כמו גם במדינת ישראל, ישנה חובת הנפקה וחובת נשיאה של תעודה מזהה.
 
...

דבר ראשון, הפכת אותי לתומך של העניין, שזה לא נכון בעליל. אני רק ניסיתי להבין יותר טוב מה ההתנגדות הנחרצת, אם יש משהו מעבר למה שאני הבנתי, ותשובה לזה סיפקת בשתי השורות הראשונות של תגובתך - עדיף היה להפסיק שם. ובכל אופן גם מה שאני הבנתי, מספיק בשביל להתנגד לרעיון. העניין של "טביעת האצבע השלישית" הוא דיי שולי, כי טביעת אצבע כבר שמורה במערכת הצבאית. עם זה שהמאגר בלתי נחוץ אני מסכים ברמה מסוימת: כי הרי תמיד אפשר ללכת לטיעון של תעודת זהות שנגנבה/נאבדה/הושמדה והרי אז כשתבוא להוציא חדשה יוכלו לבדוק שאתה, המבקש להנפיק לעצמו תעודה חדשה, באמת מי שאתה טוען. בארצות הברית, שאני שונא את ההשוואות אליה כל רגע -כי היא לא מקום כ"כ נהדר, ולא הרבה יותר טוב שם מאשר פה, מבקשים תעודת מזהה בכל מקום, מה זה משנה אם זו תעודת זהות, רישיון נהיגה, או אפילו דרכון? הרעיון נשאר אותו הדבר, בעוד שאצלם הדרכונים כבר מצוידים בשבב אלקטרוני ויש שאיפה להחדיר שבב דומה לאנשים - אם תשאל אותי הם פשוט מדלגים על הצעד שאנחנו מתעכבים עליו כרגע. מה השאיפה הסופית של השלטונות מכל העסק הזה? אני לא יודע לומר לך - אבל כולם מתקדמים באותו הכיוון.
 

0Pandemonium0

New member
לא התכוונתי להעליב. בסך הכל הייתי עסוק בשעשוע

עצמי, ואני מקווה שהצלחתי לשעשע גם אותך.
העניין של טביעת האצבע השלישית לא שולי בכלל, מאחר שלא כל האזרחים עשו צבא. זה נכון אפילו לגבי ציבורים שלמים. חוץ מזה, הצבא הוא לא גוף מסחרי כמו משרד הפנים.
 

Handy Alley

New member
כדי שאם זה ילך לאיבוד

לא יצטרכו לגרור אותך ב7 בבוקר להנפיק תעודה חכמה חדשה, ולבקש את האצבע שלך. אתה מבין, זה הכל באים לקראתך, לנוחיותך יקירי, הם משרתים אותך שמשרת אותם שמשרתים את כולם. וכך העולם חג וחוגג לו. ד"א. חג שמח לכל הפורום. :]
 

Blutige Erde

New member
כמובן!

הוא צריך להעריך את מאמציהם העילאיים ללכת לקראתו במקום להסתובב בפורומים מושחתים באינטרנט שמסיתים אותו מהתלם החמים והבטוח, שלא לדבר על הצודק. אנחנו פושעים. פויה! פורום רע! רע! No more cookies for us! חג שמח. [: איך זה שגילי לא פתחה שרשור חג שמח הפעם?
 
פתחה - אבל כבר נדחפו לתוכו נצל"שים לא קשורים

אז כנראה שלא שמת לב... חג שמח גם לכם.
 

Free Smile

New member
מי לעזאזל נתן טביעת אצבע בצבא?!

הרבה דברים השתנו מאז גיוסי לפני 7 שנים
 

0Pandemonium0

New member
אפשר לנשום, אנשים. זה מאגר התנדבותי נסיוני.

מה שכן, זה הצעד הראשון. זה הנומרוס קלאוזוס. זה השלט "אין כניסה לכלבים ויהודים". זאת הקמת מחנות העבודה בסיביר. זה הצנזורה באינטרנט הסיני. הצעד הראשון. איפה אתם?
 
למעלה