או, אתכם אני צריכה....

או, אתכם אני צריכה....

בני בן 4 וחצי. שפה עשירה, מבין מושגים חכם ונבון. הקושי העיקר שלו הוא בתחום הגרפו מוטרי כלומר אחיזת עפרון לא תקינה, ציור איש ברמה נמוכה, איכות קו חלשה וכו' האם יש מקום לפניה למכון להתפתחות הילד???
 
קושי גרפומוטורי

בשלב הראשון כדאי להתייעץ עם הגננת ולשאול את חוות דעתה לגבי הצורך בפנייה לתהליך אבחוני. אני נותנת קרדיט לגננת שלה יש ראיה רחבה של הנורמה (בהשוואה לילדים האחרים בגן), והיא יכולה לחדד לגבי יכולותיו וקשייו של בנך . בנוסף חשוב לציין שהתחלה של הימנעות מהתמודדות בתחום זה מהווה אור אדום המחייב בירור מעמיק (במידה ויש כזו). יתרה מכך דווקא אותם ילדים חכמים ונבונים המודעים לקשיים בתחמוי תפקוד ספציפיים עוקפים את הקושי ונמנעים מהתמודדות איתו, מה שלעיתים גורם ליצירת פערים גדולים יותר עקב חוסר התנסות. גיל ארבע וחצי הוא בדיוק הגיל המתאים לבדוק לעומק את צרכיו של בנך. האבחון צריך להיערך ע"י מרפאה בעיסוק, המתמחה בתפקודי ידיים וגרפומוטוריקה. לגבי מקום האבחון: יש לקחת בחשבון שהקשיים שהעלית מאוד נקודתיים ואין צורך בשלב זה בהתערבות של גורמים נוספים. במסגרת התפתחות הילד כחלק מהתהליך נערכת בדיקת רופא ראשונית ולאחריה יפנה בהתאם לשיקול דעתו למרפאה בעיסוק. פנייה דרך המכונים הללו לעיתים מסורבלת וממושכת אך יש לקחת בחשבון שהמלצתם לטיפול תאפשר לך סבסוד האבחון (או הטיפול בהמשך במידת הצורך) ע"י קופות החולים. כמובן שתמיד יש אפשרות לפנות למרכז טיפולי פרטי. לשיקולך ובהצלחה.
 

טלנועה

New member
אני ממליצה לך לפנות לניצ"ן

ראשית המחירים שם לא מאד גבוהים ועד כמה שידוע לי ניתן במיקרים מסוימים לקבל הנחה. בכל מקרה במידה ויש צורך תאבחני כי ככל שמתחילים מוקדם יותר עדיף. ב ה צ ל ח ה
 
למעלה