אזהרה על שקיות סוכר?

PantherettePitz

New member
אזהרה על שקיות סוכר?

אז קראתי את הכתבה הזו ב-Ynet בריאות. לשם שינוי הבעיה שלי לא עם הכותבים במדור אלא מה שמדווחים שם. מסתבר שעמותה כלשהי החליטה שתפקידה לספר לנו מה הנזק שבצריכה מוגזמת של סוכר, על גבי שקיות הסוכר בבתי-קפה, כביכול כדי להילחם בסוכרת.
אין לי מושג מי אמר לעצמו שבטח מה שגורם לכל שותי הקפה האלה להשמין זה חוסר מודעות למה שנמצא בשקית שהם מוסיפים לקפה שלהם, אבל אם יש מסר שאני חושבת שהציבור שומע מספיק זה שצריכת סוכר והשמנה מובילות לסוכרת. לא שאלה לא גורמי סיכון אמיתיים וממשיים, ולא שאין עלייה מדהימה בתחלואה בסוכרת בעולם המערבי, אבל לפחות בפעם האחרונה שבדקתי המידע הזה מקבל שטחי פרסום נרחבים ואולי הוא לא חייב להגיע דווקא עד לשקית הסוכר הקטנה שמישהו בוחר להוסיף לקפה שלו (במיוחד כשזה כנראה לא ממש ההרגל שגורם למגיפת ההשמנה והסוכרת בעולם). זה בוטה במיוחד לאור העובדה שאנשים רבים מסתייגים משימוש בממתיקים מלאכותיים (בצדק או שלא בצדק - בפועל הם בטוחים לחלוטין לפי כל הידע המחקרי הקיים, אך לא תפקידי להתערב בשיקולים של אחרים על מה לסמוך), ובאופן מודע משתמשים בסוכר במידה מאוד מתונה.
בקיצור, לי העניין נשמע ממש מיותר, כנראה עולה למישהו כסף Better spent elsewhere וסתם עוד שלב בדחיפת האף לצלחות (או לכוסות) של אנשים.
 
לא היה מחקר לאחרונה שקישר סוכרת עם ממתירים מלאכותיים?

ההגיון היה משהו בסגנון של הטעם המתוק של הממתיקים גורם להפרשת אינסולין ממש כמו סוכר, ולכן ממתיקים מסוימים גורמים לסוכרתמ ממש כמו סוכר אמיתי...
 

PantherettePitz

New member
תסתכלי בתגובה מתחתייך

יש שם הסבר למנגנון המוצע לגבי האפקט של ממתיקים מלאכותיים שמצאו בכמה מחקרים.
המידע שכן קיים עוד מאוד ראשוני אבל הוא רחוק מאוד ממה שאת כותבת. ממתיק מלאכותי לא יכול לחקות סוכר ולגרום להפרשת אינסולין כי הגוף שלנו לא מזהה סוכר ומפריש אינסולין על סמך זה שהוא מתוק אלא על סמך קישור של המולקולה לקולטן ייעודי בלבלב. הקישור הזה תלוי בהתאמה במבנה, וזה אומר שממתיק מלאכותי (שהמבנה שלו לא זהה לזה של סוכר אפילו שהוא מתוק) לא יכול לגרום לאפקט הזה.
 

noush29

New member
יש מספר מחקרים מעניינים שיצאו לאחרונה בנושא

העיקרי שבהם הוא של ערן אלעינב ממכון ויצמן שמקשרת שימוש ארוך טווח בממתיקים מלאכותיים להעלאת התינגודת לאינסולין ורמות הגלוקוז בדם לאורך זמן, עיקר המחקר שלו מדבר על כך שכנראה השימוש בממתיקים משפיע על הפלורה הטיבעית של חיידקים במעי וגורם לעוד המון דברים מלבד השמנה- שמעתי הרצאה ממש מרתקת שלו בנושא.
הכי קל לקשר סכרת לסוכר ( זה אפילו שם דומה
) אבל רוב המנגנון לא תמיד ברור או הגורמים אליו אז עושים את הקישר הפשטני ביותר.....
 

PantherettePitz

New member
את צודקת

וברור שסוכר הוא לא הגורם היחיד לסוכרת. יש עוד הרבה דברים ששווה לדבר עליהם מעבר להימנעות מצריכה מוגזמת של סוכר וחבל שלא מדברים יותר (למשל - הקשר בין פעילות גופנית להפחתה בתנגודת לאינסולין ומניעת סוכרת). גם בלי קשר לזה, הבחירה להתחיל לסמן שקיות סוכר בבתי-קפה נראית לי תמוהה.
 
למעלה