אז באמת - למה לנשים בלבד?

אז באמת - למה לנשים בלבד? ../images/Emo68.gif

את הדעה שלי כתבתי בקצרה ב"שאלות נפוצות" אבל אשמח לשמוע את הדעות שלכן בנושא. מה מאפיין קהילה נשית, והאם הקהילה שלנו באמת מתאימה לאיפיון הזה?
 
קודם כל ברכות...../images/Emo39.gif

קהילות נשים ,חייכתי לעצמי הרי משחר ההיסטוריה הסתדרנו הכי טוב אחת עם השניה,ההבנה ,ההבנה האולטימטיבית קיימת ומתקיימת בחברותא שכזו שמחתי,אהבתי,ואימצתי
 

מאנייה

New member
שירלי.

המקום שבו אני חשה הקלה הוא בקרב החברות שלי שהן כמוני. ככה זה וזהו. כמוני דרך אגב לא במובן של פרופיל סוציולוגי זהה. כלל לא. כמוני באיזה שהוא אופן נפשי. אני גרושה עם ילדה וכל זה. יש לי חברות רבות מאוד רווקות הוללות או לא הוללות. יש לי קירבה נפשית גדולה אליהן ובקירבן אני יכולה לנוח. אפשר לכנות את זה משפחה נפשית. ומשפחה נפשית נשית זה הדבר הכי שווה שיש. יש שם תמיד המון הומור, הומור עצמי לא נורמלי, רוך, אבל גם עוצמה מהממת. אני חייבת להגיד לך שירלי שתמיד הייתי בת של בנים. תמיד היו לי חברים גברים דווקא. את החברות הנשית גיליתי בשנים האחרונות, ועדיין אני במסע של הגילוי הזה. זה הדבר הכי נפלא.
 

ailag

New member
שוביניזם טהור.

את מתיימרת לקבוע שיש דברים שנשים יכולות לעשות טוב יותר מגברים. זו בדיוק ההגדרה של שוביניזם (it goes both ways, כלומר גם אם נפלה נגד גברים זה עדיין יהיה שוביניזם). מה אשם מישהו שנולד עם איברים אחרים, שאת דוחה אותו מהקהילה שלך? אגב, מהודעת המנהלת נראה שהפורום ממש חופף לפורום של קהילות סחר חליפין. תוכלי לפרט על ההבדל?
 
שוביניזם? טהור?

ההגדרה של שוביניזם היא: "לאומנות, קנאות לאומית קיצונית מלווה בשנאה לעמים אחרים" (א. אבן שושן) זה קצת גורף להכליל את ההגדרה הזו עלינו, לא? ויחד עם זאת, כן - גברים ונשים הם שונים, אוהבים דברים שונים, עושים דברים בצורה שונה, וגם נוטים לנהל מערכות יחסים בצורה שונה (ודי כבר עם ה"שוויון". הרי מה שאנחנו מבקשות הוא שוויון-זכויות ולא שוויון-גנטי ולא "זהות"). הפניה שלי לנשים היתה מטעמים של העדפה אישית (לא מינית). פשוט יותר נוח לי עם נשים - לבקש, לקבל, לספר, להתחלק. ההנחה שלי היתה שגברים לא ממש ירוצו לקחת חלק בפרוייקט הזה, אבל אני ממש אשמח (ואתפלא, אמנם) אם אתבדה - ויאללה, בואו נבדוק את זה לעומק. בנים, נא להגיב (ומייד אחר כך - להרשם לקהילה). באשר לקהילת סחר חליפין - אצלנו מדובר בחליפין, אבל לא בסחר. אין רישום, אין התחשבנות, אין השוואה בין מה שנתת למה שקיבלת. נגיעה רכה היא ההפך ממטבע שעובר לסוחר (לדעתי). ואגב, זו הסיבה שעדיף לדעתי לא להציע את השירותים המקצועיים שלנו, כי אז הציפייה היא לתמורה "הולמת" (כלומר, שוות כסף), ואת זה קשה לספק (דוגמא: אם את מציעה טיפול שיאצו ומבקשת נסיעה לסופר, את עלולה להרגיש מקופחת...)
 

s u p e r mind

New member
הנה בן הגיב לך...

נכון שיש שוני מחשבתי מסויים בין נשים לגברים, אבל זה לא אומר שגברים אינם יכולים להבין נשים... ואת יכולה לבקש, לקבל, לספר, ולהתחלק גם עם ג'נדר שונה משלך, בכל מקרה טובים השניים מן האחד... (לגבי המין). איני מתכוון להירשם, אך אשמח להביע דעתי בענייני נשים מדי פעם.
 

ailag

New member
שוביניזם כאפליה על בסיס מגדר

גברים ונשים אוהבים דברים שונים ? עושים דברים בצורה שונה? עכשיו עזרת לאוניברסיטה שלי להעיף אותי מלימודי פיזיקה. בתכלס - אתן עושות מועדון לבנות בלבד. אתן מגרשות מהמועדון גברים רק בגלל שנולדו גברים ("אז באמת - למה לנשים בלבד?"). אף אחד לא מונע מהם מחר להגיד לך לא להצטרף לחוג לפיזיקה באוניברסיטה שלהם בגלל שנולדת אישה. הנחה שגברים לא ירצו לקחת חלק כמוה כהנחה שנשים לא ירצו לקחת חלק בלימודי מדעים מדוייקים. גם אם זו הנחה תמימה, היא משפיעה. אני לא מנסה לתקוף פה, אבל כשראיתי את הקהילה זה הדבר הראשון ששמתי אליו לב, ועם האלמנט הזה (של האפליה) הקהילה שלכם נראית הרבה פחות טובה ממה שאת רוצה. אולי כדאי לוותר על החלק הזה של "מועדון לנשים בלבד". בנוגע לסחר חליפין, זה גם הרעיון אצלם (עזרה הדדית עם דגש על האלטרואיזם). בזמנו ביקרתי את שיטת החרוזים בגלל שהיא דומה לכסף רגיל והם עצמם אמרו שהחרוזים שונים מכסף רגיל - עם טענות דומות מאוד לשלך. אולי כדאי להזמין לכאן אנשים משם, שיוסיפו לנושא. אגב, אם תגידי (ספציפית) את המילים "שוות כסף" בנוגע לסחר חליפין - קהילות סחר החליפין מיד יתקנו אותך. הם תיקנו אותי על ביטויים יותר "רכים" מזה.
 
מסכימה חלקית

אני בהחלט מסכימה לפתוח את שערי "המועדון" לגברים שמעוניינים בכך,אבל מקווה שהדיון בנושא יימשך, כי אין לי ספק שההבדלים בין גברים ונשים קיימים, לגיטימיים ומעניינים, וחבל להכחיש אותם ו/או להתעלם מהם. אגב, מה דעתך על פרוייקט "תעביר את זה הלאה" שהושק השבוע? מבלבד היותו מבורך, האם את לא מוצאת שהוא פועל לאותן מטרות (בגדול) בצורה הרבה יותר "גברית" (סליחה על הביטוי)?
 

ailag

New member
../images/Emo45.gif

נשמע טוב, כל עוד באמת לא תהיה אווירה שגברים "מיותרים" במועדון.
מהו פרוייקט "תעביר את זה הלאה"? האם אני עד כדי כך מנותקת? ראיתי את הסרט..
 

ailag

New member
וגם

(סליחה, בשעות כאלו אני חושבת בחלקים. עוד לא הלכתי לישון) בקשר להמשך, בנוגע לקיום ההבדלים, זה בהחלט יכול להיות נושא טוב לשיחות ודיונים (ועוד יותר: אם הייתי מתנגדת הייתי מונעת את חופש הביטוי בצורה מובהקת) . אני התייחסתי ליישום של אותן דעות בקשר להבדלים. כלומר : נחמד מאוד לדבר מפה ועד מחר (זה כבר מפה ועד היום?
) על ההבדלים, למי שזה עושה טוב - סבבה. אבל שזה לא יפריע או יגביל אף אחד. אגב, אני תומכת בגישה שכל ההבדלים, או לפחות רובם, נובעים מחינוך בלבד. אפשר לראות את זה כשעוקבים אחרי השתנות של תכונות במשך מספר דורות - למשל, הרבה פחות נשים יודעות לבשל היום, הרבה יותר גברים כן. מספר דורות זה לא מספיק זמן בשביל שהביולוגיה שלנו תשתנה, אז כנראה אותם הבדלים - אשמתם בחברה ובחינוך. שזה דבר די נחמד לחשוב עליו, כל אחד בעצם יכול לעשות מה שהוא רוצה בלי תלות במין. (בעצם הכל חותר לזה שאני רוצה להיות אסטרונאוטית
)
 

מאנייה

New member
יאללה יאללה

זה מה שיש לי לומר. אני בעד מועדון נשי. אנחנו אחרת כשאנחנו רק נשים. ותמיד יש כאלה שרצות לשמור על השיוויון הזה ולהגיד שגם גברים זה אחלה. אז כן גברים זה אחלה בחלה. ומועדון לנשים בלבד זה גם אחלה ויאללה יאללה.
 
למעלה