מדוייק ומושך, כרגיל...
פעם, היה איש אחד שהיה לו צאן כבשים. מהכבשים היה אורג מלבושים נאים ובעזרת המלבושים האלה לא רק היה שומר על משפחתו מהקור ומעקיצות חרקים, אלא גם היה מחליף אותם בתמורה לעגבניות מהשכן משמאל ובשר ציד מהשכן מימין. כולם היו זקוקים למלבושים כאלה, ואם היו לו מספיק כבשים, לא היה צורך שעוד בן שבט יגדל כבשים. לאף אחד לא חסרו מלבושים. אבל, היו מקצועות שהיה יותר קל להחליף ומקצועות שפחות קל להחליף. את ראש השבט ואת השמאן, לא היה קל להחליף ולכן הם היו מהראשונים שדואגים להם. בתמורה לכישורים וליכולות שלהם הם קיבלו מכל טוב תוצרי השבט. אולי הם לא דאגו בקשר לזה וקיבלו פשוט מה שקיבלו מבלי לדרוש, אבל אין ספק שאם היו נשארים רק שלושה סוודרים ולשמאן היה חסר אחד, הוא היה מקבל אחד (על חשבון בן שבט אחר, שהוא פחות ייחודי לשבט). נכנסו מטבעות הכסף לסיפור וטרפו את הקלפים. מטבעות של כסף אפשר לצרוך לא רק לשימוש כרגע (או בחורף הבא), אלא יש טעם לבקש עוד ועוד מהם, מכל מני סיבות, אולי העיקרית היא שאפשר להחליף אותם בכל דבר אחר. עכשיו, המשחק הוא כבר לא שיהיה לך די צרכך כי הביטוי הזה הופך חסר משמעות. תמיכה אנרגטית היום לעיתים נדירות מביאה אותך למעמד הכנה ולשפע החומרי שהיתה אז לשמאן של השבט. לטעמי אחת הסיבות היא שהאנרגיות מבוזבזות פה על איתור השמאן הזה, כשכל פלוץ חושב שהוא יכול להכשיר שמאנים חדשים בשיטת טיפול יוקרתית שהוא המציא ומלמד אותה בשעתיים. ככה, לכל שבט יש שמאן לכל חצי בנאדם והכישורים הולכים קיבינימט. האיזון הטבעי אולי ידאג לזה שהשמאנים האמיתיים והיעילים הם אלה שירוויחו מדרך החיים הזו (לא כסף לחשבון הבנק, אלא שפע בחיים), אבל זה לא איפה שאנחנו נמצאים היום. אני חושבת שנכון שכל הילר ש"מחזיק מעצמו" (כמו שאתה!) ידרוש (מהייקום, לא ממטופל) תמורה חומרית בעבור הטיפולים והעזרה שהוא מביא לעמיתיו, לא בהכרח בגלל המאמץ שהוא משקיע, אלא על מנת שיוכל לחיות בכבוד ותוך שחרור הצרכים היומיומיים שלו, ולהתמקד בעזרה הזו שהוא מגיש ובהמשך התפתחות רוחנית. המשמעות הטכנית היא שכל מטפל צריך להגיע למצב שהחיים כמטפל נעימים ושופעים עבורו. כמה לשעה? טוב, זו כבר שאלה מנוקדת. אני עדיין לוקחת 150 ש"ח לשעה, רחוק מאוד (לכיוון מטה) מחברותי בעלות שנות נסיון דומות ותואר שני בתחום, ואני שמחה על זה, כי זה סכום הוגן ומתאים לי. אבל זה כבר מאוד אישי, לא?..