אז מה דעתכם על חח"י?

drorjs

New member
אז מה דעתכם על חח"י?

שממש פונה בלי בושה לציבור ומבקשת שנרגע על המכשירים ה"זללניים" היום. לא יודע מה איתכם אבל אני ממש מעקם את האף ומרים גבות... מה הם מתכוונים לעשות עד שנה הבאה? הרי הצריכה לא תפחת. האם יכולת ייצור תרמו סולרית של כ300 מגה-וואט למשל לא הייתה יכולה להציל את המצב? (תרמו סולרית! לא PV) לכסות את הפער בדיוק בימים רותחים כמו היום?
 

creth11

New member
אתה נובח על העץ הלא נכון

הכתובת לשאלות היא רשות החשמל- גוף ציבורי ממונה ע"י הממשלה רשות החשמל היא זו שקובעת את המיכסות והאישורים לייצור חשמל וכן את התעריפים, רשות החשמל היא שקובעת גם הקמת תחנות ואיזה, חחה"י רק קבלן ביצוע ואספקה. לשאלתך - למזלנו אין ייצור סולארי בהיקפים גדולים מכיוון שתלות בייצור סולארי כחלק חשוב באספקת החשמל היה מבטיח את הפסקות החשמל בצריכות השיא, בגלל היתמהמהות של רשות החשמל והממשלה בהחלטות לגבי הגדלת כושר הייצור אני מגיעים למצב שכושר הייצור של חברת חשמל מנוצל עד 98% בשעות השיא להזכירך דנו כבר בקשר בין שעות השיא ושעות השמש, כמו כן השמש גם בקיץ אינה מספקת קרינה לייצור חשמל מעבר ל8 שעות. מעניין האם אתה ועוד מרבית תושבי גוש דן היו מוכנים לכבות את המזגנים משעה 15:00 היום בגלל ירידת האספקה הסולארית ומחסור בחשמל חליפי. הרעיון להקים כוח ייצור כפול גם סולארי וגם גיבוי לחוסר השמש הינו יקר ומייקר את המחיר ללא צורך, וכאמור אין אפשרות לאגירת אנרגיה סולארית להרחבת שעות השימוש .
 

drorjs

New member
אז רשות החשמל נותנת את ההוראות.

זה לא הכי עקרוני. מה לא הגיוני ביכולת ייצור נוספת (לא כפולה!) שהיא דווקא מקסימלית בתנאי החום כמו של היום למשל,( תרמו-סולרית -תרמו-סולרית -תרמו-סולרית), כלומר ריכוז קרינת השמש במראות והפקת חום לייצור קיטור. לא 1000 מגה-וואט , אבל כמה מאות. לא דיברתי על מערכת מחליפה. רק על סיוע לתחנות הקיטוריות הקונבנציונאליות בימי שרב. הרי מה אמרה חברת חשמל? שהבעייה שלה בהספק היא בין 12 ל5 אחר הצהריים. שעות שהשמש זורחת בהן יפה וחזק. לא דיברתי על אגירה. דיברתי על תוספת להספק בשעות עומס בשיא הקיץ. לדעתי תחנה תרמו סולרית גדולה או מספר קטנות יוכלו לתת סיוע כזה. למה לבנות עוד תחנות קטנות ששורפות דלקים רק בשביל לסגור את הפער הזה של החמסינים? האם מחיר האחזקה של תחנה תרמו סולרית דוממת גבוה מאחזקה של תחנות גז דוממות? את הבעיות שיש עם החלפה טוטאלית של אספקת החשמל מדלק מאובנים לסולרי כולנו פה מכירים היטב.
 

creth11

New member
איני בטוח כלל שבשעות 16 17 ניתן להפיק אנרגיה

סולארית ובאיזה הספק יחסית ואם אתה כבר שולח אצבע מאשימה אזי מאוד עקרוני להפנות אותה ליעד הנכון כמו שמאוד עקרוני להבין קצת איך המערכות האלה עובדות והיכן האזרח יכול להפעיל לחץ פוליטי על ניבחריו.
 

yuval zmiri

New member
ערוץ 1 מציג החום המעיק גרם לתפוקת שיא

משק האנרגיה של ישראל יצא בשן ועין, מה עם החלטות אמיצות? למעשה הייצור כמעט הגיע לקצה היכולת ב-13:30 אתמול. הצריכה הביאה לייצור בפועל 8% פחות מהשיא (11,000MWatt). מייעדים 20% לתקלות בלתי צפויות וזה כבר לא ריאלי. אם ברצונכם לפנות בשאלות לדר' ניב אשמח לרכז ולשלוח אליו במייל [email protected]
 
למעלה