אז סתם מאכילים אותנו שקרים??

Arik81

New member
אז סתם מאכילים אותנו שקרים??

http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=549512&sid=126 כתבת ערוץ 10 על הפקולטות להנדסה.... כמה דברים: 1. בזמן שהנשיא שלנו מתראיין מצלצל לו הפלאפון. 2. דווקא זאת מהחנות מדברת?? אחר כך מתפלאים למה המכללות כאלו... 3. אין תגובה של המכללה... כמה נקודות למחשבה.. איפה כל אותם סטודנטים מאצלנו שטוענים שהם יותר מוצלחים אקדמית מהאוניברסיטאות. למען האמת באמת שקיבלתי הרגשה שהמכללה הזאת באמת ברמה גבוהה אקדמית. טוב כנראה שמהיום יהיה יותר קשה להתקבל לעבודה...:) צריך להיות אופטימים.
 

ethna

New member
אני לא מבינה

למה רק עכשיו זה מופיע בחדשות, הרי עברו חודשים מאז פורסם הדו"ח. עבר זמן מאז קראתי את הדו"ח, אולם כזכור לי הוא לא כל כך חמור כמו שזה מוצג בחדשות.בטלביזיה יש עריכה והצגת נושא מגמתית והיא תמיד מכוונות לרייטינג גבוה. ואגב, לאחר הכתבה הלא מחמיאה (למרות שלמעשה כל הכתבה צולמה באפקה) זה מה שהיה לך להגיב, על הסלולרי או על רינת מהחנות?! מה לגבי איזו ביקורת קונקרטית לדו"ח? לגבי התגובה של אפקה, אני מניחה שלא היה זמן בתוכנית לתגובות של כל המוסדות האקדמיים, לא לאפקה עליך לבוא בתלונות על כך שאין תגובה בכתבה, אלא לערוץ 10 שהחליט לשדר דווקא את התגובות ששידר.
 

Arik81

New member
תראי תביני ותלמדי...

לא משנה כמה את באמת מרוצה או לא מהמכללה.. מעניין את כולנו בסיום התואר למצוא עבודה ראוייה. המעסיקים/חברות לא יכולים לדעת מה הרמה האקדמית של המכללה, ההתרשמות שלהם זה ממה שהם ראו בחדשות כמוני וכמוך וזה לא הכי מחמיא. אבל כמו המון פעמים באיזה קורס כבד מסויים שאת מוציאה ציון נמוך כי לא כל כך הכל לך או היה לך איזה בלאק אווט וסטודנט שלא יודע מה הלך בקורס, הלך לו קלף והוא קיבל ציון גבוה אבל הוא לא יודע כלום מהחומר (רק לפתור את השתי שאלות של המבחן) ואת לעומת זאת יודעת את החומר ממש ממש טוב אז לך יש 60 עם המון ידע והוא עם 95 בלי ידע כלל. זה קורה לא מעט פעמים. אז את שלמה עם עצמך אבל שתרצי תואר שני ממש לא מעניין אותם מה או כמה את יודעת הם רוצים ממוצע. או חברות מסויימות דורשות ממוצע ציונים אז אם יש לך ידע ואין לך ממוצע לא תגיעי כלל לראיון. נ.ב. מה שהמעסיקים יודעים זה שרמת הבחינות אצלנו נמוכה עד בינונית.....
 

freesoul21

New member
הכתבה הזאת יצרה אצלי תחושות רעות

האם באמת המכללה שאני לומד בה לא שווה כלום? האם לאחר סיום התואר במכללה זאת אני לא אמצא עבודה? האם כל הדיבורים שרמת הלימודים במכללה עולה כל הזמן זה הכל שקר? האם באמת יסגרו אותה?
 
המכללה רחוקה מלהיות מושלמת...

אבל הנח לדעתך לנוח, רמת הלימודים מצויינת. כל שעליך לעשות כדי להיות בטוח זה להשוות את רמת המבחנים בין אלו שבאפקה ואלו שבאוניברסיטה. צריך לראות את מלוא התמונה, ואם תסתכלו על כולה תראו שיש ברקע אוניברסיטאות בצרה צרורה. אני משוכנע ללא צל של ספק שמאחורי הכתבה הזו עמד, בין היתר, כוחן של האוניברסיטאות. לדעתי, יש כאן תרגיל יחצ"נות מעולה שלהן... המצב הכלכלי שלהן רק מדרדר והן מפסידות יותר ויותר סטודנטים לטובת המכללות. מי שעושה כתבה כזו(ונראה שלא עשו כך במקרה הזה) צריך להבין שמסלול הלימודים של מכללה שונה מזה של אוניברסיטה. החל מתהליך הקבלה, דרך מסלול הקורסים עצמם שעובר בצורה שונה, ועד למבחנים. שונה הוא לא בהכרח פחות טוב. הוא שונה. מה שבאמת חשוב זו רמת הסטודנטים שיוצאים מהמכללה\אוניברסיטה. את זה צריך לבדוק. זו השורה התחתונה החשובה. הצרה הגדולה שלנו, כסטודנטים היא עכשיו במישור של דעת הקהל. כתבה כזו שורפת המון גשרים. יתרה מכן, אנו עלולים למצוא את עצמנו בסערת אגו בה תוכתב רמת לימודים גבוהה עוד יותר... שלא לצורך... אין לנו, אלא להתכופף ולקוות שלא יהיו ריקושטים גדולים מדי.
 

Shaycus

New member
לא מובן

איך רמת האונירבסיטאות כל הזמן יורדת כי הם בבעיה כלכלית, אם רף תנאי הקבלה כל הזמן ממשיכים לעלות בצורה אסטרונומית, חוץ מזה במקצועות המבוקשים יותר (ובפרט מקצועות ההנדסה) תמיד התפוסת מקום מלאה לחלוטין, אז איך זה בדיוק מסתדר? וגם אני שמעתי שהרמה הכלכלית שם בגרעון הולך וגובר.. זה פשוט לא מסתדר לי
 

elil1975

New member
תנאי הקבלה תלויים אך ורק בביקוש

זה לא קשור לרמת הלימודים ולא לקושי של אותו מקצוע. כך למשל, כדי להתקבל למגמת כימיה באוניברסיטת תל אביב נידרש ציון הפסיכומטרי נמוך מאשר למגמת הפסיכולוגיה. זה בגלל שלפסיכולוגיה יש הרבה ביקוש אך כמות המקומות מוגבל. כמו כן, גם במכללה שלנו, אם יבואו עכשיו 2000 מועמדים שרוצים להתקבל למכללה, אבל המכללה מסוגלת לקלוט רק 500, אזי תנאי הקבלה למכללה יעלו מאוד, אבל בכל זאת, הם לא יכולים להיות שווי ערך לאלה של האוניברסיטאות, גם אם רמתה האקדמית של המכללה זהה לרמתן, משום שאז, מי יבוא למכללה ? חברים, אתם אומרים שהרמה של המכללה שלנו לא נחותה מזאת של אוניברסיטה ? אבל מי מכם היה בוחר ללמוד במכללה לו סף הקבלה באפקה היה למשל 700-650 ? פרט ללימודי ערב, שזאת תוכנית יחודית לאפקה, כולם היו מעדיפים את האוניברסיטה. ודבר האחרון, באשר לרמה של אפקה. אכן עכשיו יותר קשה לעבור מבחנים, ויש קורסים שהתוכן שלהם זהה לתוכן של קורס מקביל באוניברסיטה, אבל בכל זאת, בסך הכל, עדיין אנחנו לא הטכניון ולא אוניברסיטת ת-א. יש רשימה נכבדת של קורסים באפקה שעוברים אותם בהליכה למרות שהתכנים שלהם בכלל לא קלים. חג שמח לכולם !
 

Phoenix69

New member
אם תקראו את הדוח טוב

1. תראו שהוועדה שהוקמה היא אחרי שכתבו את הדוח (מוזר לכתוב דוח בלי להקים ועדה) 2. כתוב שאפקה שלחה דוחות שיקריים לגבי כמות השעות שהמרצים מלמדים. אפקה שלחה למל"ג כמות שעות שנתית ובמל"ג חשבו שזה סימסטריאלי. אפקה ציינה גם בשנית שהם שלחו כמות שעות שנתית והמל"ג לא ראה לנכון לתקן את זה. 3. בדוחות של המל"ג לאונברסיטאות השונות (כולל טכניון) הם מציינים בקפידה את רמת המבחנים לגבי כל מקצוע ומקצוע. רק באפקה מציינים את רמת המבחנים כולה כבינונית מינוס. כמובן שיש עוד דברים שאפשר לציין אך לצערי אין הוכחות ודאיות לגבם. נוסף על כך ראיתי את הסילובוס של אוניברסיטת ת"א במקצועות הנדסת חשמל ובמעגלים אנלוגים והוא בדיחה!!! קודם כל אצהם אין הנדסת חשמל 1 ו-2 אותו דבר לגבי מעגלים אנלוגים. הם מקבלים קורס סימסטריאלי של כל אחד מהמקצועות ובו הם לומדים חלק ממה שיש בהנדסת חשמל 1 וחלק מ -2. כל שאר החומר מכניסים את זה לשאר המקצועות המתקדמים שעה או שעתיים פה ושם. כנ"ל למעגלים אנלוגים. (אני אבקש מחבר שיש לי שם שישלח לי את הסילובוס המעודכן למי שלא מאמין). נכון אין ספק שאנחנו לא יכולים להתחרות במעבדות, בחיי החברה ובניסיון של אוניברסיטת ת"א או הטכניון. אבל קודם כל מי שמכיר את אוניברסיטת ת"א או הטכניון יודע שהדיסטנס בין המרצים לסטודנטים הוא לא פחות מאשר מפקד בטירונות וטירון. מה שאצלנו רחוק מאוד מהמצב הזה. הדבר היחיד שהכתבה יכולה לפגוע הוא בכמות סטודנטים שירשמו שנה הבאה למכללה. אתם שואלים בטח מה עם הקבלה לעבודה... מנהל שעד עכשיו לא לקח סטודנטים מהמכללה או ממכללות אחרות בגלל אותן סטיגמות הוא גם לא יקח בעתיד. אלה שכן מעסיקים ויש כ 2000 בוגרים של המכללה במשק יודעים כי יש מהנדסים איכותיים שיוצאים מהמכללה הזו. לבל נשכח כי רק בשלוש שנים האחרונות יש את ההתפתחות של המכללה ברמה שלה. עוד מידע שראוי לציין הדוח של המל"ג עדכני ללפני יותר משנתיים אם אני זוכר טוב. ואם אני לא טועה (ופה אני לא) אותו מל"ג אישר לאפקה לעבור מ B.Tc ל B.Sc. והיא המכללה הראשונה שקיבלה את האישור הזה!!! מסקנה מכתבה המגמתית שהיתה בערוץ 10. הכתבה היתה מגמתית לכל צופה, אתם מוזמנים לקחת סילובוסים של מכללות אחרות שלא צוינוי בכתבה ואפילו של אוניברסיטאות ומוסדות גדולים אחרים ולראות שמהמכללות האחרות אנחנו לא נופלים בכלל ומאותם מוסדות גדולים אנחנו לא נופלים בהרבה. הכתבה באה בהזמנה מיידית מאותם מוסדות גדולים כדי למנוע ירידה בכמות הסטודנטים בפקולטה להנדסה שם. הסטודנטים שמתאימים לאותם מוסדות גדולים יקבלו פה מלגה ואפשרות להיות במסלול מצטיינים (קוראים לו אתגרים אם אני לא טועה). אם נכללנו עם מכללות איכותיות כמו שנקר וירושליים אין ספק שאנחנו מהווים איום! איפה המכללות האחרות כמו סמי שמעון (לא פונקציה בכלל) ו HIT (חיקוי רע של MIT) שהיא נחשבת מובילה בגלל המקצועות האחרים שלומדים שם. לסיום: שיהיה לכל בית ישראל חג שמח, כשר ושקט לכל הסטודנטים של אפקה. אין לכם מה לדאוג בסופו של דבר הפרסום האמיתי של המכללה זה אנחנו הסטודנטים. כנסיים את התואר ונגיע לעבודה (כמו 2000 בוגרים אחרים) גם אנחנו נראה את יכולתנו ואת הכישורים שקיבלנו מהמכללה ונראה שאנחנו לא פחות טובים משום מוסד אקדמאי אחר.
 
לא מדוייק....

ל-HIT יש בוגרים עם תואר B.sc.te עוד לפני שאפקה הייתה אפקה... וליתר דיוק, לפני ש-HIT הפכו ל-HIT, והם היו סתם המכון הטכנולוגי, הם היו נותנים תארי Bsc.te (ה-Te מסמל Teach) של אוניברסיטת ת"א. היית יכול ללמוד שם תואר כזה (וזה תואר הנדסה לכל דבר + תעודת הוראה) כשלוחה של אוניסברסיטת ת"א. התארים הנוכחיים הם של HIT ממש...
 

bug96

New member
שמשהו יתעורר שם בהנהלה

האמת, באמת בושה. אני, בתור סטודנט בשנה רביעית, באמת ראיתי איך הרמה במכללה עלתה במשך השנים. האיכות האקדמית השתפרה מאוד. אבל, מה לעשות שכדי למקסם את כמות הסטודנטים ההנהלה מתפשרת בתנאי הקבלה ולא עוקבת אחר הסטודנטים שבאים לקבל תואר בקומבינות. אילו יעשו ועושים לנו, לאלה שלומדים באמת, שם רע מאוד בתעשיה.
 

o d 1

New member
אולי יושב ראש האגודה

יפנה להנהלה כדאי שיתחילו להזיז את הת*ת שלהם כדי להעלות את המודעות של המכללה הזאת כי אחרת כולנו נאכל קש!!! חברים! צר לי לאכזב אותנו אבל אם תסתכלו על מודעות הדרושים (הנדסת חשמל) כמעט בכל אחת מהן רשום מאונברסיטאות נבחרות או שאפילו מדייקים מאיפה הם רוצים סטודנטים טכניון/ת"א/ב"ש אז שלא יעבדו עלינו!
 

tapuzuser10

New member
מבאס ../images/Emo10.gif

הלוואי והיו מאפשרים לבוגרים של אפקה להתקבל אוטמטית לאונ' ת"א ולהשלים לתואר ראשון שלהם (נניח בשנתיים) אני אישית הייתי שוקל את זה. אבל הם דורשים פסיכומטרי מחדש,אפילו שאתה כבר עם תואר מהנדס...גם כן "שת"פ אקדמאי"
 
למעלה