תשובות
אתה סבור שעצם הקמת נת"צ מביאה תחבורה ציבורית
אבל זה לא עובד כך. תחבורה ציבורית מביאה נת"צ ולא להיפך.
אתה כותב שהארכת הקו האדום לא תהיה רלוונטית כי לא תהיה במרחק הליכה. כאילו שנת"צ בגיסין נמצא במרחק הליכה לרוב תושבי שכונות אם המושבות.
ונת"צ בגיסין בכל מקרה אינו אפשרי לפני שהרחוב יורחב. אין שום אפשרות לקחת נתיב קיים בגיסין ולהפכו לנת"צ. זה פשוט לא יעבוד ויהווה גזירה שהציבור בשכונות שאתה גר באחת מהן לא יוכל לעמוד בה.
אני אולי לא מכיר מספיק טוב (טענה שאתה חוזר עליה שוב ושוב בשרשור הזה), אבל על עובדות אי אפשר להתווכח והעובדות הן שמירב הקישור התח"צי בין שכונות צפון העיר לבין תחנת הרכבת לא מתבצע דרך גיסין והמר אלא דרך ראשון לציון והקטע המזרחי של אם המושבות.
זה כך לא בגלל שרירות לב, אלא כי זה הגיוני תחבורתית.
אגב, מעולם לא היה קישור בין התחנה המרכזית לבין תחנת הרכבת שנסע בגיסין ובהמר ברצף עד לרחוב המכבים. גם קו 44 במסלולו הישן נכנס לתוך שכונות אם המושבות ונסע בגיסין רק למקוטעין. גם התכנון לגבי הארכת קו 25, היה במסלול הישן של 44 ולא ברצף בגיסין.
אתה מתעקש על נת"צ לתח"צ שאיננה.
אם וכאשר יהיה בגיסין תח"צ שתצדיק נת"צ אולי תוכל לשכנע אותי. אבל לפי המצב שקיים היום (שלטענתך אינני מכיר מספיק טוב), אין שום הצדקה לנת"צ כזה.
ולגבי שטחים פרטיים שיוצרים בעיה, אתה ודאי יודע שבגיסין קיימת בעיה חמורה מאוד מהסוג הזה שמונעת את הרחבתו, לא פחות וכנראה יותר מאשר את הארכת שלוחת הקו האדום.
תשובות
"אבל זה לא עובד כך. תחבורה ציבורית מביאה נת"צ ולא להיפך."
אז תסלח לי מאוד, אני כופר בעניין הזה, זה ממש לא נכון.
אם מקום עמוס ואין בו תחבורה ציבורית, אין טעם להכניס אליו סתם תחבורה ציבורית שתיתקע שם
ורק אחרי שיתפתחו שם 40 קווים, להתחיל בנת"צ,
כי אף אחד לא יסע בהם.
אמירה מאוד לא הגיונית, ואגב, אל תדאג, אני יודע שלא רק אתה חושב כך.
"אתה כותב שהארכת הקו האדום לא תהיה רלוונטית כי לא תהיה במרחק הליכה. כאילו שנת"צ בגיסין נמצא במרחק הליכה לרוב תושבי שכונות אם המושבות."
אכן, גיסין עוטף את אם המושבות, הוא צמוד לשכונה.
התחנה הקרובה של הקו האדום באורלוב תהיה מינימום 550 מ' משם, למרבית התושבים הרבה יותר.
לפי מחקרים, 400 מ' הוא המרחק המקסימלי שנוסע תח"צ צריך ללכת לתחנה, ומכאן המסקנה שהקווים כמעט ולא יהיו רלוונטיים לתושבי אם המושבות.
כמובן, אפשר לנסוע לשם באוטובוס, להחליף, אבל הנה, תחבורה לאורלוב בתדירות נורמלית אז גם על זה אין מה לדבר.
אם יהיה לתושבי אם המושבות קו כל 2-3 דק' אז אולי, אבל זה כ"כ רחוק מהמציאות.
"ונת"צ בגיסין בכל מקרה אינו אפשרי לפני שהרחוב יורחב"
יש קטע אחד בלבד שהוא בעייתי מאוד בגיסין - אחים ישראלית. קטע של 150 מ' בין משה סנה לראשל"צ.
ואפילו שם, אגב, הנת"צ אפשרי בדיוק כפי שהיה אפשרי באבן גבירול בתל אביב, מכיוון שלפני שנתיים נפתח רחוב משה פלד שמאפשר יציאה נוספת מערבה.
בנוסף, הנת"צ לא צריך להיות לכל היום אלא רק בשעות העומס.
ולכן מה שכתבת:
"זה פשוט לא יעבוד ויהווה גזירה שהציבור בשכונות שאתה גר באחת מהן לא יוכל לעמוד בה"
לא נכון.
איך הציבור באבן גבירול עמד בגזירה?
היה קצת קשה, כמובן.
מה לעשות, כשרוצים בשינוי, תמיד יהיו מתנגדים.
על כל פנים, מקווה שיהיה מתישהוא באחים ישראלית פינוי בינוי שישחרר אותנו מהעונש של הקטע הקצרצר הזה
"אבל על עובדות אי אפשר להתווכח והעובדות הן שמירב הקישור התח"צי בין שכונות צפון העיר לבין תחנת הרכבת לא מתבצע דרך גיסין והמר אלא דרך ראשון לציון והקטע המזרחי של אם המושבות."
נכון, אני ממש לא חושב רק על עצמי, אני חושב על כל מי שרוצה להגיע לרכבת מכיוון התחנה המרכזית, ומרכז העיר, כמו גם על מי שרוצה הפוך להגיע אל תוך העיר
"זה כך לא בגלל שרירות לב, אלא כי זה הגיוני תחבורתית"
זה אתה אמרת, מבחינתי זה ממש לא הגיוני.
לפחות חצי אם לא שני שליש מנפח התח"צ צריך לעבור על דרכים ראשיות בתדירות גבוהה,
כל השאר צריך לשמש בתדירות גבוהה להוציא את תושבי השכונות לשם, זה הגיוני, וכמובן שזה לא קרוב למצב כיום.
"אגב, מעולם לא היה קישור בין התחנה המרכזית לבין תחנת הרכבת שנסע בגיסין ובהמר ברצף עד לרחוב המכבים"
היום יש את 238. תדירות לא משהו, אבל הי, אין לו נת"צ, אז למה שיסעו בו. בטח מתישהוא יבטלו בגלל מיעוט נוסעים.
"גם התכנון לגבי הארכת קו 25, היה במסלול הישן של 44 ולא ברצף בגיסין."
חבל מאוד שבוטל, אבל מה לעשות, אי אפשר לבטל את 44 מבלי להשאיר תח"צ בתוך השכונה.
"אתה מתעקש על נת"צ לתח"צ שאיננה."
ולא בכדי, כי אני מתעקש על המצב ההגיוני שיפתור את הפקקים
"אם וכאשר יהיה בגיסין תח"צ שתצדיק נת"צ אולי תוכל לשכנע אותי"
ראה בהתחלה, לא צריך להגיע ל-40 קווים כדי להצדיק נת"צ. ההצדקה צריכה להגיע מכורח הנסיבות - העומס והפקקים.
"אתה ודאי יודע שבגיסין קיימת בעיה חמורה מאוד מהסוג הזה שמונעת את הרחבתו, לא פחות וכנראה יותר מאשר את הארכת שלוחת הקו האדום.
כתבתי על זה מקודם, ואגב, זה ממש לא קשור לקו האדום שמעולם לא תוכנן לעבור על גבי גיסין. רק לחצות אותו (כשעוד חשבו שיגיע לתחנה המרכזית)
"במכרז היה מתוכנן שקו 62 יוארך לתחנת הרכבת במסלול הזה, אבל בסוף העדיפו להשאיר את 53 כקו לרכבת."
לא מכיר מספיק טוב את הקו, רואה שהוא מגיע לאזה"ת סגולה, לא יודע מה היה בעבר, אבל הוא לא היה קשור לאזור אם המושבות
53 תוכנן להתארך לרכבת
עוד כשוחחתי עם דרור גנון בתכנית יהיה בסדר בגל"צ במרץ 2014
מסמכי המכרז שברשותי יצאו בינואר 2015
כך שאני לא מוצא קשר בין "השארת 53" לשינוי בין מה שתוכנן למה שבוצע בפועל עם 62.
"ובכל מקרה, גם אם יתגברו לתקופה שעד תחילת פעילות הקו האדום, את התח"צ בין אזור בילינסון לבין תחנת הרכבת, עדיין לא תהיה הצדקה להקים שם נת"צ."
נכון, כי מדובר ברחובות שעומדים בעומס.
אבל אם יעשו פנייה שמאלה נוספת מהרב מלכה לדרך אם המושבות, יועיל מאוד אם היא תהיה אך ורק לאוטובוסים.
"אני הייתי מציע, בראיה לטווח ארוך, במקום להיאבק על נת"צים שלא באמת יועילו במערכת התחבורה העתידית, לפעול כבר מעכשיו להארכת שלוחת הקו האדום מהדיפו ותחנת קרית אריה מזרחה לכיוון רחוב ראשון לציון. זה יועיל לשכונות אם המושבות הרבה יותר מנת"צ בגיסין, המר או דרך אם המושבות."
שוב, זו פרשנות שלך ורק שלך.