אז שתדע שאתה לא מעודכן

rans778

New member
צודק, אני פשוט מנסה להתמקד בפתרונות קצת יותר ריאליים

לא כולם מבינים כמה רכבת קלה קרוב לבית יכול לשנות את חייהם
כשפשוט יוצאים מהדלת והולכים חמש דקות ברגל לתחנה. הם שבויים בקונספציה של מיניבוסים וקווים מזינים לתחנת הרכבת, בין אם היא רכבת ישראל ובין אם היא רכבת קלה.
&nbsp
בטח בשכונה עתירת תושבים וצפופה כמו אם המושבות שיותר מזכירה שכונות של הונג קונג מאשר שכונה ישראלית טיפוסית, ויכולה להצדיק תחנה. השכונה הזו מפוצצת במכוניות, חניות על אדום-לבן באמצע כי אין ברירה ומשוועת לאופציה שתאפשר לתושבים לצאת משם בלי לעמוד בתוך הפקקים של השכונה.
צודק, אני פשוט מנסה להתמקד בפתרונות קצת יותר ריאליים
 
ובמה תתמקד כאשר יבטלו לכם את 51, 38 ו 138?

צודק, אני פשוט מנסה להתמקד בפתרונות קצת יותר ריאליים
ובמה תתמקד כאשר יבטלו לכם את 51, 38 ו 138?
אתב תיאבק כעת להקים נת"צ וגם אם תשכנע את הנוגעים בדבר, אולי בעוד שלוש שנים תקבלו נת"צ ובעוד שש שנים תצטערו שנאבקתם למען נת"צ במקום למען רכבת קלה.
 

rans778

New member
ממש לא נצטער

ובמה תתמקד כאשר יבטלו לכם את 51, 38 ו 138?
אתב תיאבק כעת להקים נת"צ וגם אם תשכנע את הנוגעים בדבר, אולי בעוד שלוש שנים תקבלו נת"צ ובעוד שש שנים תצטערו שנאבקתם למען נת"צ במקום למען רכבת קלה.
ממש לא נצטער
כי אין מה להיאבק למען פנטזיות שלא יקרו, והסברתי כאן בתגובות אחרות מדוע.
מי בכלל מצטער על מאבקים ציבוריים מאלה שנאבקים? אין חיה כזו.
&nbsp
אגב, אף אחד לא יעיז לבטל את 38 ללא פתרון חלופי מתאים, יש מספיק נוסעים שמשתמשים בו שלא יתנו לזה לקרות.
לגבי 51 קו טוב, שטרם חלחל, לא חושב שיבטלו אותו כ"כ מהר, הוא מספק מענה כלשהוא לקניון גם אם לא בדיוק מתוך השכונה.
לגבי 138 - קו עם תדירות נמוכה שבקושי מודעים אליו, סתם בזבוז כסף.
 
את קו 51 כמעט בודאות יבטלו

ממש לא נצטער
כי אין מה להיאבק למען פנטזיות שלא יקרו, והסברתי כאן בתגובות אחרות מדוע.
מי בכלל מצטער על מאבקים ציבוריים מאלה שנאבקים? אין חיה כזו.
&nbsp
אגב, אף אחד לא יעיז לבטל את 38 ללא פתרון חלופי מתאים, יש מספיק נוסעים שמשתמשים בו שלא יתנו לזה לקרות.
לגבי 51 קו טוב, שטרם חלחל, לא חושב שיבטלו אותו כ"כ מהר, הוא מספק מענה כלשהוא לקניון גם אם לא בדיוק מתוך השכונה.
לגבי 138 - קו עם תדירות נמוכה שבקושי מודעים אליו, סתם בזבוז כסף.
את קו 51 כמעט בודאות יבטלו
אין סיכוי ש51 יסע בציר ז'בוטינסקי ובדרך בגין במקביל לקו 1.
ומאותה סיבה רוב הסיכויים שיבטלו גם את 38 ואת 138.
במקום 38 אולי יצרו קו עירוני בין אם המושבות למסוף הקניון הגדול כתחליף.

ל-238 יש סיכוי גבוה יותר לשרוד, בגלל שהוא נוסע באם המושבות, ששת הימים ואבא הלל ולא בז'בוטינסקי, אבל גם אותו כנראה יקצרו לפחות למסוף 2000.

ואם אתה מוותר מראש על הארכת השלוחה - קטונתי מלשכנע אותך.
אני מקווה שאנשים אחרים ייאבקו עבורכם, גם אם אתם מוותרים מראש.
השאלה האם רק לא תעזרו להם או שתנסו גם להפריע להם...
 

rans778

New member
הוא לא נוסע במקביל לקו 1 בתוך פ"ת

את קו 51 כמעט בודאות יבטלו
אין סיכוי ש51 יסע בציר ז'בוטינסקי ובדרך בגין במקביל לקו 1.
ומאותה סיבה רוב הסיכויים שיבטלו גם את 38 ואת 138.
במקום 38 אולי יצרו קו עירוני בין אם המושבות למסוף הקניון הגדול כתחליף.

ל-238 יש סיכוי גבוה יותר לשרוד, בגלל שהוא נוסע באם המושבות, ששת הימים ואבא הלל ולא בז'בוטינסקי, אבל גם אותו כנראה יקצרו לפחות למסוף 2000.

ואם אתה מוותר מראש על הארכת השלוחה - קטונתי מלשכנע אותך.
אני מקווה שאנשים אחרים ייאבקו עבורכם, גם אם אתם מוותרים מראש.
השאלה האם רק לא תעזרו להם או שתנסו גם להפריע להם...
הוא לא נוסע במקביל לקו 1 בתוך פ"ת
הוא נוסע על גיסין.
אם ייצרו תחליף 38 So Be It, אני לא מדקדק במספרים 38 או מה שלא יהיה, זה לא משנה.
אני לא מפריע למאבקים, אבל לא יהיה מי שייאבק עבור דברים כאלו, לפחות לא עוד פתיחת הקו האדום.
 
הוא לא נוסע במקביל לקו 1 בתוך פ"ת

הוא לא נוסע במקביל לקו 1 בתוך פ"ת
הוא נוסע על גיסין.
אם ייצרו תחליף 38 So Be It, אני לא מדקדק במספרים 38 או מה שלא יהיה, זה לא משנה.
אני לא מפריע למאבקים, אבל לא יהיה מי שייאבק עבור דברים כאלו, לפחות לא עוד פתיחת הקו האדום.
הוא לא נוסע במקביל לקו 1 בתוך פ"ת
אבל כשיהיה קו אדום הוא לא יסע במקביל לקו האדום בציר ז'בוטינסקי ובציר בגין.
הוא יבוטל.
ול-38 ייצרו תחליף עירוני.

אז בעידן הקו האדום למה בדיוק ישמשו הנת"צים שלך? לקו שיסע בין התחנה המרכזית לקניון הגדול דרך המכבים, גיסין ומלכה?
לקו שיסע בין התחנה המרכזית לתחנת קרית אריה דרך המכבים, גיסין, המר ודרך אם המושבות, כאשר לקווים הללו יתממשקו קווים שכונתיים בתדירות של 5 דקות?
אתה באמת מאמין בזה?
בשביל חזון אדיר כזה אתה מעדיף מראש לוותר על רכבת קלה מתוך השכונות, שד"א, תעזור גם לקישור של השכונות לתחנת הרכבת הכבדה?

קודם כתבת "אמרת NIMBY וצדקת". אני מתחיל להרהר אם כל הנסיון הזה להוציא את התח"צ אל מחוץ לשכונות ולהשאיר בשכונות שירות שכונתי אקסקלוסיבי, אינו מקרה נוסף של NIMBY.

עידוד תח"צ לצערי אני לא ממש רואה כאן.
 

rans778

New member
לדעתך הנח"צים לא יועילו, אתה פשוט לא מכיר מספיק טוב

לגבי הצורך ביותר תחבורה ציבורית לכיוון הרכבת במלכה והמר
במכרז היה מתוכנן שקו 62 יוארך לתחנת הרכבת במסלול הזה, אבל בסוף העדיפו להשאיר את 53 כקו לרכבת.
הצורך הזה הוא יחסית (במונחי מערכות תח"צ) קצר טווח, מכיוון שבעידן הקו האדום, הוא לא באמת יהיה קיים. ובכל מקרה, גם אם יתגברו לתקופה שעד תחילת פעילות הקו האדום, את התח"צ בין אזור בילינסון לבין תחנת הרכבת, עדיין לא תהיה הצדקה להקים שם נת"צ.

אני הייתי מציע, בראיה לטווח ארוך, במקום להיאבק על נת"צים שלא באמת יועילו במערכת התחבורה העתידית, לפעול כבר מעכשיו להארכת שלוחת הקו האדום מהדיפו ותחנת קרית אריה מזרחה לכיוון רחוב ראשון לציון. זה יועיל לשכונות אם המושבות הרבה יותר מנת"צ בגיסין, המר או דרך אם המושבות.
לדעתך הנח"צים לא יועילו, אתה פשוט לא מכיר מספיק טוב
כל אזור צפון העיר ללא נת"צים, והרכבת הקלה לא תהיה מספיק רלוונטית משום שהיא לא תהיה במרחק הליכה. כיום גם אין קו נורמלי למרכזית.
ההארכה הזו היא הצעה טובה אבל די דמיונית. כל השטחים שם פרטיים, מספיק שרוצים לקחת קרקעות מ-5 בעלי קרקע, כאשר יש שם עתותדות קרקע רבות למגורים מצפון לאם המושבות, זה כבר יעלה 200 מליון שקל בקלות. אני מאוד מאוד אופתע לטובה אם זה יקרה בדור שלי. פרוייקט הקו האדום הוא פרוייקט סגור שתוכנן עשרות שנים.
גם קווים אחרים שמתוכננים לעוד 10 שנים סיימו תכנון מזמן.
אני מתכוון לפתרונות כאן ועכשיו ולא עוד 20 שנה.
אז עם כל הכבוד למכובדים שהציעו הארכה לראשל"צ, לדעתי פחות סביר שהיא תקרה, למרות שהלוואי.
הנת"צים הם הרבה יותר הגיוניים וריאליים.
 
אגב, לראייה קדימה קצת מעבר לעוד שנתיים-שלוש, זה אינטרס מובהק

לדעתך הנח"צים לא יועילו, אתה פשוט לא מכיר מספיק טוב
כל אזור צפון העיר ללא נת"צים, והרכבת הקלה לא תהיה מספיק רלוונטית משום שהיא לא תהיה במרחק הליכה. כיום גם אין קו נורמלי למרכזית.
ההארכה הזו היא הצעה טובה אבל די דמיונית. כל השטחים שם פרטיים, מספיק שרוצים לקחת קרקעות מ-5 בעלי קרקע, כאשר יש שם עתותדות קרקע רבות למגורים מצפון לאם המושבות, זה כבר יעלה 200 מליון שקל בקלות. אני מאוד מאוד אופתע לטובה אם זה יקרה בדור שלי. פרוייקט הקו האדום הוא פרוייקט סגור שתוכנן עשרות שנים.
גם קווים אחרים שמתוכננים לעוד 10 שנים סיימו תכנון מזמן.
אני מתכוון לפתרונות כאן ועכשיו ולא עוד 20 שנה.
אז עם כל הכבוד למכובדים שהציעו הארכה לראשל"צ, לדעתי פחות סביר שהיא תקרה, למרות שהלוואי.
הנת"צים הם הרבה יותר הגיוניים וריאליים.
אגב, לראייה קדימה קצת מעבר לעוד שנתיים-שלוש, זה אינטרס מובהק
שלכם לנסות לקדם את הארכת שלוחת הקו האדום ולא נת"צים מופרכים, כי בעידן הקו האדום סביר להניח שקווים 51, 38, 138 ואולי גם 238 לא ייראו כפי שהם כיום ואולי לא ייראו בכלל.
חבל לדרוש כיום דרישות לטווח הארוך תוך התעלמות מההשפעה הצפויה של הקו האדום על המערך התחבורתי בגוש דן בכלל ובפ"ת בפרט.

התוכנית המקורית של משרד התחבורה והתוכנית שמשרד התחבורה ועיריית פתח הסכימו עליה לבסוף, עם כל חסרונותיהן וחסכיהן, משתלבות גם במערך הכולל את הקו האדום. הדרישות שלך לא.
 

rans778

New member
אכן משתלבות, תוך כדי התעלמות טוטאלית מתושבי אם המושבות

אגב, לראייה קדימה קצת מעבר לעוד שנתיים-שלוש, זה אינטרס מובהק
שלכם לנסות לקדם את הארכת שלוחת הקו האדום ולא נת"צים מופרכים, כי בעידן הקו האדום סביר להניח שקווים 51, 38, 138 ואולי גם 238 לא ייראו כפי שהם כיום ואולי לא ייראו בכלל.
חבל לדרוש כיום דרישות לטווח הארוך תוך התעלמות מההשפעה הצפויה של הקו האדום על המערך התחבורתי בגוש דן בכלל ובפ"ת בפרט.

התוכנית המקורית של משרד התחבורה והתוכנית שמשרד התחבורה ועיריית פתח הסכימו עליה לבסוף, עם כל חסרונותיהן וחסכיהן, משתלבות גם במערך הכולל את הקו האדום. הדרישות שלך לא.
אכן משתלבות, תוך כדי התעלמות טוטאלית מתושבי אם המושבות
שלא יזכו ליהנות מהקו האדום בין כה וכה בקרבת השכונה
 
אם תפעלו להארכת השלוחה, תזכו ליהנות מהקו האדום

אכן משתלבות, תוך כדי התעלמות טוטאלית מתושבי אם המושבות
שלא יזכו ליהנות מהקו האדום בין כה וכה בקרבת השכונה
אם תפעלו להארכת השלוחה, תזכו ליהנות מהקו האדום
 

rans778

New member
אם תראה לי

אם תפעלו להארכת השלוחה, תזכו ליהנות מהקו האדום
אם תראה לי
שכונה אחת בארץ שמכלום הניעה פרוייקט תחבורתי של 300-600 מיליון ש"ח נפעל.
איפה, אנשים כאן בקושי מצליחים להניע את העירייה להחזיר קווים שבוטלו, מאבקים ציבוריים בארץ לא מגיעים לרמות כאלו, בטח לא של שכונה וחצי.
 

alantan

New member
תראה לי עוד שכונה בארץ עם 20,000 תושבים.

אם תראה לי
שכונה אחת בארץ שמכלום הניעה פרוייקט תחבורתי של 300-600 מיליון ש"ח נפעל.
איפה, אנשים כאן בקושי מצליחים להניע את העירייה להחזיר קווים שבוטלו, מאבקים ציבוריים בארץ לא מגיעים לרמות כאלו, בטח לא של שכונה וחצי.
תראה לי עוד שכונה בארץ עם 20,000 תושבים.
 

alantan

New member
והם הרי קיבלו תחנת רכבת...


דווקא יש - גני אביב למשל
והם הרי קיבלו תחנת רכבת...
 
נכון

והם הרי קיבלו תחנת רכבת...
נכון
גם פסגת זאב בירושלים שקיבלה רכבת קלה.
גם נוה שאנן בחיפה שמתוכננת לקבל קווי מתע"ן.
גם קרית השרון בנתניה שמתוכננת לקבל קו BRT.
גם השכונות הצפויות בצריפין וסירקין שנלקחות בחשבון בתוכניות המתע"ן העתידיות.
 

rans778

New member
יש כאלו אבל לא הרבה

תראה לי עוד שכונה בארץ עם 20,000 תושבים.
יש כאלו אבל לא הרבה
בסיריקין יהיו יותר מזה, זה בטוח.
בפסגת זאב יש 70 אלף תושבים.
לא בטוח שכולם ממש קרובים לרכבת הקלה בירושלים.
 

alantan

New member
צודק, אבל באמת בכל השכונות הללו יש מספיק ריכוז של תושבים

יש כאלו אבל לא הרבה
בסיריקין יהיו יותר מזה, זה בטוח.
בפסגת זאב יש 70 אלף תושבים.
לא בטוח שכולם ממש קרובים לרכבת הקלה בירושלים.
צודק, אבל באמת בכל השכונות הללו יש מספיק ריכוז של תושבים
כדי להצדיק הקמת רכבת, ועובדה שהקימו... כמו שמאריכים לנווה יעקב על 25 אלף תושביה שמתוכם להערכתי רק כ-15,000 תושבים יהיו במרחק הליכה מהרכבת.
 

rans778

New member
חח, נראה לי שעד שזה יקרה יהיו שם 30,000 תושבים

צודק, אבל באמת בכל השכונות הללו יש מספיק ריכוז של תושבים
כדי להצדיק הקמת רכבת, ועובדה שהקימו... כמו שמאריכים לנווה יעקב על 25 אלף תושביה שמתוכם להערכתי רק כ-15,000 תושבים יהיו במרחק הליכה מהרכבת.
חח, נראה לי שעד שזה יקרה יהיו שם 30,000 תושבים
ולרגע ברצינות, התייחסתי לעניין הזה קודם לכן.
חרדים זה חרדים, הם טענו שהם סבלו מבידוד, לא מדובר שם בשלוחה, אלא בסוג של הצהרה אסטרטגית אם תרצה שהרכבת הקלה מגיעה רחוק, גם אל מחוץ לתחומי הקו הירוק - סוג של תקיעת יתד.
 

avner78

New member
בירושלים האריכו לנווה יעקב. גם אני תושב השכונה

אם תראה לי
שכונה אחת בארץ שמכלום הניעה פרוייקט תחבורתי של 300-600 מיליון ש"ח נפעל.
איפה, אנשים כאן בקושי מצליחים להניע את העירייה להחזיר קווים שבוטלו, מאבקים ציבוריים בארץ לא מגיעים לרמות כאלו, בטח לא של שכונה וחצי.
בירושלים האריכו לנווה יעקב. גם אני תושב השכונה
בירושלים האריכו ב 2009 בעקבות בקשה של תושבים את הרק"ל לנווה יעקב.
בעקבות שיחות שלנו בעיריית פ"ת הבנו שהעירייה לא רוצה לפעול מול הוועדים הלוחמניים של אם המושבות אם תהיה התנגדות.
בתור תושב השכונה, קיוויתי שנוכל לתת בעניין הזה דווקא גיבוי לעירייה אם הם יפעלו לטובת הארכת הקו האדום לתוך השכונה.

הנה הדוגמא מירושלים:
http://www.mynet.co.il/articles/0,7340,L-3692447,00.html
 

rans778

New member
אבל זה לא הארכת השלוחה, זה הקו הראשי

בירושלים האריכו לנווה יעקב. גם אני תושב השכונה
בירושלים האריכו ב 2009 בעקבות בקשה של תושבים את הרק"ל לנווה יעקב.
בעקבות שיחות שלנו בעיריית פ"ת הבנו שהעירייה לא רוצה לפעול מול הוועדים הלוחמניים של אם המושבות אם תהיה התנגדות.
בתור תושב השכונה, קיוויתי שנוכל לתת בעניין הזה דווקא גיבוי לעירייה אם הם יפעלו לטובת הארכת הקו האדום לתוך השכונה.

הנה הדוגמא מירושלים:
http://www.mynet.co.il/articles/0,7340,L-3692447,00.html
אבל זה לא הארכת השלוחה, זה הקו הראשי
מעבר לכך רשום:
רבים מהם נמנים עם האוכלוסייה החרדית ומשתמשים בתחבורה הציבורית בתדירות גבוהה

טוב, מה לעשות, זה לא המצב אצלנו, מה גם שהחרדים בין כה וכה ציבור חזק ומאוד מגובש.
 
למעלה