אז שתדע שאתה לא מעודכן

Bus Nerd

Active member
אני לא בטוח כמה זה הגיוני מערכתית

אגב, בהצעה של ראשון לציון ייתכן בעתיד הרחוק גם פוטנציאל
להארכה בגיסין לכיוון מזרח עד לבר כוכבא או המכבים ומשם לתחנה המרכזית (החדשה...) כתחנת קצה גם של השלוחה (ואולי אף לתוך מרכז העיר).
וזו תהיה התגשמות חלומו הרטוב של rans778.
במקום נת"צ חסר תכלית בגיסין יהיה מת"צ מסילתי. מה יותר טוב מזה?
אני לא בטוח כמה זה הגיוני מערכתית
לתת לשלוחה אחת של הקו האדום לחצות את השלוחה השנייה.
&nbsp
אם כבר רוצים רק"ל במרכז העיר, לא יותר הגיוני מערכתית להחיות את הסגול? נכון שעכשיו ייבנו אותו עד גבעת שמואל, אבל (הנדסית לפחות, לא יודע בקשר לתקציבית או סטטוסטורית) להאריך אותו מנקודת הקצה בגבעת שמואל מזרחה, דרך השטח שהיום הוא שדה ריק ובעתיד כנראה יהיו עליו דירות, לרחוב העצמאות ובחזרה לתוואי המקורי שתוכנן.
&nbsp
נכון שזה יהיה יקר יותר מהארכת הקו האדום, אבל זה ישרת יותר אנשים ויספק לפ"ת קישור צפון-דרום איכותי.
 
תסתכל על שלוחה כזו כמחזיקה גם בתפקיד עירוני גרידא

אני לא בטוח כמה זה הגיוני מערכתית
לתת לשלוחה אחת של הקו האדום לחצות את השלוחה השנייה.
&nbsp
אם כבר רוצים רק"ל במרכז העיר, לא יותר הגיוני מערכתית להחיות את הסגול? נכון שעכשיו ייבנו אותו עד גבעת שמואל, אבל (הנדסית לפחות, לא יודע בקשר לתקציבית או סטטוסטורית) להאריך אותו מנקודת הקצה בגבעת שמואל מזרחה, דרך השטח שהיום הוא שדה ריק ובעתיד כנראה יהיו עליו דירות, לרחוב העצמאות ובחזרה לתוואי המקורי שתוכנן.
&nbsp
נכון שזה יהיה יקר יותר מהארכת הקו האדום, אבל זה ישרת יותר אנשים ויספק לפ"ת קישור צפון-דרום איכותי.
תסתכל על שלוחה כזו כמחזיקה גם בתפקיד עירוני גרידא
של קישור השכונות הגדולות בצפון העיר למרכז העיר. ברור ששלוחה כזו לא תשמש לנסיעות בין מרכז העיר לתל אביב. אפשר גם לתת לה זיהוי של קו נפרד ולא שלוחה של הקו האדום. קטעים חופפים בין קווי מתע"ן זה דבר נפוץ וקיים. ראה את קווי המטרונית בחיפה או את התוכניות העתידיות למערכת הקווים בירושלים.

הקו הסגול, כבודו במקומו מונח, אבל הוא אינו נותן מענה לשכונות המגורים בצפון העיר.
הארכה כזו של שלוחת האדום לא מבטלת את האפשרות בעתיד להקים גם את הקטע הפתח תקוואי של הקו הסגול.
היא דווקא תקל על כך, כי התשתית במרכז העיר כבר תהיה קיימת.
 

Bus Nerd

Active member
אוקיי, אתה צודק

תסתכל על שלוחה כזו כמחזיקה גם בתפקיד עירוני גרידא
של קישור השכונות הגדולות בצפון העיר למרכז העיר. ברור ששלוחה כזו לא תשמש לנסיעות בין מרכז העיר לתל אביב. אפשר גם לתת לה זיהוי של קו נפרד ולא שלוחה של הקו האדום. קטעים חופפים בין קווי מתע"ן זה דבר נפוץ וקיים. ראה את קווי המטרונית בחיפה או את התוכניות העתידיות למערכת הקווים בירושלים.

הקו הסגול, כבודו במקומו מונח, אבל הוא אינו נותן מענה לשכונות המגורים בצפון העיר.
הארכה כזו של שלוחת האדום לא מבטלת את האפשרות בעתיד להקים גם את הקטע הפתח תקוואי של הקו הסגול.
היא דווקא תקל על כך, כי התשתית במרכז העיר כבר תהיה קיימת.
אוקיי, אתה צודק
 

rans778

New member
זאת הבעיה עם ההצעות הללו, שהכל חלומות רטובים.

אגב, בהצעה של ראשון לציון ייתכן בעתיד הרחוק גם פוטנציאל
להארכה בגיסין לכיוון מזרח עד לבר כוכבא או המכבים ומשם לתחנה המרכזית (החדשה...) כתחנת קצה גם של השלוחה (ואולי אף לתוך מרכז העיר).
וזו תהיה התגשמות חלומו הרטוב של rans778.
במקום נת"צ חסר תכלית בגיסין יהיה מת"צ מסילתי. מה יותר טוב מזה?
זאת הבעיה עם ההצעות הללו, שהכל חלומות רטובים.
 

rans778

New member
הההצעה לראשל"צ הרבה יותר ריאלית מבחינת Nimby למרות ש

להצעה לרחוב ראשון לציון יש ארבעה יתרונות:
1. זה הגבול בין השכונה הותיקה לחדשה ולכן תחנה כזו תוכל לשרת גם את תושבי השכונה הותיקה.
2. זה רחוב רחב יחסית ובגלל שהוא הגבול בין שתי השכונות גם יש פחות בניה צפופה צמוד אליו לעומת האזור של כיכר הרעות.
3. לתוואי בראשון לציון יש פוטנציאל להארכה לכיוון נוה גן (או לפחות עד לרחוב גיסין בגבול בין אם המושבות לנוה גן). לאזור תחנת הדלק בגיסין יש פוטנציאל טוב להיות תחנת טרמינל.
4. זה תוואי קצר יותר לכיוון מערב.

מצד שני לאם המושבות החדשה תחנה בכיכר הרעות תהיה נוחה יותר ותוואי כזה מנצל את רצועת הרכבת.

צריך לבדוק לאיזו הצעה יש סיכוי גבוה יותר להתקבל ועם מינימום התנגדויות.

מבחינה תחבורתית אני אוהב יותר את ההצעה של ראשון לציון.
הההצעה לראשל"צ הרבה יותר ריאלית מבחינת Nimby למרות ש
גם כאן זה בעייתי וגבולי.
&nbsp
 

rans778

New member
זו סיבה נוספת מדוע זה לא יקרה

ההארכה על שטח רכבת ישראל, לא על קרקע פרטית
רן,
ההארכה המוצעת של הרק"ל היא בתוואי רכבת ישראל, ולא על קרקע פרטית.
יש הפקעה מינימלית, אולי מבעל קרקע אחד, בקטע שבו הרכבת תכנס לכיכר הרעות.
זו סיבה נוספת מדוע זה לא יקרה
שכחת שאני מדוחפי הכביש העוקף?
nimby קלאסי, ומדובר גרוסו מודו על אותו המקום ואותם התושבים.
 
הנה מפה שמראה היכן משרד התחבורה רצה במקור להקים נת"צים בפ"ת

אז שתדע שאתה לא מעודכן
הדרכים הללו הן אסון. ולא מזמן פורסם גיסין כאחד הפקקים הנוראיים ביותר. הרצף הוא לאפשר תנועה ממקומות שונים לרכבת, ויש כמה כאלו מרכזיים שבעזרת נתצ יכולים לאפשר הגעה בכמה דקות, וכן, בילינסון והקניון הגדול הם מהחשובים שבהם. מה שבמצב דה היום ממש פנטזיה. אני מאם המושבות החדשה., ובזמני עומס, מגיע יותר מהר למרכז העיר מאשר לרכבת.
הנה מפה שמראה היכן משרד התחבורה רצה במקור להקים נת"צים בפ"ת
במסגרת תוכנית "מהיר לעיר" (זה לקוח ממצגת של משרד התחבורה מנובמבר 2015 על התוכנית):

 

rans778

New member
מכיר את המפה וזה אכן גרוע מאוד

הנה מפה שמראה היכן משרד התחבורה רצה במקור להקים נת"צים בפ"ת
במסגרת תוכנית "מהיר לעיר" (זה לקוח ממצגת של משרד התחבורה מנובמבר 2015 על התוכנית):
מכיר את המפה וזה אכן גרוע מאוד
אז מה אתה רוצה שאתייחס אליה כתורה מסיני?
לא יודע מי הם גורמי המקצוע שיצרו את המפה, אבל בוודאות הם אינם מבינים דבר וחצי דבר במפת העומסים העירוניים. העירייה היתה צריכה להעמיד את משרד התחבורה על טעותו, ולהילחם בתכנית, מיותר לציין שכהרגלה בקודש המשיכה ברגל על רגל.
 

alantan

New member
רמז: צוותה של גב' רותי אמיר

מכיר את המפה וזה אכן גרוע מאוד
אז מה אתה רוצה שאתייחס אליה כתורה מסיני?
לא יודע מי הם גורמי המקצוע שיצרו את המפה, אבל בוודאות הם אינם מבינים דבר וחצי דבר במפת העומסים העירוניים. העירייה היתה צריכה להעמיד את משרד התחבורה על טעותו, ולהילחם בתכנית, מיותר לציין שכהרגלה בקודש המשיכה ברגל על רגל.
רמז: צוותה של גב' רותי אמיר
 
למעלה