אחריות של בלוגר

פגעסוס

Well-known member
אחריות של בלוגר

בכל פעם שאתם כותבים על מישהו אחר בבלוג שלכם, אתם בעצם יוצרים דמות בעיניהם של הקוראים אתכם. אם אתם כותבים בעילום שם או עם שמות בדויים זה פחות משנה, אבל אם לא, הרי אתם יוצרים אצל אחרים סטיגמה על אדם עוד לפני שבכלל פגשו אותו. בכל פעם שאתם מספרים על מקרה שקרה בחיים שלכם ושכולל אנשים אחרים, אתם בעצם מושכים אותם לתוך הבלוג שלכם מבלי שהם בהכרח הביעו רצון לכך. במיוחד כאשר כועסים על מישהו וכותבים על כך פוסט, האם ייתכן שזה ייפגע בו? האם ייתכן שאחרים שקוראים את הפוסט יחשבו אותו לאדם רע? בכל פעם שאתם מספקים מידע כלשהו בפוסט. מידע צרכני, מידע על מסלולי טיול, מידע על הטיפול שלכם במקרים מסויימים וכו'. אתם מוודאים שכל המידע שאתם כותבים הוא מדוייק? יכול להיות שאתם בעצם מעודדים אנשים לפעול בצורה מסויימת במקרים דומים על בסיס מידע חלקי? האם אתם חושבים שיש לכם אחריות כלפי הקוראים שלכם? אתם נזהרים שלא לתת להם בטעות מידע לא נכון? אתם לא כותבים דברים מסויימים מחשש שזה יפגע במישהו? האם אתם מנסים להתחשב בהשפעה שיש לבלוג שלכם על הקוראים או שאתם כותבים בשביל עצמכם ותו לא?
 

דנטל

New member
אין לי אחריות כלפי הקוראים, אלא יש לי אחריות

אני לא מציינת שמות של אנשים, לרוב לא מציינת שמות של מקומות, לרוב לא מציינת פרטים מזהים, לא עושה אאוטינג. המקרים החריגים הם אלה שמרשים לי לציין את שמותיהם וכאלה ששקלתי עד לאיזו רמת חשיפה אני יכולה להגיע. ביקורות רעות אני אכתוב תוך ציון העובדה שזה לא שאני לא ממליצה, אלא שאני לא ממליצה לטיפוסים כמוני, כך שבסופו של דבר הקורא צריך להחליט מה דעתו עלי ולא על המוצר המבוקר. יוצאת דופן היא ביקורת אחת (על מסיבה) שכתבתי בפירוש כדי להשפיע על הקוראים ואני מקוה שאכן גרמתי לכמה אנשים לא להגיע למסיבה הגרועה הזו. אגב, הפוסט הזה כבר לא מפורסם, כי הבעלים של המסיבה איים עלי, שזה לא מה שהזיז לי, אבל לא יכולתי לסבול שהוא כל יומיים בערך נכנס לי שוב לבלוג, דרך חיפוש בגוגל, וקורא בו.
 
כן חושב שיש לי אחריות מסויימת

אני לוקח ברצינות את המידע שאני מספק על גבי הבלוג, ואני כן חושב שאני אחראי על התוכן שמתפרסם בו. לפני שאני כותב - אני עושה את המחקר שצריך על מנת לוודא שהמידע שיש בידיי הוא נכון ואמיתי, ושאני רואה את התמונה בצורה מלאה וכוללת. אני משתדל לעשות כל מה שאני יכול כדי לא לפרסם מידע שגוי. זה כמובן בלתי נמנע ולא תמיד אפשרי, אבל משתדל לעשות מה שאני יכול. אם אני טועה, אני מתקן ישר.
 
למעלה