איזה אבא אתה ?

איזה אבא אתה ?

משתפת אתכם בשיר מתוך רבעון פורום חד הוריות מס` 2 2001 מעמוד 3, מאת שושנה אוסקאווי, עפולה . אשמח לשמוע חוות דעתכם בענין השיר. באהבה חלומית :)
 

מיכל לב

New member
לא מאמינה!

חלומיתי היי. אני לא מאמינה שהאבא הזה שוכח ואני לא מאמינה שהוא יודע רגעים מאושרים באמת. הוא מתרחק כי הוא חלש, הוא מתרחק בגלל שהתרחקו גם ממנו,הוא אבוד ובעיניי תסלחי לי, הוא מת חי. מכירה אחד כזה מקרוב ,וכשאני מסתכלת עליו אני אפילו לא יכולה לכעוס. הוא אחד כזה שנראה לכולם ``נורמלי``, אחד שלא היית מאמינה שיעשה כזה דבר, הרי הוא יודע מה זה, הוא גדל בבית קר, לא זוכר חיבוק אחד שאביו אי פעם נתן, מי היה מאמין שאת שכל כך כאב (ועל כתפיי ייבב וצרח) יחזור עכשיו ויעשה לילדיו?!הבחור פשוט ``חור שחור`` שמנסה לשאוב לתוכו את כל האהבה שמסביבו המחשבה על מישהו נוסף שיהיה מושא לאהבת בת זוגתו, מעבירה אותו על דעתו. וכך הוא נישא לראשונה הביא לעולם ילדים ונטש, נישא בשנית הביא ילד נוסף ונטש גם אותו, ואולי רק עול המזונות ימנע ממנו להמשיך ולנסות, להינשא, להוליד ולחזור ולנטוש. הוא לא אדם רע, פשוט נכה 100% ואם היינו מבינים את זה הוא היה מקבל גם קיצבה נכות. נכון לנו זה נראה כאילו הוא ממשיך בחייו מאושר, אבל הוא לא, אפילו אם הוא טורח לשקר גם לעצמו.יום אחד הוא יתעורר, יבין ויבכה או שילקה בליבו,הגוף לא לעולם יחיה עם סודו. עצוב ואירוני כאחד יום אחד גם הוא יכתוב מכתב לילדיו, כזה שלא מזמן מסר לו אביו לידיו(אחרי שתקופה ארוכה הם התעלמו מקיומו וכעת על ערש דווי הוא מכה על חטאו).מאוחר מידי, מיותר מידי,הלוואי שייחסך מילדיי. וגם אנחנו , הנשים לא נקיות מכל ``אשמה``, הרי גם אנו גדלנו עם אותו מודל של אב שנטש או בעל שנטש,ובגלל אותו מנגנון למידה,חזרנו ומגנטנו לנו את הדבר היחיד שהיכרנו,בן זוג שנוטש כשקצת לוחץ,או אב שאינו לוקח אחריות על חייו וחיי ילדיו. ליבי עם הילדים, עם ילדתי שלי. אני חוששת שאין ביכולתנו לחסוך את כאבם כל שנוכל הוא לגדלם באהבה רבה, לעזור להם למרות הכל להאמין בעולם נפלא,להכיל ולהעניק חמלה ולהראות להם דרך חדשה, והכי חשוב שנאמין בעצמנו בקיומה ונלך באורה. כמו תמיד , אהבה, אהבה, אהבה, כי אין דבר אחר! :cool:
 

תם-תם

New member
כמה מוכר.

גם לי היו הרבה ימים וחודשים שכל מה שייחלתי זה שאבא שלי ימות... ואני חייבת להודות שיש ימים שאני ``מאחלת`` את זה לאיש של אימא שלי. יכול להיות שהוא באמת סובל, אבל גם אנחנו. ואנחנו יותר חשובים!! תם-תם
 
תם תם יקרה !!

נכון תם תם רגשותיך כמו של ילדים רבים למשפחות חד הוריות,לרוב האם מעניקה ומקדישה לילדים ועליה להיות גם אב וגם אם בו זמנית. אלא שלילדים הנ``ל יש צורך באביהם. כאן זכות הילדים היא חשובה ,``הזכות שלי להרגיש שיש לי אבא שאכפת לו``! ואילו האב ויתר על זכותו להיות אב , וחבל! ולענין איש של אמך(אמך נשואה שנית ?) תוכלי לדבר עם אימך לגבי רגשותיך יש לה חלק בלתי נפרד בקירוב לבבות וביצירת הרמוניה במשפחה , צרי שיחה עם אימך ספרי לה מה מטריד אותך, צרו שיחה משותפת , מאמינה שבשיחה מלב אל לב יתבהרו דברים ופתרונות, במידה ויש שיתוף פעולה , הרי זה ניפלא. באהבה חלומית:)
 
מיכל , כל הסיבות שציינת ........

ועוד אין ספור סיבות לניתוק קשר אבות ילדים , שבעיני הם לא סיבות!! אלא תירוצים !! מילדים לא מתגרשים! ואם ילדותו של האב הייתה קשה וכו` , ילדיו לא אשמים , עליו לתקן את המעגל הזה, וכאן ניתנה לו ההזדמנות, אך הוא בשלו, ואינו יודע שכל זה יחזור אליו כמו בומברנג יום אחד. מיכל לדבריך ``גדילה עם מודל של אב או בעל שננטש`` - חולקת על דעתך.במקרה הנ``ל הסיבות אינם מתאימות למקרה. הילדים האלו לא ננטשו על ידי האבא, אימם בת להורים נשואים וכן גם האבא - האב והאם ממשפחות מאושרות.אלא שנישואיהם עלו על שרטון. לכן לא היה להם מודל להביא הבייתה. כאן האב החליט כנקמה לדחית האישה - הילדים כנקמה. זה מזעזע ! באהבה חלומית:)
 

מיכל לב

New member
מסכימה איתך,

שאין סיבות שיצדיקו זאת וגם שום תירוץ לא מתקבל. ``מילדים לא מתגרשים`` זה נכון אבל גם`` אם עובדות לא מתווכחים`` והאבות האלה לא בסביבה ולא בנתינה-עובדה! מסכימה איתך במיליון אחוז שהילדים לא אשמים וניתנת לו הזדמנות לתקן, הרי יש טעם וסיבה לארועים שאנו חווים. ואותו רעיון של טעם וסיבה,פועל על כל הצדדים. אישה לא תמצא את עצמה ``סתם `` כך פתאום בסיטואציה כזו, עם בן זוג כזה. זה חיייייייב, לשבת על מערכת אמונות מסוימת שלה על החיים ,שלה על עצמה והדברים להם היא ראויה.יתכן באמת שהיא לא גדלה בצילו של אב נוטש או בן זוג נוטש, אבל אני בטוחה שאם נעמיק נמצא את הסיבה ומה שבטוח הוא שלא נגלה אידיליה סביבה, לפחות לא ברמת החוויה. אני מאמינה שישנה חוקיות ביצירת המציאות, לא מאמינה במקריות ומכאן כוחה של המודעות, אם אדם לא ישכיל ללמוד ,מחוויותיו, להפנים וליישם, הוא דן את עצמו למעגל חוזר. בנוגע לניתוק כנקמה באם-זו באמת הטיפשות בהתגלמותה ואם אדם כזה לא ראוי לחמלה אז מי כן? הרי במי הוא נוקם אם לא בעצמו ובילדיו בשר מבשרו! תגידו מה אתן חושבות?, אני כבר לא יודעת מה עדיף, נוכחות עם דוגמא אישית עלובה וחולה או העדרות וניתוק שגם הן לא נקיות מהשפעה. לילה טוב אהובות, ליל מנוחה. :cool:
 
מיכל את גדולה !!

נהניתי לקרוא את הודעתך, אהבתי:) השאלה בסיום עוררה בי חיוך, לא לגבי מצבו של האב שאכן הגדרת אותו נכונה , אלא על אופן ניסוח הדברים והראיה העמוקה שלך. :) באהבה חלומית :)
 

מיכל לב

New member
תודה אהובה,

אני אוטוטו מסמיקה. מה את חושבת בעניין התשובה לשאלה? :)))
 
למעלה