איזה בעל מקצוע?

residention

New member
איזה בעל מקצוע?

כל חיי ידעתי אנגלית שוטף. גם לכתוב וגם לדבר. עקכ אירוע טראומטי, שפת האנגלית נשכחה ממני לחלוטין. מיהו בעל המקצוע מבין כל מקצועות הרפואה, שבטיפולים אצלו אצליח במהרה לשחזר את האנגלית?
 

residention

New member
חבלת ראש וטראומה נפשית ביחד

מדובר על אירוע פתאומי שבו תקפו אותי ובעקבות זאת נחבלתי בראש ועד היום פלשבקים חוזרים מהאירוע ואני בטיפולים של פוסט-טראומה אצל אנשי מקצוע, כולל כדורי להפחתת הדכאון והזכרונות הקשים.
 
אם מדובר

על שני הדברים גם יחד - יהיה קשה מאוד לעזור לך. אתה מבקש 'לשחזר את האנגלית' כאילו מדובר בקבצים אבודים במחשב - ולא תמיד כך הוא. בחבלות ראש יש לפעמים שנפגעים אזורים שפתיים ואז אפשר לא רק 'לשכוח' שפה שנייה, אלא גם לא להיות יכולים להשתמש בשפת האם. אין לי מושג איפה בדיוק נפגעת בראשך ומהם ההשלכות של הפגיעה בנוסף למה שאמרת. באירוע טראומטי רגשי - כל כך לא פנויים ללמידה שקשה מאוד לשבת ולהתחיל לאמן אותו בשפה שנייה. אתה מדבר על שילוב של פגיעת ראש + PTSD - מה שכנראה מאוד מקשה עליך ללמוד. ניסית עד היום ללמוד משהו? כל דבר שהוא?
 

residention

New member
אנגלית

למדתי קצת מחשבים [איך להתקין מערכת הפעלה, איך להרכיב ספק כוח ללוח אם ועליו כרטיסי זיכרון, כ. מסך דיסק קשיח) ואחרי חצי שנה שכחתי הכל חוץ מלגלוש באינטרנט. אבל קראתי דברים באינטרנט על ויטמינים והצלחתי ללמוד. זה נכון שהלמידה אצלי איטית להחריד. אבל למה אלוהים מחק לי את האנגלית שכבר ידעתי? עכשיו אצטרך ללמוד אנגלית מחדש?! זה לא הוגן.
 
ת'אמת

יש הרבה דברי לא הוגנים בחיים - אבל אם נשארים תקועים עליהם גם לא מתקדמים. התפיסה הזו שאתה קרבן הנסיבות שמה אותך במקום שמאוד מתקשה לקום ולעזור לעצמו. אתה כאילו 'רב עם המציאות' מתלונן עליה 'שזה לא פייר' ומבזבז זמן יקר במקום להפשיל שרוולים וללמוד אנגלית. העובדות הן 1- הלמידה שלך איטית אבל אתה כן מצליח ללמוד 2- אתה לא זוכר אנגלית 3- אתה מתמודד עם PTSD 4 - בטח יש עוד עובדות שאני לא יודעת, אבל אתה יודע. עכשיו עשה חושבים: האם חשוב לך אנגלית נכון להיום? מספיק חשוב כדי להיאבק וללמוד אותה מחדש? כי אם כן - צא ולמד אנגלית. אם מה שחשוב לך זה להתלונן על מר גורלך שאבדה לך האנגלית ושהחיים לא פייר - OK תתלונן, אבל זכור שאנגלית לא יצא לך מזה.
 

residention

New member
../images/Emo13.gif../images/Emo51.gif

את בתאדם עם רוחב לב, עם טוב לב וחבל שאין הרבה כמוך נשמות טהורות. אני מאוד מודה לך על התמיכה והעזרה
 

noaa6

New member
מחלקת שיקום קוגניטיבי של נפגעי ראש

במכון פוירשטיין בירושלים. 02-5693313
 
למעלה