איזה מאכלים צריך לאכול

פוניתה

New member
איזה מאכלים צריך לאכול

כדי להוריד את רמת הכולסטרול בדם?? ולחילופין ממה רצוי להימנע?
 
הורדת כולסטרול

להימנע ממאכלים המכילים שומן רווי או שומן טראנס או שומן מוקשה/מוקשה חלקית. רמות גבוהות של סוכר עלולות להעלות רמת טריגליצרידים (ובכך גם את הכולסטרול הכללי). לבנות תפריט מאוזן מבחינת סך קלורי (רק את + תזונאית יכולים לדעת את האיזון הקלורי הרצוי לך). פעילות גופנית יכולה לעזור, וגם חיפוש בפורום. ובכלל מי קבע שיש לך כולסטרול גבוה? שאלי אותו.
 

פוניתה

New member
עשיתי בדיקת דם וראיתי

שהכולסטרול עדיין בתחום הנורמה אבל עוד קצת והוא יהיה גבוה מדי. אתה יכול לתת לי דוגמאות למאכלים שכן רצוי לאכול/להימנע מהם באופן כללי? ולא אינדיווידואלי? למשל - ברור שרצוי להימנע מבשר אדום אני גם לוקחת גלולות למניעת הריון יכול להיות איזשהו קשר??
 
מצטער, אבל אני אלרגי למילה 'ברור'

מניין לך שרצוי להימנע מבשר אדום? מה רע בבשר אדום דל שומן? אז אולי אני אתקן את עצמי וזה יהיה מעט יותר מובן: שומן רווי הינו שומן טבעי, ולכן גם במאכל שעשיר בשומן בריא יש מעט שומן רווי. לכן מעט שומן רווי בתזונה לא יזיק, כל עוד את דואגת שמאכלים שומניים יהיו ממקור איכותי. מאכלים עתירים שומן רווי הם גבינות שמנות ומוצרי חלב עתירי שומן, בשרים שמנים, דגי בריכה עתירי שומן, קוקוס, שמן דקלים. שומני טראנס, שומנים מוקשים/מוקשים חלקית, אינם שומנים טבעיים, ולכן עדיף להימנע מהם בכלל. מזונות המכילים אותם הם כמעט כל מוצר תעשייתי: מרגרינה, בורקסים, חטיפים, גלידות וכו' הרשימה ארוכה ועדיף להסתכל על האריזה, אם רשום שומן מוקשה/מוקשה חלקית, או אפילו שומן צמחי, תחשדי במוצר. גם שומן איכותי שחומם (בעיקר שומן רב לא רווי) הופך למזיק. למשל פיצוחים קלויים או שמן שהשתמשו בו לטיגון ועבר טמפרטורת עישון. הנה אתר שיעזור לך בכלל בתזונה: www.nutritiondata.com
 
ועוד משהו ששכחתי

אם עשית בדיקות דם, בוודאי רופא שלח אותך, אזמ דוע לא לשאול אותו לגבי גלולות, או בכלל אם את צריכה טיפול והמלצות להורדת כולסטרול.
 
למעלה