איזה ציוד חירום יש לכם ברכב?

John the Savage

New member
איזה ציוד חירום יש לכם ברכב?

בבוקר היה לנו פנצ'ר באוטו, בזמן שהיינו צריכים להסיע את הקטנה לגן. אמנם יצא לי להחליף גלגל בעבר, אבל זה היה כשהייתי בישראל, ואחרי שנים בלי רכב (בפלידלפיה ובסן פרנסיסקו), הספקתי לשכוח איך עושים את זה.

אז הוצאתי את כל הציוד מהבגאז', פתחתי את הספר של האוטו בשביל לקרוא מה עושים, והסתכלתי גם על סרטונים ביוטיוב. ואז שמתי את הג'ק, והתחלתי להאבק בשחרור האומים המהודקים למשעי. אישתי, קטנת אמונה שכמותה, הספיקה בינתיים להתקשר לטריפל איי שהגיעו והחליפו את הגלגל בזמן שכמעט הצלחתי לשחרר אום אחד.

אז אחרי שגיליתי כמה לא נוח זה להשתמש בציוד הסטנדארטי של האוטו, החלטתי שאנחנו צריכים שדרוג לציוד נורמאלי, ולהזמין משהו כמו ג'ק "בקבוק" פנאומטי וכמה דברים נוספים. עדיין לא בטוח מה יהיה מצד אחד יעיל בשחרור אומים מהודקים ומצד שני כמה שיותר קומפקטי? מפתח בצורת צלב, או אולי משהו אחר?

ובכללי, התחלתי להסתכל על ציוד החירום שיש לנו באוטו, מה שהיה עד היום באחריותה הבלעדית של אישתי (זה היה האוטו שלה עוד מלפני שהכרנו), אחרי שגיליתי שאין לנו את כל מה שצריך במקרה חירום. איזה ציוד חירום יש לכם באוטו?
 
אני עם אשתך

מנוי בAAA וסוגרים עיניין.

באוטו כדאי שיהיה קצת אוכל (זרוקה לי קופסא עם גרנולה בר), שמיכה, ומברשת לניקוי שלג... נדמה לי שיש גם בטריה להתנעה של האוטו וחוט טעינה לסלולר...
 

John the Savage

New member
זה טוב ויפה, אבל בעצם ...

מה קורה כשנמצאים בנסיעה באזור קצת יותר מבודד? זה קורה לנו בכל פעם שאנחנו נוסעים מהבית לאזור סן פרנסיסקו, או מטיילים קצת. בקטעים מסויימים אין בכלל קליטה בסלולרי, ובחלקים אחרים גם אם יש קליטה יקח הרבה זמן עד שיגיעו לחלץ אותנו.

בדיוק עכשיו חזרנו מנסיעה מאזור המפרץ לפני יומיים, וממש מזל שזה קרה כשאנחנו בבית ולא בנסיעה על ה-101 צפונה ... בגלל זה, נראה לי חשוב שתהיה דרך לפחות להחליף גלגל בעצמינו ואולי גם להתמודד עם בעיות קטנות אחרות.
 

Fellowship

New member
(אם מישהו פספס את הרפרנס ל"איה פלוטו")

 
רק כאן גיליתי שיש לי באוטו המון דברים שלא ידעתי עליהם


ב 3-4 שנתקעתי עד היום הבעל או AAA הגיעו לחלץ אותי, אבל אני לא באמת יוצאת מהאיזור העירוני, אני עובדת במרחק 5 דקות מהבית ובנסיעות ארוכות הבעל בדרך כלל איתי... מה שכן, אולי כדאי להחזיק מיכל עם קצת דלק למקרה שנתקעים ואין תחנת דלק בסביבה.
 

Fellowship

New member
חשבתי בעבר להחזיק מיכל עם דלק ברכב, אמרו לי שממש לא כדאי

 

eladts

New member
ממש לא כדאי

אדי דלק זה מסרטן ואף ג׳ריקן שתקנה לא יהיה מספיק אטום.
 

Boston Guy

New member
אטום? מיכל בנזין אטום זו פצצה עם השהייה רנדומאלית.

כל מיכל או ג'ריקן שמיועד לדלק חייב שיהיה לו VENT. אחרת - תדמיין לעצמך מה יכול לקרות באוטו שחונה בשמש כל היום ביום של 100 מעלות פרנהייט...
 

eladts

New member
אבל אם אדי הבנזין מתאוררים לתוך תא הנוסעים

זה יהרוג אותך גם, רק הרבה יותר לאט. ברוב המכוניות הפרטיות תא המטען ותא הנוסעים אינם מופרדים בינהם.
 

Boston Guy

New member
אהמממ... ולכן לא מחזיקים מיכלי בנזין בתוך האוטו?

הדיון נבע מהרעיון \ עיצה לסחוב מיכל דלק "למקרה חירום" באוטו.
לא רעיון מוצלח.
 

eladts

New member
בהרבה מכוניות חדשות אין בכלל גלגל רזרווי

ובמקומו יש ערכת תיקון תקרים שלא ממש יכולה להתמודד עם תקרים רציניים.
 
אם סגרו את האומים חזק מדי

במוסך זו תמיד בעיה...
&nbsp
מבחינת חרום, לנו יש במכונית הראשית ג'ק גדול ומפתח לאומים, פנס, ערכה רפואית גדולה (פלסטרים, תחבושות, פדים, חיטוי, שמיכה טרמית, וכו'), וכבלים להנעה.
 

placid1

New member
שום כלום פרט למה שהגיע עם האוטו, אבל אני גם

אף פעם לא נוסעת לשום מקום מבודד כך שמקסימום אני נוטשת את האוטו ולוקחת מונית.
 
בתיאוריה או בפועל?

בשוטף, אנחנו משתדלים ללכת ברגל לכל מה שצריך.
הנסיעה הקבועה למשפחה, כוללת נסיעה בכבישים בלי תאורה, בלי מעקות בטיחות, בלי שוליים. בקושי עם כביש. המייל האחרון הוא דרך עפר, שבזמן שלגים מי שבלי הנעה בכל הגלגלים, לא יטפס אותה אלא אם המפלסת בדיוק עברה שם.
אז החלטנו שצריך לוודא שיש באוטו תיק חירום עם שמיכות, חטיפים, שקיות חימום כימיות, בגדים יבשים לילדים, כסף חירום, פנס, ביגוד זוהר וכד׳. בנוסף, החלטנו לוודא שלא נוסעים בלי מיכל דלק מלא, כי אם נתקעים במינוס עשר פרנהייט (כמו שהיה בחוץ בנסיעה לפני כמה ימים) או יותר, אז חייבים את הרכב מונע כדי לא לקפוא עד שנקבל עזרה. ואם חלילה נתקעים בצורה שהרכב לא מניע, צריך את כל מה שיש, גם אם חילוץ או עזרה תגיע תוך כמה דקות...
כל זה בתיאוריה.

בפועל?
בפעם האחרונה חזרנו הביתה עם רבע מיכל דלק. בחוץ מינוס עשר פרנהייט ואני עם בגדים קלים וג׳קט ״לגיבוי״ בתא המטען. לילדים היה ביגוד חורף מלא.
ממש לא חכם.
מקווה לנצל את ההסתגרות בבית בסופה הנוכחית ולסגור את ערכת החירום.

אגב, את האומים משחררים לפני הג׳ק, זה הרבה יותר יציב ונוח. במקום מפתח צלב - יכול להיות יותר יעיל להוסיף צינור מתכת קצר שישמש כמנוף. או להישען על האוטו ולדרוך על המפתח, לא לנסות בכוח יד.
אני מעדיף את הג׳קים המכניים כי הם אמינים ופשוטים, אפשר להתחיל את הפתיחה הראשונית עוד לפני שממקמים את הג׳ק למטה, עד שהג׳ק נכנס כמעט בול, ורק אז להתחיל את הפתיחה בזווית הפחות מתאימה. כנ״ל גם לגבי הקיפול.

משהו שהוספתי פעם לערכת התיקון של האוטו, חורף וקיץ - כפפות פשוטות כדי לא ללכלך את הידיים, ואיזה שטיחון או מגן שמש ישן, כדי לא ללכלך את הברכיים.
 

KallaGLP

New member
למזלי בעלי מסודר ודואג לדברים כאלה.

לכל אחד בבגז' של הרכב יש תיק חירום ובו כל הציוד לפי מה שהוא קרא שערכות כאלה אמורות להכיל, כולל ביגוד, מזון מיוחד, מים, פנסים ועוד. אפילו כבר יצא לפתוח ולהשתמש כשהיה צורך (לא מצב חירום, אבל בהחלט עזר שהיה חטיף מזין ופונצ'ו נגד גשם).
 

iris mom of two

New member
אז להחליף גלגל אני יודעת

אבל כרטיס של AAA יותר טוב. וכמו שפולי אמר, משחררים את האומים לפני הג'ק, ומשתמשים בleverage
&nbsp
אני לא נוהגת הרבה במקומות ממש מבודדים, אז אין לי הרבה מעבר לפנוי שלג מהאוטו. לילדים קניתי את מתקפלת, לי אפילו את זה אין. אבל אני חונה בגראג', ולא צריכה לצאת אם יורד שלג, הם כן.
 

iris mom of two

New member
וציוד חרום שכן יש לי

עוד רצועה לכלב, במקרה שהרצועה שלו באחת המכוניות האחרות, או נשכחה בבית כשיוצאים לטיול.
&nbsp
קווטרים לחניה.
&nbsp
מיטה לכלב, אבל זה לא חרום, זה תמיד שם. פנס שפעם קניתי שעדיין איכשהו עובד.
 

Boston Guy

New member
פעם היה לי המון, ובמשך השנים התמעט

השיא היה עם האוטו האחרון שקניתי, כשגיליתי תוך תהליך הקנייה שבאוטו הזה אין טעם להחזיק בכלל ג'ק או מפתח גלגלים - כי אין באוטו גלגל רזרבי בכלל... יש לו RUN FLAT TIRES במקום.
ומכיוון שאני לא באמת מאמין שצמיג ישרוד אחרי שאני אסע עליו מפונצ'ר עשרות מיילים, שילמתי עוד חופן זוזים כשקניתי את האוטו והוספתי "חוזה שרות צמיגים" - שמבטיח שאני לא אצטרך להוציא אגורה על צמיגים ב 6 השנים הקרובות על האוטו הזה.

אז באוטו הזה אני מחזיק:
כמה ROAD FLARES - למקרה שאני נתקע בחושך וצריך לסמן את האוטו כדי להזהיר מכוניות אחרות. אני מעדיף את הכימיים שבוערים ולא את הסוג שמבוסס על נורות \ LED - הדברים האלו יושבים באוטו שנים בלי שימוש, ולכן כל דבר שמבוסס על סוללות מן הסתם לא יעבוד כשתצטרך אותו...
יש בגומחה של ה"אין גלגל רזרבי" סט בסיסי של CREEPS - מברג שטוח, מברג פיליפס, סט בוקסות קטן, גליל של סרט חשמלאים, כמה אזיקונים מפלסטיק, DUCT TAPE, פנס, כמה סמרטוטים מכותנה, חבל ניילון עבה... כל מה שחוטף מצוי מחזיק באוטו (למעט הכלורופורם).
יש גם סט של JUNPER CABLES שייצרתי בעצמי - כזה שיכול להעביר זרם התנעה שנדרש על ידי סטרטר של מנוע גדול (400 אמפר +) בלי לאבד 90% ממנו בגלל התנגדות הכבל.

בחורף כמובן שיש בכל אוטו ציוד שלג:
מברשת \ סקרייפר, \
TRACTION PAD (הכי חביב עלי זה משהו שפעם החזיקו בקוסטקו שנראה כמו סקוץ' ברייט ענק באורך מטר וברוחב 30 סנטימטר, שאפשר לתקוע מתחת לגלגל שמתחלק לך על קרח),
איזה תרמילון שהכנתי לפני יותר מעשר שנים עם ערכת עזרה ראשונה קטנטנה, שמיכת חירום מנייר כסף, ווסט זוהר שפעם חילקו כ"פירסומת" מאיזו חברת ביטוח (נדמה לי)
ואם אני נוסע לעבודה ביום סופה - גם את חפירה קטן ומתקפל כדי לחפור את האוטו החוצה בסוף היום. וכמובן - בקבוק ענק של נוזל מגבים עם אנטי פריז שבחורף "רץ" כאן בכמויות כי השמשה הקדמית מתמלאת בקרח, שלג, משקעי מלח וחול מהכביש ושאר גועל נפש.
בנוסף - כמעט תמיד זרוק מאחורה באוטו איזה סווטשירט ו\או מעיל, מגבת גדולה (כדי לנגב את הכלב לפני שמכניסים אותו לאוטו) וכיסוי למושב האחורי ששמים אם הכלב נוסע שם.

במכונית של אישתי יש את כל הפריטים האלו, פלוס מינוס, ובנוסף להם יש אצלה גם ג'ק (האורגינאלי של האוטו), מפתח גלגלים בצורת X שעדיף, לטעמי, על המקורי שבא עם האוטו, ה WHEEL LOCK KEY (שבלעדיו אי אפשר להחליף גלגל...) וחתיכת צינור מתכת של צול וחצי באורך חצי מטר - שמשמשת כ"מנוף" עבור מפתח הגלגלים. וכן - היא אף פעם לא תשתמש בציוד הזה... היא תתקשר ל AAA או תתקשר אלי. הציוד שיש שם הוא למקרה שאני נמצא באוטו שלה.

עוד שני דברים שכדאי שיהיו בבית:

שמן ברקס DOT3 - מצויין להוריד מהאוטו שלך צבע של אוטו אחר ששיפשף אותך או שאתה שיפשפת... רק אזהרה - זה חומר ארסי מאוד. תמיד ללבוש כפפות גומי, לא לנשום את זה, להזהר לא להתיז את זה על בגדים \ אנשים \ חיות, לא לתת לזה להישפך על האדמה או לביוב, ולהשתמש בזה בזהירות על האוטו - זה פוגע בפלסטיקים מסויימים ויכול לפגוע בצבע לא מקורי אם יש כזה על האוטו.

קורא קודי מנוע (OBD II TESTER) - שמתאים לאוטו שלך. עוזר מאוד במקרה של תקלה ממשפחת ה CHECK ENGINE - כי בשילוב עם שימוש מושכל באינטרנט אתה יכול להבין בגדול מה הבעיה, האם יש סיכוי לתקן לבד או שאין ברירה וצריך מוסך, מה המוסכניק צריך לעשות וכמה זה אמור לעלות...
 
למעלה