איזה שר חינוך גרוע בנט

דיברגנט חדש

Well-known member
כשאהיה אצל הוריי, אבדוק אם שמרתי את הספר שלמדתי בו את הקורס

דיני מיסים, שם אולי יצויין מי העיירות שהיו זכאיות אז להנחה במיסוי.
 
אין צורך, באמת. אגב, אתה רק מוכיח שוב את טענתי
במקום להגיד - "וואללה צודקת" ולגמור את הסיפור, אתה הולך עכשיו לבדוק ספחי דיני מיסים אצל ההורים שלך. די, באמת.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
תרכיבי משקפיים וחיזרי לקרוא את תגובתי הלפני הקודמת

זה, אפילו, מופיע בנושא
 

מירי,

New member
הפוך. לאחרונה הקטינו לנו את שיעור ההנחה.

בגלל שהעיר גדלה.
נסה לבדוק את רמת ההכנסה כאן, את הרמה הסוציואקונומית.
(אגב, את ההנחה כאן מקבלים בגלל קו עימות).
 

סביון1

New member
יפה שאתה משווה את השרון לדימונה וקרית שמונה

ויפה שנדמה לך שאלה הפכו לשכונות יוקרה בזכות חריצות יושביהן, ומתעלם מכך שהיוקרה הגיע בזכות הקירבה לתל אביב.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
ברור שהקירבה לת"א עזרה, אך גם חריצות היישובים

לראיה, יש יישובים יותר יוקרתיים ויש פחות.
 

סביון1

New member
ממש ראיה ניצחת...

אז, אם לסכם את גישתך, העשירים הם חרוצים שכדאי להשקיע בהם, והעניים בטלנים שחבל להשקיע בהם.
&nbsp
מה אני אגיד לך, כנראה שעדיף לא להגיד כלום...
 

דיברגנט חדש

Well-known member
לא טענתי שהם חרוצים, אלא עם מודעות גבוהה יותר לחשיבות הלמידה

את מוזמנת להיכנס לווטסאפ של הורים בבתי ספר ולראות איך ההורים הפחות משכילים צועקים ועושים מהומות כשיש ש.ב. ורוכבים על הגל הפופוליסטי שהיה שקבעו שיבטלו את ה-ש.ב.
 

מירי,

New member
הם היו פריפריה גאוגרפית

אבל נהנו מתקציבים של המרכז.
זה לא קרה בפריפריה החברתית.
&nbsp
מציעה לך לקרוא מה אמר עליה ב"ג, מה אמרו כל אנשי החינוך אז.
&nbsp
&nbsp
 

מירי,

New member
אני גרה בפריפריה.

סבא וסבתא שלי כמו הרוב כאן הגיעו מבחירה (במקרה שלנו מחיפה...).
דור הילדים היום יכול לבחור לעזוב את הפריפריה או להשקיע בה.
&nbsp
 

נומלה

New member
וכשפותחים את הקישור מקבלים את הכותרת הבאה:

החזקים זינקו, ירושלים בתחתית: "מפת המצוינות" במתמטיקה.
 

מחשבות

New member
זה אכן משך את העין, שישובים מבוססים מצליחים יותר.

אבל יש בהאשמה הזו הרבה אמת ומעט דמגוגיה. מתי קרה המצב שמורים פשוט נעשו גרועים, שבשיעורים שלמים יש אמנם שקט, אבל אין למעשה שיעור כי רוב התלמידים בנייד שלהם? הבת שלי חוזרת מהתיכון ומספרת שכך נראים שיעורים בתיכון נחשב. לו זו היתה רק עדות הבת שלי, ניחא. אבל לפניה למדו עוד שתי בנותיי בדיוק באותו תיכון.
מעטים המורים המרתקים. ברוב השיעורים יש רק הכתבה במהירות דיבור. לכל הרוחות, למה אי אפשר להכניס את כל ההכתבה הזו מוכנה במשו"ב? למה שיעור ישראלי הוא הכתבה, כשרוב התלמידים נכנעים כבר בשלב כתיבת התאריך? עצוב, עצוב מאוד.
 

נומלה

New member
זה התיכון הנחשב שליד הבית שלי?

אם יכניסו את ההכתבה למשו"ב יצטרכו שני דברים:
1. לגרום לתלמידים לקרוא בבית (פוי!)
2. לנהל בכיתה דיון אינטיליגנטי בהנחה שהילדים קראו בבית.
שאלה: כמה ילדים לדעתך יקראו בבית את החומר ויבואו מוכנים לכיתה?
(יש לי השערה די מגובה בסטטיסטיקה, אבל מענין אותי לדעת את דעתך)
 

מחשבות

New member
דעתי מוחלטת: אפס יראו. תיקון: שני החנונים ו/או הפחדנים כן

יקראו.
המכשלה העיקרית תהיה בצורך לנהל דיון אינטליגנטי. כאן יש בעיה כפולה: אין משמעת ואין מורים שבנויים לדיון כזה. נניח שיהיו כאלה מורים ונניח שתהיה משמעת. האם בחוץ קשור לעץ חמורו הלבן של המשיח?
 

מירי,

New member
אתה ממשיך לבחור תיכונים גרועים?

אני מלווה ילדה שלישית לתיכון רביעי. (ככה זה שיש ילד שמחליף תיכון)
יש מורים מעולים ויש גרועים.
בתיכון הנוכחי מותר נייד, אין תלבושת אחידה (אפילו אין הקפדה על אורך המכנסיים) אבל יש למידה וחינוך לערכים.
&nbsp
מינוס אחד גדול....המחייייייר (ולא! זה לא בי"ס פרטי).
 

מחשבות

New member
לבחור? התיכון הזה הוא אחד

משני ה''יוקרתיים'' בעיר. נדמה שאצלך כרגיל הכל נפלא. המציאות כנראה שונה.
 

מירי,

New member
אצלי לא הכל נפלא.

אבל פרט ליסודי ושנתיים בחטיבה, הילדים שלי לא למדו בביה"ס העירוני.
וכשאני בחרתי (ואני משלמת על זה) יש שם את הטוב ביותר.
&nbsp
הצעיר שלי למד בכפר הירוק, בי"ס נחשב מאוד ומבחינתי הוא אחד הגרועים, אח"כ למד באורט נתניה, מנהל תיכון זוועתי אבל כמעט כל המורים (ומנכלית ביה"ס) נהדרים.
 

3תיתי

New member
מחשי, אתה בוחר שוב ושוב בתיכון רע

ואז מסיק מכך שכל התיכונים ככה ואין אופציות אחרות. הנה! גם מירי וגם אני, נתקלנו גם ניתקלנו בתיכונים מצויינים. בלי תלבושת אחידה, יש טלפונים. ובכל זאת... אחד פרטי ויקר להחריד, ואחד ציבורי, פשוט, שאינו מסנן. שניים מתוך שלושה- מעולים.
 
למעלה