איחולי לפתיחת הפורום

א סנדלר

New member
איחולי לפתיחת הפורום

ואבקש להעלות סוגיה עקרונית שהועלתה בפורום חוק ומשפט ולא זכתה חהתייחסות הראויה. מדוע המדינה אוכפת את האיסור הדתי על רצח, שזה עניין פרטי בין הרוצח לנרצח? מחר גם ייאסר עלינו לגנוב, רחמנא ליצלן. זה מתחיל בגדולות וגולש לאיסור מכירת חמץ בתשעה באב. האם אין לנוזכות לחופש בלתי ?
 

nirdagan

New member
ישנם טעמים רבים לאיסור על רצח

ולכן אין ללמוד מהאיסור שהמדינה אימצה את העיקרון שההלכה היהודית היא הסמכות לחקיקה בישראל. התפיסה שרצח איננו ענין פרטי בין הרוצח לנרצח, קיימת כמובן אף היא מחוץ להיבט של ההלכה היהודית. בענין הגנבה, דוקא ההלכה היהודית רואה בכך ענין שבין הגנב לנגנב, ומחייבת את הגנב בפיצויים לנגנב, ותו לא.
 
אכן

האיסור לרצוח מופיע גם בחוקי האלילות ואין לומר שמקורו בהלכה היהודית. לדעתי זהו איסור שמקורו במצפון האנושי וביצר השימור העצמי. גם בעלי חיים לא נוהגים לטרוף את בני מינם (למעט חריגים).
 

שחל

New member
סנדלר יקר.

אתה תופתע לגלות עוד רעיונות רבים וטובים שנמצאים בספרות ובמחשבה היהודית,(זאת בהנחה שהבנתי נכון ואתה לא ממש בעד רציחות). עכישו, במידה ואתה רק מתעמר, אז ככה: למה רצח זה עיין פרטי? מאיפה קיבלת את האעיון שהמקור לאיסור הוא הלכתי גרידא? מה רע בישום רעיון "הלכתי", אם הוא ראוי ועומד במבחן הזמן והמציאות? רחמנא לצלן, כבר אסור לגנוב(אני חיי לדעת איפה אתה גר, כדי שבטעות לא אגיע לעיר שלך!) לגבי מכירת חמץ בתשעה באב! מה אתה רוצה? כי אני מרגיש שיש לך משהו להגיד, וזה רק לא יוצא כלכך ברור.
 
למעלה