איטיות רבה

yulilior

New member
איטיות רבה

בני בן 9 וחצי מאובחן עם הפרעת קשב שמטופלת תרופתית ולקות למידה. הולך להוראה מתקנת 3 פעמים בשבוע ועדיין עם כל העבודה הקשה הוא קורא וכותב ובכלל מתנהל באיטיות רבה. המורה בחנה אותו בקריאה בתחילת שנה ועכשיו ולא היה שיפור בקצב הקריאה למרות שכן היה שיפור בדיוק.
שנה שלמה של הוראה מתקנת והוא לא השתפר בכלל בקצב קריאה ?? האם יכול להיות שהוא פשוט איטי ואין דרך לשפר את הקצב שלו ?? המורה להוראה מתקנת אמרה לי שהיא ניסתה עליו כל אסטרטגיה אפשרית וזה לא עובד . יכול להיות דבר כזה שאף אסטרטגיה לא עובדת?
 

שירהד1

Member
מנהל
כן, בהחלט יכול להיות שהוא איטי ואין דרך לשפר זאת-

נשמע שבנך מטופל היטב, מכל הכיוונים- גם טיפול תרופתי להפרעת הקשב והריכוז וגם הוראה מתקנת אינטנסיבית.
האיטיות שאת מתארת היא חלק מהדסלקציה שלו. יש גם הרבה מבוגרים שהינם דיסלקטים וקוראים לאט.
במקום לשגע אותו (ואתכם) לגבי קצב הקריאה, תנו לו עידוד על ההתמדה והחריצות ועל השיפור ביכולת הדיוק בקריאה. זה הרבה יותר חשוב מאשר לתסכל אותו סביב מהירות הקריאה. עיזרו לו לקבל את עצמו- על חוזקותיו ועל קשייו.
כתבת שהוא גם כותב באופן איטי ומתנהל לאט.
הוא כזה. צריך לקבל זאת בהבנה, להבין שזה חלק מהלקות שלו, ולסייע לו לקבל עצמו.
זה מסוג הילדים שתוספת זמן במבחנים היא דבר שמסייע והכרחי.

המשיכו לתת לו את הסיוע והטיפול הדרושים.
אגב, האם מישהו מכם הוא לקוי למידה, והאם האיטיות הזו מוכרת לכם גם מעצמכם?

שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן,תפוז
09-7749028
 

yulilior

New member
אף אחד אצלינו לא איטי

ההפך, הבכור שלנו הוא מחונן ומצטיין וגם אנחנו אומנם לא מחוננים אבל גם לא איטיים וזה מקשה עוד יותר כי מאוד קשה לנו לקבלת התנהלות כזו.
 

שירהד1

Member
מנהל
אני בהחלט מבינה את הקושי,

ואני כמובן לא יודעת דרך האינטרנט לומר מה גורם ללקויות הלמידה שלו ולאיטיות שלו, כחלק מזה.
אין לי כל מידע על מהלך ההריון, על מהלך הלידה, על ההסטוריה ההתפתחותית שלו, וכן הלאה.
איטיות יכולה לנבוע כתוצאה ממסורבלות מוטורית, היפוטוניה, קשיים בעיבוד מידע, הפרעות קשב וריכוז, בעיות התארגנות, קשיים בתפקודים של הוצאה לפועל (תפקודים אקזקוטיביים), לקויות של תפיסה חזותית, לקויות שפתיות וכן הלאה.
אפשר ללמד אסטרטגיות התארגנות- עם ציוד וכן ללמד ניהול לוח זמנים.
אבל איטיות שנובעת ממשהו אורגני- אי אפשר לשפר אותה, והסביבה צריכה, בלית ברירה ללמוד לקבל את הלקות הזו ולהתייחס בסובלנות.

אגב, למחוננות אין כל קשר לכך. יש גם מחוננים שהם בעלי לקויות למידה ואיטיים....
אם אף אחד מכם אינו בעל לקות למידה, אז ייתכן שזה נובע כתוצאה ממשהו במהלך ההריון ו/או הלידה. הסיבה אינה ממש חשובה, אלא ההתמודדות עם הלקויות.

שיהיה בהצלחה!
שירה.

שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן,תפוז
09-7749028
 

lolly87

New member
אני מסכימה עם שירה

הרבה יותר חשוב להתמקד בקריאה וכתיבה מדויקת..
יכול להיות שבעתיד כאשר יהיה שיפור נוסף בדיוק בקריאה ובכתיבה הקצב ישתפר.. אך יכול להיות גם שלא..
יש מגוון נרחב של גורמים ומאפיינים שונים ללקות למידה בקריאה וכתיבה (דיסלקסיה ודיסגרפיה) והפרעת הקשב והריכוז שלו, וצריך לדעת לעומק מה הגורמים אצל הבן שלך על מנת לדעת מה גורם לו לאיטיות הזאת..
יכול להיות שהיא תשתפר עם הזמן (עם תמשיכו בטיפול כמו עכשיו), ויכול להיות שלא.. צריך ללמד אותו כלים להתמודד עם האיטיות, ולא להתמקד רק בשיפור הקצב.
אסטרטגיות כמו ניהול זמן, התארגנות, אסטרטגיות להבנת הנקרא ואסטרטגיות לכתיבה נכונה יכולות לגרום לדברים מסוימים להיות אוטומטיים יותר ולכן מהירים יותר, אך צריכים לבחור את השיפור וההתקדמות ביחס לעצמו ולא ביחס לנורמות כי זה יגרום לתסכול מיותר..

עוד כמה נקודות חשובות למחשבה: איך הוא במתמטיקה? במקצועות אחרים? האם גם בהם קיימת איטיות או רק בקריאה וכתיבה. איך הוא בהתארגנות בבוקר? בלילה? בהתארגנות לבית הספר? התארגנות לשיעור בכיתה? וכו'..
 

yulilior

New member
איך בדיוק נמצא את הגורם

לאיטיות? האם לקות למידה זה לא גורם מספיק? הילד עבר אבחונים רבים ואנחנו לא מוצאים את הגורם .
במקצועות אחרים הוא בסדר , עדיין איטי יחסית לבני גילו אבל עם תוספת זמן הוא מסתדר, בשפה אפילו עם תוספת זמן לא מספיק.
יש לו חשיבה מתמטית טובה והוא מצוין באנגלית אז אני יודעת שיש לו יכולות להצליח בלימודים אבל אנחנו לא מצליחים למצוא את המפתח להצלחה.
 

lolly87

New member
שלום

לקות למידה יכולה להיות גורם לאיטיות, ויכול להיות שיש משהו אחר שגורם לאיטיות..
למשל, בעיה בזיכרון המילולי לטווח קצר\ארוך, יכולה לגרום לכך שכל פעם מחדש הוא יצטרך לפענח מילה שהוא נתקל בה 1000 פעם... ואז עדיף לעבוד על אסטרטגיות זיכרון מילולי/חזותי וכו'... ויכול להיות שהן יסייעו לשיפור בקצב הקריאה..
יכולים להיות הרבה גורמים, ובפורום אני לא יכולה לדעת בדיוק מה הבעיה. נתתי לך דוגמה.. אני ממליצה לך לקרוא בעיון את האבחונים שהוא עשה ולדעת בדיוק מה הבסיס ללקות שלו.. (ואולי גם שהמורה להוראה מתקנת תקרא אותו) זה יכול לעזור ולכוון איזה אסטרטגיות יעילות עבורו ואיזה אינן יעילות עבורו או יעילות פחות.
בהצלחה!
 
למעלה