איך אומרים מה? מדריך למתחילים..

גרי רשף

New member
איך אומרים מה? מדריך למתחילים..../images/Emo22.gif

בעקבות פניות של מספר גולשים הרגילים לדבר בעברית נמלצת ומעוניינים לרדת אל העם ולדבר בשפתו, ומנגד- דוברי שפת רחוב קלוקלת המעונינים להיטיב דרכם, אנו מצרפים בזאת רשימה של ביטויים בשתי השפות, ומבקשים לקשר בין האחד לשני.. הפותרים נכונה יסתפקו בתשואות חן מהנהלת הפורום (ובעברית עכשווית- לכו חפשו מי ינענע אוֹתְכֶם).. עברית נמלצת: איסתרא בלגינא קיש קיש קריא הלכה חמורך טרפון מה יום מיומיים? חי נפשי שומה וישמן ישורון ויבעט טול קורה מבין עיניך ויהי מה, יקוב הדין את ההר! שני עופרים תאומי צביה עברית קלוקלת: וואלה יופי- תראו מי שמדבר ראס בין ענו בז´אז´ים למה מי מת? פלאוורה אכלת אותה תפס תחת פַלולה וואלה?
 

ציפי ג

New member
תרגום

איסתרא בלגינא קיש קיש קריא - אדם ריק, בעל רעיון גאוני אחד, יכול לעשות רעש, אינסופי על אודות אותו רעיון. או תרגום מילולי - אבן בקופסא משמיעה רעש רב. הלכה חמורך טרפון - אכלת אותה. ר´ טרפון חשב כי סבר בטעות שפרה מסוימת טריפה, ולכן הורה לבעליה לתיתה לכלבים. לנוכח סברתו על הטעות, הוא חשב שעליו לפצות את בעל הפרה ולמכור את חמורו. למזלו עמד לצידו ר´ עקיבא והוכיחו כי לא טעות בידו. (סנהדרין לג). מה יום מיומיים ? למה מה קרה?, למה מי מת? במה שונה היום הזה מכל הימים שקדמו לו, ואלו שיבואו לאחריו? חי נפשי - read my lips - או הנני נשבע. שומה - נקודת חן לא אסטטית, או חובה המוטלת על אדם, או תוצאת הערכה של שמאי, או חיוב במס. אף אחת מהן אינה מלבבת. וישמן ישורון ויבעט - פעולות התקיפה בעת לוחמה של מתאבקי סומו, או כפיות טובה. טול קורה מבין עיניך, טול קיסם מבין שיניך - קשוט עצמך תחילה ואחר קשוט אחרים. ויהי מה - כאן ועכשיו, ללא היסוס באסרטיביות, ועוד מילים המביעות נחישות דעת. יקוב הדין את ההר - חוק זה חוק, סדר זה סדר. אין מה לעשות כך קבע מחוקק ואין לעבור על דינו. שני עופרים תאומי צביה - תחילת הפסוק שני שדיך שני עופרים תאומי צביה. היות וחז"ל פרשו את שיר השירים כאלגוריה פירשי שני שדיך הינם אהרון ומשה, שני עופרים תאומי צביה הם שני לוחות הברית אשר כל צד בו שקול לשני. עד כאן הדברים שנהניתי להשתעשע בהם. משאירה את השאר למשתעשעים אחרים.
 

lady_anne

New member
יש לי שוס היסטרי בעניין הפתגמים

"אין חמור נוהק אלא מתוך כפיפה של חרובים". אה?? אה??? נכון שיפה?? מצאתי את זה אתמול בזמני הפנוי (לא מחריד מה שאני עושה בזמן הפנוי שלי) והנה המציאה לשימושכם. מי מכיר? מי יודע? אם לא תנחשו (או תבדקו בספרים) - אני אגלה. ואגב - אולי זה הזמן ליסד חידון פתגמים שבועי? לא חסרים דברים ביזאריים כמו זה שלעיל.
 
שוק

וואו!!!! שוק (לא הלם ולא מחנה-יהודה או הכרמל - יחיד של שוקיים) כן כן, שוק על ירך הכית אותנו! ואני בעד חידון הפתגמים השבועי, במיוחד אם את יכולה לספק פנינים כאלה בתדירות גבוהה...
 
למעלה