איך גרגרי חומוס בקופסת שימורים מחזיקים שנים ללא חומר משמר ?

איך גרגרי חומוס בקופסת שימורים מחזיקים שנים ללא חומר משמר ?

שלום, בסופרמרקטים ניתן למצוא קופסאות שימורים של רשת מאוד מוכרת (לא יודע אם מותר לכתוב שלא יגידו שאני עושה להם פרסומת... אבל זה מתחיל באות ש' ונגמר באות ל') עם גרגרי חומוס שלמים, ממש טעים! על הקופסה רשום שזה מכיל אך ורק גרגרי חומוס, מים ומלח.

תאריך התפוגה שרשום על הקופסא (תאריך פג תוקף) הוא בערך 5 שנים מתאריך הקנייה, למשל על הקופסאות שנמצאות אצלי בבית רשום שתאריך התפוגה שלהן הוא פברואר 2021... אז אני שואל את עצמי, איך בעצם החומוס הזה מחזיק מעמד כל כך הרבה זמן בלי שום תוספת של חומרים משמרים?

ואם זה אפשרי, אז מדוע למזונות אחרים בקופסאות שימורים כן מוסיפים חומרים משמרים? שכידוע הם לא ממש בריאים...

אשמח להסבר, תודה מראש!
 

uzi2

Active member
מעביר תשובה מפורום חדשות המדע.

בפורום חדשות המדע, היה הסבר שהאמת, הייתי אמור לחשוב עליו, והוא בעיני יותר משמעותי מעניין המלח.
וזה הריקון מאוויר באריזות השימורים.
בקופסת שימורים יש ואקום. לפחות חלקי. חיידקים צריכים חמצן כדי להתרבות וכשהחמצן נגמר, כך גם היכולת שלהם לתפקד. זו הסיבה שקופסאות שימורים משמרות גם ללא צורך בחומר משמר.
כמובן שגם מלח או שמן, הם חומרים משמרים, אבל מלח לבדו, בריכוזים שיש בקופסאות השימורים של החומוס, לא יכול להסביר מדוע מזון לא מתקלקל במשך שנים. אז נכון שיש מזונות שבקופסאות שימורים צריך עדיין להוסיף להם חומרים משמרים. אני מניח שזה או בגלל שיש בהם כמות יותר גדולה של חמצן/אוויר, כלומר, יותר קשה לארוז אותם באריזת וואקום, או אולי בגלל סוג החיידקים.
 
למעלה