איך הייתם מעריכים את רן ארז כמנהיג?

smailie

New member
איך הייתם מעריכים את רן ארז כמנהיג?

האם הוא הוכיח מנהיגוּת בזמן שביתת המורים? האם הוא יודע כיצד לנהל קמפיין אגרסיבי (כולל מבחינת יחצוּ"ן עצמי)? האם, לדעתכם, הוא יכול לתת שיעור ב"ככה תארגנו מאבק מתוקשר"? האם הוא הצליח להגן על עמדתו באופן מספיק משכנע ורטורי? (ותתעלמו כרגע מהשאלה עד כמה רן ארז אטרקטיבי בתור גבר. הכוונה היא יותר לתכונות המנהיגותיוֹת).
 

a e q u i t a s

New member
רן ארז הוכיח כמה הוא - לא מנהיג.

רן ארז הוכיח כמה הוא לא עשוי מחומר של מנהיגים בגלל: 1. חוסר הפשרנות. 2. חוסר פגרגמטיות. 3. חוסר נימוס - זוכרים את הביטויים על ה"אונס" 4. חוסר ניקיון כפיים - היו נגדו מספר ידיעות על הפרת אמונים, הוא קיבל שעות לימוד על שעות שכלל לא לימד. 5. אדם מאוד ריכוזי שלא האציל סמכויות לכפופים לו. 6. אדם אטום, שכנראה ולא ממש היה אכפת לו מהמורים ששבתו, ונראה שרכב על המצוקה שלהם. 7. בסופו של דבר - הוא גם נכשל לאחר שהנהיג את שביתת המורים הארוכה ביותר בישראל. אז לשאלתך, הוא לא מנהיג ורחוק מזה.
 

smailie

New member
הוא עדיין הצליח לשגע מדינה שלמה

ולגרום לכך שיהיו כותרות ראשיות בתקשורת למאבק שלו, לארגן צוותים גדולים שעבדו לצידו וכו'. האם זה לא מוכיח תכונות של כאריזמה או של אגו בלתי מתפשר? ע"ע השביתה באוניברסיטאות: מה חסר למאבק המרצים, כדי שגם הם יזכו לפוקוס בממדים דומים לאלה שקיבלו המורים (או אפילו רק רן ארז עצמו)? האם הם חלשים? לא מספיק פרובוקטיביים בדרכי המאבק שלהם?
 

a e q u i t a s

New member
גם מתנחלות שחסמו את גהה "שיגעו מדינה"

גם מתנחלות שחסמו כבישים בגהה או באיילון ושפכו שם שמן "שיגעו את המדינה", אז ? מנהיגות אמיתית צריכה ליצור הזדהות קולקטיבית עם המטרה, לייצר לגיטמציה בקרב הציבור הרחב ולא אנטיגוניזם, שנאה או כעס. ישראלים הזדהו עם המאבק בגלל שמערכת החינוך זה משהו שנוגע לכל ישראלי, אך אם תבדוק את רמת הפופלריות של רן ארז בקרב המורים ובקרב האזרחים, אפשר להשים לב שהוא בקרקע. בסופו של דבר המורים נכשלו, ובכירים באירגון המורים פרשו, בגלל המאבק הכושל ובגלל רן ארז. היום השם רן ארז הוא בעל קונטוציה מאוד שלילית.
 

lironk25

New member
מסכימה עם כל מילה.

לדעתי רן ארז צריך ללכת הביתה לאור כישלון מאבק המורים.
 

smailie

New member
אבל מה לגבי ההתנהלות בזמן השביתה עצמה

והעבודה מול אמצעי התקשורת? גם אם נתעלם לרגע ממבחן התוצאה. מדובר בקמפיין שהעיתונאים נתנו לו עדיפות. איך הוא בדיוק הצליח לעשות את זה? הנערות שחסמו צירי תנועה מרכזיים לא קיבלו כותרות ומישדרי טלוויזיה מיוחדים במשך שעה שלמה לאורך יותר מחודשיים.
 
למעלה