איך העברית שלכם? (הכתובה והמדוברת) -

איך העברית שלכם? (הכתובה והמדוברת) - ../images/Emo29.gif

הרי זה חלק חשוב מאד בחינוך של הילדים (אני מרגישה את זה מאד בגיל הרך שאיתו אני עובדת). אני מרגישה ויודעת שהעברית שלי למשל עוד זקוקה לשיפורים. אני עוד בסדר לעומת בנות אחרות הן מבחינה מדוברת והן מבחינה כתובה כי קראתי המון במשך כל חיי, שגיאות כתיב אין לי ואני יודעת לנקד טוב לעומת בנות אחרות. אבל אין ספק שזה חלק חשוב. אני לילדים בגן שאני בעבודה המעשית צריך לנקד הכל. ברור שלא יפריע להם אם יהיה פתח במקום קמץ אבל לדעת לנקד אני צריכה (וזה קורס שלם..) אז איך מצב העברית שלכם בכללי
 

touti

New member
טובה:)

אני ואהבת את השפה ומידי פעם מחדשת לילדיי מילה שלא בשימוש יומי:) גם השפה שלהם טובה:)
 
את מזכירה לי

כשלמדתי הוראה לפני כ- 10 שנים באוניברסיטה (יש לי תעודת הוראה אבל לא השתמשתי בה מעולם), ישבנו בקורס להוראה, והמרצה ביקשה מאחת הסטודנטיות לקרוא פסוק מהתנ"ך, הבחורה גימגמה, ניסתה לקרוא, לא הצליחה, וביקשה מזו שישבה לידה לקרוא במקומה..........................
 

Master Boo

New member
סליחה על ההתפרצות, אבל מה הקשר?

אני תופס מעצמי כאחד עם עברית רהוטה למדי, אבל להשוות בין עברית רהוטה לתנ"ך? הכתוב בתנ"ך קשה לקריאה בלי קשר למצב העברית שלך.
 
אכן עברית מדוברת היא לא עברית תנכי"ת, אבל

אבל בחורה שלומדת לתעודת הוראה לתיכון אמורה לדעת לקרוא פסוק מהתנ"ך ולא לגמגם.
 
אם מורה במדינת ישראל

לא יודע לקרוא את התנ"ך בצורה רהוטה שיחפש מקצוע אחר. רמת השפה של עובדי משרד החינוך ושל תלמידיהם היא מזעזעת, המחשה לרמת המורים שעובדים ומחנכים את הדור הצעיר.
 

Master Boo

New member
מורה למה?

אם מורה שלי למחשבים לא היה מצליח לקרוא פסוק מהתנ"ך זה לא היה מוריד את הרמה שלו בפני. אם היה מדובר במורה לספרות/תנ"ך/לשון אז כמובן שכן. מעבר לזה אני חושב שזה לא חובה. נראה לי שצריך להיות יותר איכפת מהאיכות של הבן אדם והידע שלו במקצוע אותו הוא מלמד מאשר אם הוא יודע לקרוא פסוקים מהתנ"ך שחלקם כתובים בשפה כל כך מעורפלת.
 

naama 12345

New member
זה נכון,

ממש השבוע נחשפתי לזה גם אני . סטודנטים לחינוך שמן הסתם יצטרכו ללמד תנ"ך איפשהו בעתיד הקריירה שלהם, ואין להם מושג אפילו איך מתחילים לקרוא את זה. ולא רק זה, יש גם מרצים כאלה. אני חושבת שזה באמת לא פחות חשוב מלימודי לשון ושפה נכונים.
 

SupermanZW

Well-known member
כמעט תמיד מי שיודע טוען שיש לו מה לשפר ומי

שלא יודע מספיק חושב שהוא יודע הכי טוב. ממה שכתבת אני מסיק שרמת העברית שלך טובה אבל כאשר אני הייתי בבתי"ס היו לי מורות עם עברית גרועה ואני בטוח שהיום המצב הרבה יותר גרוע. כנראה את מהמיעוט שיש לו עברית טובה.
 

פלגיה

New member
אם את לא יודעת לנקד נכון

אל תנקדי. לא בעבודה המעשית ולא בעבודה האמיתית. לנקד בצורה שגויה זה יותר גרוע מלא לנקד בכלל. יש כמה כללים פשוטים לניקוד, שתופסים ברוב המקרים. אם את לא יודעת אותם - אל תנקדי בבקשה.
 
לי באופן אישי מאוד חשוב להגות בצורה נכונה

ולכתוב ללא שגיאות כתיב ואם כותבת עם ניקוד למשל בכיתה כשמעבירה שיעור כסימנריסטית, תמיד מוודא עם המורה המאמנת קודם או במילון אם מכינה דף עבודה.
 
למעלה